  • 1. Data: 2012-08-15 09:12:17
    Temat: Fotelik dla dziecka
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,

    Dziecko rośnie;
    Do tej pory używane były foteliki MaxiCosi na bazie familyfix.
    Peble i Pearl
    Teraz ma już prawie 100cm wzrostu i ciut ponad 15kg wagi.
    Także chyba nadszedł czas na kolejny fotelik.
    Co byście ze swojego punktu widzenia polecili?
    Na co zwrócić uwagę?

    Bartek

  • 2. Data: 2012-08-15 09:40:29
    Temat: Re: Fotelik dla dziecka
    Od: Salata <s...@n...pl>

    W dniu 2012-08-15 09:12, BAREK pisze:
> [...]
    > Także chyba nadszedł czas na kolejny fotelik.
    > Co byście ze swojego punktu widzenia polecili?

    Ja ostatnio mialem podobny dylemat i po zglebieniu tematu kupilem
    MaxiCosi Rodi Air Protect. Mlody jest zadowolony po przesiadce z MC
    Tobi, chociaz obydwa nie sa w jego ulubionym kolorze.

    Polecam kupowac u polskiego dystrybutora. U mnie w Tobi po gwarancji
    zepsul sie naciagacz pasow (pozniej sie okazalo, ze to wada fabryczna
    byla) i panowie z serwisu wymienili to bezplatnie wlacznie z przesylka
    kurierem dwa dni przed Swietami Wielkanocnymi i zaplanowanym wyjazdem.

    Niestety moje auto nie posiada ISOFix'a, ale nowy fotelik nie lata po
    samochodzie i jestesmy zadowoleni.

    Pozdr
    Salata

  • 3. Data: 2012-08-15 10:18:00
    Od: "KM" <m...@g...pl>

    "BAREK" <b...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > Także chyba nadszedł czas na kolejny fotelik.
    > Co byście ze swojego punktu widzenia polecili?

    Uzywamy Casualplay Protector/Navigator - chcielismy kupic Maxi Cosi Rodi -
    ale w kilku sklepach nam go odradzano. Wczesniejszy fotelik MC Tobi byl
    swietny i mielismy nadzieje, ze Rodi bedzie rowniez tak dobrze wykonany...
    Generalnie w Rodim wszystko tak jakos dziwnie "lata" i jest luzne.
    Casualplay kupilismy po raz pierwszy, ale napewno nie ostatni.

    Pozdrawiam
    KM

  • 4. Data: 2012-08-15 10:28:33
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    > Także chyba nadszedł czas na kolejny fotelik.
    > Co byście ze swojego punktu widzenia polecili?

    Teraz czas na fotelik 15-36kg, a kiedy przechodzi dziecko na taką tylko
    podkładkę pod pupkę?
    Może sa foteliki, które potem się rozbiera i tylko to zostaje?

  • 5. Data: 2012-08-15 10:35:45
    Od: Salata <s...@n...pl>

    W dniu 2012-08-15 10:18, KM pisze:

> [...]
    > wykonany... Generalnie w Rodim wszystko tak jakos dziwnie "lata" i jest
    > luzne. Casualplay kupilismy po raz pierwszy, ale napewno nie ostatni.

    Tez mialem drobne zastrzezenia, ale lekturze miesiecznika ADAC sie
    uspokoilem. Fotelik jest bardzo bezpieczny i mlody jak zasypia to mu
    glowa nie leci i mow ze wygodnie mu sie siedzi. Zmiana pochylenia nie
    jest tak wygodna jak w Tobi, ale moj Maks swoje mierzy i wazy.

    Pozdr
    Salata

  • 6. Data: 2012-08-15 10:39:06
    Od: Salata <s...@n...pl>

    W dniu 2012-08-15 10:28, BAREK pisze:

    > Teraz czas na fotelik 15-36kg, a kiedy przechodzi dziecko na taką tylko
    > podkładkę pod pupkę?
    > Może sa foteliki, które potem się rozbiera i tylko to zostaje?

