  • 1. Data: 2010-06-02 13:00:08
    Temat: Focus 1,8 Diesel 2001 r. - kupować?
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Witam,

    mam okazję kupić Forda Focusa z 2001 roku. I teraz pytanie - czy wszystkie
    te powiedzenia o autach na F są prawdziwe i zasłużone? Warto rozważać w
    ogóle zakup tego auta czy szukać innej marki? Jak wygląda sprawa z
    awaryjnością i dostępnością i ceną części?

    Tomek

  • 2. Data: 2010-06-02 13:01:38
    Temat: Re: Focus 1,8 Diesel 2001 r. - kupować?
    Od: to <t...@a...xyz>

    ...:::Tomek:::... wrote:

> [...]
    > rozważać w ogóle zakup tego auta czy szukać innej marki? Jak wygląda
    > sprawa z awaryjnością i dostępnością i ceną części?

    Absolutnie nie kupuj, zostaw go dla innych, nieprzesądnych.

  • 3. Data: 2010-06-02 13:05:56
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    to wrote:
    > Absolutnie nie kupuj, zostaw go dla innych, nieprzesądnych.

    A jakieś argumenty dla podparcia?

    Tomek

  • 4. Data: 2010-06-02 13:14:58
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    ...:::Tomek:::... pisze:
    > A jakieś argumenty dla podparcia?

    przeciętne diesle, korozja to chyba wystarczy?

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-06-02 13:22:18
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "krzysiek82"

    > przeciętne diesle, korozja to chyba wystarczy?

    Diesel jak diesel, ani lepszy, ani gorszy od innych podobnych, za to
    znakomite zawieszenie - jazda fordem to naprawdę przyjemność jak kto
    lubi zakrety

  • 6. Data: 2010-06-02 13:32:48
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Przemysław Czaja pisze:
    > Diesel jak diesel, ani lepszy, ani gorszy od innych podobnych

    porównania trwałościowego np do JTD raczej nie ma.

    , za to
    > znakomite zawieszenie - jazda fordem to naprawdę przyjemność jak kto
    > lubi zakrety

    to fakt miałem okazję jechać.

    --
    krzysiek82

  • 7. Data: 2010-06-02 13:43:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości grup

    > czy wszystkie te powiedzenia o autach na F są prawdziwe i zasłużone?

    nie :)

    w kwestii konkretow zapraszam tu http://www.focusklubpolska.pl

    a jesli chodzi o twoj egzemplarz, to zalezy ile ma na blacie i czy to
    prawdziwy przebieg, oraz jakie czynnosci eksploatacyjne mu sie zblizaja

    jaka cena w stosunku do wartosci rynkowej

    jak z blachami i czy przeglady blacharki byly robione czy nie, jesli byly to
    masz gwarancje na 12 lat

    no i standardowo jaki stan ogolny itd

  • 8. Data: 2010-06-02 14:10:57
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "krzysiek82"

    > porównania trwałościowego np do JTD raczej nie ma.

    Obyś był dobrym prorokiem, posiadam co prawda Opla, ale siedzi w nim 1.9
    Fiatowski - na razie 178 kkm bez żadnych zastrzeżeń. Z fordów miałem
    Fiestę 1.8 Diesel (bez turbo) i też złego słowa powiedzieć na silnik nie
    mogę, tylko do nadwozia lała się woda (auto bez przejść) i własciwie do
    dzisiaj nie wiem którędy - chyba gdzieś przez spawy podszybia.

  • 9. Data: 2010-06-02 14:14:26
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    On 2 Cze, 13:00, "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> wrote:
> [...]
    > ogóle zakup tego auta czy szukać innej marki? Jak wygląda sprawa z
    > awaryjnością i dostępnością i ceną części?

    No to taki jakiego ja ujezdzam od lat 6-ciu.
    1.8 TDDI ale niestety nie 90 a tylko 75 koni pod maska.
    Kupiony z pewnego zrodla jako 3-latek w 2004 roku z przebiegiem ok.
    40.000 (na 100% prawdziwym).
    Ja w 6 lat wyjezdzilem ciut ponad 100.000. Co do awaryjnosci i cen
    czesci sie nie wypowiem ... nie mialem jeszcze nieprzyjemności nic
    powaznego naprawiac (oprocz przelacznika wycieraczek 60 zl i
    odpieczenia, czyszczenia bebnow i wymiany linki recznego - ok 200zl)
    Poza tym przy ok 80.000 wymiana klockow (teraz przed wakacjami pojdzie
    do wymiany komplet z tarczami), oleje filtry itp.
    Jak juz tu koledzy pisali trzeba uwazac na rdze. Standardowe miejsca
    to tylna klapa i drzwi - u mnie po tej zimie dopiero wyszla ruda na
    tylnych lewych drzwiach. W innych miejscach czysciutko.
    Co do silnika to dla mnie te 75KM momentami bywa malo, Zwlaszcza przy
    pelnym obciazeniu czuc ze "nie chce isc". Na co dzien do zwyklej jazdy
    bez kozakowania w zupelnosci wystarczy.
    Spalanie od 4,97 (wyjazd wakacyjny bardzo spokojna jazda) do 8,11
    (zima 2009,miasto) Z calego okresu uzytkowania srednie spalanie 6,1
    (notowane kazde tankowanie) przy strukturze jazdy ok 75% miasto
    (Warszawa) 25% "trasa". Wydaje mi sie wiec ze calkiem niezle.
    Generalnie ja jestem bardzo zadowolony.
    Ps. W ramach ciekawostki. Jakies 3 lata temu w ramach "darmowego"
    przegladu przy wymianie oleju otrzymalem diagnoze: "akumulator do
    natychmiastowej wymiany - 10% pojemosci mu zostalo" Jako ze bylo to
    latem i nie mialem problemow z pradem odpuscilem wymiane bedac
    przygotowanym ze juz na zime to go wymienie.... i tak juz 3 zimy
    przetrwal. Odpala nadal a dotyk latem po krotkim grzaniu zima.

  • 10. Data: 2010-06-02 14:36:27

    Przemysław Czaja wrote:
> [...]
    > silnik nie mogę, tylko do nadwozia lała się woda (auto bez przejść) i
    > własciwie do dzisiaj nie wiem którędy - chyba gdzieś przez spawy

    A jak jest z użytkowaniem diesla do jazdy na krótkich dystansach? Robię
    miesięcznie około 1000 km, więc nie za wiele. Czy w takim wypadku warto
    kupić diesla (podobno nie za bardzo nadaje się na takie jeżdżenie), czy
    raczej benzynę?

    Tomek