  • 1. Data: 2010-06-30 17:13:50
    Temat: Płytka EvB Mega16 v2 z Gotronik'a
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie, bo może któryś z grupowiczów używa tego modułu. Jak wygląda
    sprawa komunikacji szeregowej między tą płytką, a PC? Podłączyłem płytkę do
    PC po USB. Windows wykrył FTDI232RL na COM12 i zainstalował sterowniki.
    Ustawiłem transmisję na 9600, 8N1 po obu stronach (PC, uC) no i spróbowałem
    coś wysłać z uC do PC ale w terminalu nic się nie pokazało, nawet krzaki.
    Wyciągnąłem proca z podstawki i zwarłem Tx z Rx za FTDI (pętla po stronie
    uC) i nadal nie ma odpowiedzi w terminalu. