  • 1. Data: 2009-05-12 20:15:42
    Temat: Zakup karty dźwiękowej
    Od: losowy <u...@d...invalid>

    Witam,
    aktualnie posiadam SB LIVE 5.1 SB0220 i do tego głośniki 2.0 Genius
    SP-HF 3000A -> http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=89297

    Jaką kartę dźwiękową polecacie tak, żeby poprawić jakość dźwięku?

    Przeznaczenie: 90% muzyka, 9% filmy, 1% gry.

    Fundusz: do 200 zł - jeśli naprawdę warto to te 50 zł jestem w stanie
    dorzucić.

  • 2. Data: 2009-05-12 20:52:04
    Temat: Re: Zakup karty dźwiękowej
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Tue, 12 May 2009 22:15:42 +0200, losowy napisał(a):

    > Fundusz: do 200 zł - jeśli naprawdę warto to te 50 zł jestem w stanie
    > dorzucić.
    Sound Blaster Audigy 2 ZS
    Przed "kryzysem" w tej cenie prawie mieściły by się te:
    Asus Xonar Dx
    Audiotrak Prodigy HiFi 7.1

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-05-12 21:21:40
    Od: Pablo <a...@j...cy>

    Dnia Tue, 12 May 2009 22:52:04 +0200, MarcinCz napisał(a):

    > Sound Blaster Audigy 2 ZS

    Zgadzam się naprawdę dobra karta. Sam używam od około 2 lat, wcześniej
    miałem SB Live 4.1 i po Audigy 2 ZS nigdy bym do niej nie wrócił ;)
    --
    Pozdrowienia, Paweł

  • 4. Data: 2009-05-12 22:01:32
    Od: losowy <u...@d...invalid>

    MarcinCz napisał(a):
    > Sound Blaster Audigy 2 ZS

    A co z takimi wynalazkami jak Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio albo Sound
    Blaster Audigy 2 (bez zs), biorąc pod uwagę fakt, że nie potrzebuję tych
    wynalazków wykorzystywanych w nowych grach? Podstawa to przyzwoity
    dźwięk przy słuchaniu muzyki. Na allegro są trochę tańsze od Audigy 2 zs.

  • 5. Data: 2009-05-12 22:42:40
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

    Hej,
    daj sobie spokój, u mnie na półce lezy SB Live 5.1, w PC, X-Fi Xtreme Audio
    - i nie widze zadnej rozcy a mam Logitech 5.1 - X540 -
    nie ma co zmieniac karty muzycznej, Wymien glosniki a nie k.muzyczna,
    doznasz milszych uczuc ...

    nornik

  • 6. Data: 2009-05-12 22:44:22
    Od: Pablo <a...@j...cy>

    Dnia Wed, 13 May 2009 00:01:32 +0200, losowy napisał(a):

    > A co z takimi wynalazkami jak Sound Blaster X-Fi

    Te najtańsze X-Fi to pewnie coś na kształt wcześniejszych serii Value, więc
    raczej nie wart.

    > Na allegro są trochę tańsze od Audigy 2 zs.

    Jeśli gotowy jesteś kupić używaną kartę to Audigy 2 ZS można znaleźć za
    niewiele ponad połowę zakładanego budżetu.
    --
    Pozdrowienia, Paweł

  • 7. Data: 2009-05-12 23:41:00
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    losowy pisze:

> [...]
    > wynalazków wykorzystywanych w nowych grach? Podstawa to przyzwoity
    > dźwięk przy słuchaniu muzyki. Na allegro są trochę tańsze od Audigy 2 zs.

    Ja mam SB 128 na PCI. Wyjęłam ją z komputera, który był do rozbiórki.
    To jest bardzo dobra karta, świetne czyste brzmienie i odpowiednie sterowniki.

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-05-13 00:24:33
    Od: CeBeR <c...@i...n_o_s_p_a_m.pl>

    W dniu 2009-05-13 01:41, animka pisze:

    > Ja mam SB 128 na PCI. Wyjęłam ją z komputera, który był do rozbiórki.
    > To jest bardzo dobra karta, świetne czyste brzmienie i odpowiednie sterowniki.

    LOL! SB 128 to definicja szumofona, a nie karta dźwiękowa. Założyciel
    wątku szuka karty lepszej niż Live 5.1, a Ty polecasz coś czego nie
    tylko z Live, ale nawet zdecydowaną większością integr pod względem
    jakości dźwięku nie ma co porównywać...

  • 9. Data: 2009-05-13 05:15:10
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    losowy wrote:
> [...]
    >
    > Jaką kartę dźwiękową polecacie tak, żeby poprawić jakość dźwięku?
    >
    > Przeznaczenie: 90% muzyka, 9% filmy, 1% gry.

    Moim zdaniem po zmianie karty nie uslyszysz roznicy - duzo wiecej da
    zmiana sterownikow na takie o wiekszych mozliwosciach i lepsze
    dostosowanie parametrow dzwieku do warunkow odsluchowych. Szczegolnie duzo
    daloby to u czlowieka z powyzszego linka - biurko z plyty i glosniki
    umieszczone .5m od siebie (w dodatku w malej wnece) to zdecydowanie nie sa
    dobre warunki akustyczne.

    Sporo da rowniez zmiana zrodla odtwarzanej muzyki - MP3 160kbps brzmi duzo
    gorzej, niz dobry 320kbps (zalezy tez czym kompresujesz dzwiek), o
    formatach w stylu FLAC nie mowiac. Choc z drugiej strony wiele nowych plyt
    ma tak slaba jakosc, ze ciezko je dodatkowo popsuc. :/ To chyba efekt
    masteringu z naciskiem na uzytkownikow komorek z wbudowanymi glosnikami.

    Swoja droga niezly jest ten tekst: "w trakcie użytkowania, z godziny na
    godzinę, dźwięk się "stabilizuje", jest coraz lepiej." - czyzby adaptacja
    audiofilskich bajek do pecetowych realiow? :)

    k,

  • 10. Data: 2009-05-13 06:00:28
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Użytkownik "animka"
    >
    > Ja mam SB 128 na PCI. Wyjęłam ją z komputera, który był do rozbiórki.
    > To jest bardzo dobra karta, świetne czyste brzmienie i odpowiednie
    sterowniki.

    Powiedzialbym "przestan sie osmieszac", ale te brednie czyta
    sie na prawde swietnie... wiec powiem: "pisz wiecej!"

    Pisz o gniazdkach bez bolca, pisz o zasilaczach, pisz o super jakosci SB
    128.
    Pisz o tych wszystkich rzeczach, na ktorych tak dobrze sie znasz.
    Kto wie, moze kiedys zrobia o Tobie odcinek Userfriendly? :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.