  • 11. Data: 2010-06-02 14:45:35
    Temat: Re: Focus 1,8 Diesel 2001 r. - kupować?
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-02 14:36, ...:::Tomek:::... pisze:

    > A jak jest z użytkowaniem diesla do jazdy na krótkich dystansach? Robię
    > miesięcznie około 1000 km, więc nie za wiele. Czy w takim wypadku warto
    > kupić diesla (podobno nie za bardzo nadaje się na takie jeżdżenie), czy
    > raczej benzynę?

    Przy takich przebiegach, to nie głupim połączeniem byłby dobry rower +
    komunikacja publiczna:)

    A.

  • 12. Data: 2010-06-02 14:46:23
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Arek (G) wrote:
    > Przy takich przebiegach, to nie głupim połączeniem byłby dobry rower +
    > komunikacja publiczna:)

    Niestety się nie sprawdza :-) Poważnie pytam.

    Tomek

  • 13. Data: 2010-06-02 15:11:13
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    szerszen wrote:
    > nie :)

    Czy aby na pewno? Więc skąd się wzięły? :-)

    > a jesli chodzi o twoj egzemplarz, to zalezy ile ma na blacie i czy to
    > prawdziwy przebieg, oraz jakie czynnosci eksploatacyjne mu sie
    > zblizaja jaka cena w stosunku do wartosci rynkowej
    > jak z blachami i czy przeglady blacharki byly robione czy nie, jesli
    > byly to masz gwarancje na 12 lat
    > no i standardowo jaki stan ogolny itd

    Stan ogólny po zdjęciach oceniam na bardzo dobry. Blachy ocenię jak zobaczę
    na żywo. Jeśli chodzi o resztę to:
    - 2001 r., 130k kilometrów (samochód ciotki koleżanki, więc może nie
    kręcony)
    - silnik TDCi
    - opcja: ABS, aluminiowe felgi, centralny zamek, el. otw. szyby (4),
    immobilizer, klimatyzacja, 4 pod. pow., regulowana kierownica, RO + CD, tap.
    welurowa, wspomaganie kierownicy

    Naczytałem się sporo o awaryjności diesli Forda, że dobry jest silnik TDDI
    itd., prawda to? Będę nim robił jakieś 12-15 tys. kilometrów rocznie. Czy w
    takim wypadku warto wchodzić w diesla czy lepiej brać benzynę?

    Tomek

  • 14. Data: 2010-06-02 15:17:54
    Temat: Odp: Focus 1,8 Diesel 2001 r. - kupować?
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety się nie sprawdza :-) Poważnie pytam.

    Nie słuchaj głupiego gadania. Diesel sprawdza się bardzo dobrze.
    Robie podobne przebiegi 2x12 km dziennie.
    Od pół roku mam peugota 406 2,0 HDI. I jestem super zadowolony.

    Polecam diesla jesli lubisz :)

    Ryba

  • 15. Data: 2010-06-02 15:18:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czy aby na pewno? Więc skąd się wzięły? :-)

    a to nie mnie o to pytaj ;)

    > Naczytałem się sporo o awaryjności diesli Forda, że dobry jest silnik TDDI
    > itd., prawda to?

    mi trudno powiedeziec, ujezdzam benzyne 1,6 ma juz 240kpln i jezdzi
    bezawaryjnie, wiecej na temat dizli dowiesz sie na forum, do ktorego dalem
    ci namiary

  • 16. Data: 2010-06-02 15:22:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    Arek (G) wrote:

    > Przy takich przebiegach, to nie głupim połączeniem byłby dobry rower +
    > komunikacja publiczna:)

    Tak, świetny pomysł.

  • 17. Data: 2010-06-02 15:55:35
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Tak, świetny pomysł.

    Racja, niech wskoczy w garnitur, weźmie rower na plecy i wsiądzie do
    zapchanego tramwaju.

  • 18. Data: 2010-06-02 18:21:36
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > Naczytałem się sporo o awaryjności diesli Forda, że dobry jest silnik TDDI
    > itd., prawda to? Będę nim robił jakieś 12-15 tys. kilometrów rocznie. Czy
    > w takim wypadku warto wchodzić w diesla czy lepiej brać benzynę?

    Cześć.
    Co do awaryjności - nie wiem, czy są bardziej czy mnie awaryjne od innych,
    Focusów jest b. dużo na rynku, więc pewnie sporo było awarii. Koszty naprawy
    Focusa z 2001r teraz są nieporównywalne z tymi z lat z początków produkcji -
    są zamienniki, można wymienić wtryski, 2masę za nie tak duże pieniądze w
    razie czego. Faktem jest, że dużo się czyta, że rdzewieją. Mniejszy, ale za
    to upierdliwy problem to ciągle przepalające się żarówki i problemy z
    wymianą.
    Jeśli chodzi o Twój przypadek - jeśli jeździła nim kobieta, to wzrasta
    prawdopodobieństwo, że nie dbała o silnik (rozpędzanie na zimnym, gaszenie
    po szybkiej jeździe), niby mówi się, że kobiety nie szaleją, ale te co ja
    znam nie jeżdżą ekonomicznie (choć też nie szybko) i nie zaprzątają sobie
    głowy takimi duperelami :)

  • 19. Data: 2010-06-02 20:15:44
    Od: TheStachoo <...@...3>

    Witam,

    > mam okazję kupić Forda Focusa z 2001 roku. I teraz pytanie - czy
    > wszystkie te powiedzenia o autach na F są prawdziwe i zasłużone? Warto
    > rozważać w ogóle zakup tego auta czy szukać innej marki? Jak wygląda
    > sprawa z awaryjnością i dostępnością i ceną części?

    Od ponad roku mam coś takiego. 1.8 TDDI 90PS, najechane ma w chwili
    obecnej ~260kkm, z czego 30kkm u mnie.
    Z awarii to mogę wyliczyć silnik wycieraczek, który dostał przebicia
    skutkiem czego palił bezpiecznik, oraz rozrusznik (rozleciały się
    zębatki). Pozatym wymiana części typowo eksploatacyjnych.
    Ceny części na przyzwoitym poziomie (np. rozrząd Motorcrafta to wydatek
    ok. 220pln, zamiennik ok. 120pln - a wg. producenta wymiana ma
    następować co 160kkm, choć ja planują ją wcześniej ;-)). Ogólnie nie
    mogę narzekać.
    P.S. Mój nie rdzewieje

    --
    TheStachoo

  • 20. Data: 2010-06-02 21:56:44
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety się nie sprawdza :-) Poważnie pytam.

> [...]

    Diesel ale jakis wolnossacy, jak nie potrzebujesz duzego a w miare
    niestarego to Pug 106, Saxo 1.5D, i SDI VW w roznych obudowach

    PZDr
    Adam