  • 1. Data: 2018-03-13 13:43:29
    Temat: Fosforanowanie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mamy rury stalowe o długości do 12 metrów, które zanim zaczną być
    użytkowane będę leżeć w magazynie długie miesiące (nawet do 3 lat).
    Jest pomysł, aby poddać je fosforanowaniu dla zabezpieczenia przed
    korozją, ale nikt nie chce słyszeć o takiej długości.
    Czy jest jakiś patent na fosforanowanie bez konieczności moczenia rury w
    całości?
    Ewentualnie, czy znacie na trenie Śląska jakiś zakład, który takie
    długie rury może fosforanować?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-03-13 17:37:32
    Od: 4...@g...com

    Jest patent. Fosol i pedzel. Pedzluje sie az zrobia sie szare matowe. Potem plucze
    sie woda i nanosi sie olej antykorozyjny. Fosforanowanie bez dodatkowego
    zabezpieczenia wytrzymuje ok roku.

  • 3. Data: 2018-03-16 15:57:25
    Temat: Re: Fosforanowanie
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 13.03.2018 o 17:37, 4...@g...com pisze:
    > Jest patent. Fosol i pedzel. Pedzluje sie az zrobia sie szare matowe. Potem plucze
    sie woda i nanosi sie olej antykorozyjny. Fosforanowanie bez dodatkowego
    zabezpieczenia wytrzymuje ok roku.

    a jak będzie pędzlował od środka - pędzel/szczotka na patyku?

  • 4. Data: 2018-03-16 19:03:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-16 o 15:57, AL pisze:

    > a jak będzie pędzlował od środka - pędzel/szczotka na patyku?
    Wyciorem. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2018-03-16 22:06:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-03-18 o 15:57, AL pisze:

    > a jak będzie pędzlował od środka - pędzel/szczotka na patyku?

    A jak ie czyści działa? Mniejszy pręt ze szmatą albo szczotką do
    ubikacji. Wymiotka (tak się to chyba nazywa) używana przez kominiarzy.
    No nie piętrzmy problemów.

  • 6. Data: 2018-03-16 22:06:59
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Wyciorem. :-)

    Rurociągi czyści się czasem specjalnymi kulami z gąbki pokrytymi ścierniwem.
    Sprężone powietrze je przepycha.
    Można tą technikę zastosować, nasączając kule piankowe odpowiednią cieczą.

    WM

  • 7. Data: 2018-03-17 02:57:36
    Od: 4...@g...com

    Azotu mozna napuscic do srodka albo dwutlenku wegla i zakorkowac. Poza tym nie
    napisal czy to ma byc zabezpieczone dla oka czy dla zabezpieczenia zeby nie
    korodowalo bo costam.

  • 8. Data: 2018-03-17 03:06:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-13, Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > całości?
    > Ewentualnie, czy znacie na trenie Śląska jakiś zakład, który takie

    A ten magazyn to pod gołym niebem? A te rury to ile ich, jakiej
    średnicy i docelowo, do czego?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-03-17 12:07:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-18 o 02:57, 4...@g...com pisze:
    > Azotu mozna napuscic do srodka albo dwutlenku wegla i zakorkowac.
    > Poza tym nie napisal czy to ma byc zabezpieczone dla oka czy dla
    > zabezpieczenia zeby nie korodowalo bo costam.

    Bardzo konstruktywne. Ja,to myślę, że on na tę grupę przyszedł, bo
    chciał zabezpieczyć rury przed zwiadem satelitarnym i należy chłopu
    doradzić, by całość magazynu nakrył siatką maskującą, a w czasie, gdy
    satelita dodatkowo odpalał furmator.

  • 10. Data: 2018-03-17 12:44:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > chciał zabezpieczyć rury przed zwiadem satelitarnym i należy chłopu
    > doradzić, by całość magazynu nakrył siatką maskującą, a w czasie, gdy

    E, ale tu akurat kogutek wcale tak źle nie kombinuje.

    MZ za mało informacji, żeby coś dodatkowo doradzić, ale w zalezności od
    ilości, wymiarów, spodziewanego późniejszego zastosowania, czy ma to
    lezeć przez te 3 lata nieruszane, czy będa sukcesynie podbierane rury
    itp itd, to można nawet rozważyć wpakowanie tego w rękaw z grubej foli,
    zawiązać i tyle.

    --
    Marcin