  • 1. Data: 2012-02-18 17:05:10
    Temat: Folia stretch - dlaczego się klei?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    No właśnie dlaczego się klei?
    Składając wewnętrzną stroną do siebie wyraźnie mocniej się klei?
    Słyszałem wersję o kleju, i mikrohaczykach jak przy rzepie.
    A jaka jest prawda?
    Po iluś tam próbach składania i odklejania różnica w sile zanika.

    Robert

  • 2. Data: 2012-02-19 10:07:52
    Temat: Re: Folia stretch - dlaczego się klei?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 18, 5:05 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > No w a nie dlaczego si klei?
    > Sk adaj c wewn trzn stron do siebie wyra nie mocniej si klei?
    > S ysza em wersj o kleju, i mikrohaczykach jak przy rzepie.
    > A jaka jest prawda?
    > Po ilu tam pr bach sk adania i odklejania r nica w sile zanika.

    Wszystko jak dobrze przylgnie to się lepi, włącznie z metalami
    (galling). A że ta folia ma coś koło 0 Shore (dzięki skądinąd
    cholernie toksycznym zmiękczaczom), to przylega na całej powierzchni
    bez względu na falistość, nejednorodną grubość czy chropowatość. A jak
    się tak przylepi, to przy odrywaniu niekoniecznie odrywa się wzdłuż
    pierwotnej linii sklejenia: troszkę materiału z warstwy A wyrwie się i
    pozostanie na warstwie B i odwrotnie. Przez co chropowatość się
    zwiększa, być może za którymś razem poza jakiś próg gdzie przyleganie
    już nie jest idealne i traci się część powierzchni kontaktu. No i
    zawsze trochę kurzu się złapie...
    Konrad

  • 3. Data: 2012-02-19 23:02:36

    W dniu 2012-02-19 11:07, Konrad Anikiel pisze:
    > trochę kurzu się złapie...

    tudzież tłuszczu

    --
    venioo -> GG:198909