    IMO nie warto, zanim dziecko bedzie moglo uzywac takiej podkladki mina 3
    lata. Zdaje sie wymogiem jest wzrost dziecka. Chodzi o to, aby pas
    bezpieczenstwa nie przylegal do szyi w zaden sposob. Kup
    najbezpieczniejszy fotelik na jaki cie stac, a do tych rozkladanych o
    ile takie sa nie mialbym zaufania.

    Pozdr
    Salata

  • 7. Data: 2012-08-15 12:22:19
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-08-15 10:39, Salata pisze:
> [...]
    > bezpieczenstwa nie przylegal do szyi w zaden sposob. Kup
    > najbezpieczniejszy fotelik na jaki cie stac, a do tych rozkladanych o

    Ja miałem taki, miałem bo to kilka lat jak już "malec" nie korzysta.
    Zaleta, że nie szukasz podkładki tylko już ją masz. Natomiast jak nie
    planujesz więcej dzieci to zostaje Ci reszta fotelika, która zajmuje
    miejsce i się wala, kurzy się tylko. Dobry fotelik można sprzedać i
    kupić podkładkę, a tak zostajesz z drogim czasami fotelikiem i ani go
    użyć, ani sprzedać. A podkładka jest tania.

  • 8. Data: 2012-08-15 12:45:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Aug 2012 09:12:17 +0200, BAREK

    > Co byście ze swojego punktu widzenia polecili?

    Używam Romer KidFix: http://e-foteliki.pl/romer-kidfix.html

    Bardzo lekki fotelik, w pełni rozkładane oparcie (można więc posadzić z
    przodu, pochylić oparcie i dziecko może wygodnie spać na pół siedząco nie
    męcząc karku) aż po deskę do prasowania (choć nie znalazłem zastosowania
    poza łatwiejszym transportem). Jest też regulacja wysokości zagłówka -- a
    więc "fotel rośnie z dzieckiem". Nie siedziałem ;P ale musi być wygodny, bo
    dziecko nie narzeka nawet przy długiej podróży (w poprzednim strasznie
    marudziło). KidFix ma oczywiście ISOFix, ale są tańsze (Kid) bez tego
    systemu. Są także droższe, z dodatkowym zabezpieczeniem uderzenia bocznego
    (Sict).

    Tu info odnośnie zakupu. Jeśli masz blisko do niemiec, albo znasz dobrze
    ten język -- poszukaj w tamtejszych sklepach. Często da się kupić taniej
    nawet jeśli wliczyć w koszt kuriera z D do PL. Jeśli pojedziesz osobiście,
    to z pewnością taniej kupisz niż u nas.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2012-08-15 13:26:33
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.08.2012 12:45, Myjk pisze:
> [...]
    > nawet jeśli wliczyć w koszt kuriera z D do PL. Jeśli pojedziesz osobiście,

    też mam takie foteliki tylko bez fixa, jestem zadowolony.
    Z ciekawostek. Jak by ktoś chciał kupić używany taki fotelik, to na
    allegro często można nabyć właśnie taki w cenie modelu poprzedniego.
    Ludzie się motają i nie potrafią rozróżnić jaki to model, a różnią się
    na pierwszy rzuty oka trzymaniami bocznymi.

    starszy model:
    http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/42/32/
    08/2542320895

    nowszy model:
    http://allegro.pl/nowy-fotelik-britax-romer-kid-15-3
    6-kg-billy-i2537310581.html

    oczywiście jest dość znaczna różnica w cenie, ale jak się poszuka i
    cierpliwie poczeka można ten nowszy nabyć w cenie poniżej 200zł:D mi się
    tak dwa razy udało:)

  • 10. Data: 2012-08-28 13:22:10
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Teraz czas na fotelik 15-36kg, a kiedy przechodzi dziecko na taką
    tylko podkładkę pod pupkę?

    jak najpozniej bo ta podkladka nic nie daje jesli chodzi o uderzenie
    boczne, granica wzrostu jest chyba 120 cm ale nawet przy podkladce
    dziecko nie siega wtedy do kurtyn bocznych (airbaga)

    P.