  • 1. Data: 2010-06-30 16:46:43
    Temat: Fotokomórka detekcja płomienia
    Od: "newxmega" <m...@m...mm>

    W różnych palinikach kotłowych są fotokomórki do detekcji płomienia czy
    palnik się pai czy zgasł. Same części zamienne jako gotowy czyjnik w
    obudowie z kablem są strasznie drogie. Sam wystający elemencik wygląda jak
    malutka żaróweczka choinkowa w przezroczystej bańce.

    Co to za elementy te fotokomórki?

  • 2. Data: 2010-07-01 04:55:09
    Temat: Re: Fotokomórka detekcja płomienia
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    >obudowie z kablem są strasznie drogie. Sam wystający elemencik wygląda jak
    >malutka żaróweczka choinkowa w przezroczystej bańce.

    Są dwa rodzaje.
    UV - to zwykła (prawie) neonówka.
    Jest też detektor zjonizowania gazów, nie wiem jak wygląda. Na sterowniku
    mam tylko jego symbol.
    Ty piszesz chyba o UV, bo "moja" żaróweczka ma rozmiary żarówki lodówkowej -
    ale moc palników 500kW.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-07-01 05:10:16
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Desoft pisze:

    > Jest też detektor zjonizowania gazów, nie wiem jak wygląda.

    Elektroda platynowa wsadzona w płomień.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-07-01 14:35:39
    Od: "newxmega" <m...@m...mm>

    "Desoft" <N...@i...pl> wrote in message

    > Są dwa rodzaje.
    > UV - to zwykła (prawie) neonówka.

    A gdzie kupić te neonóweczki same ? Jak to nazwać żeby zacząć szukać?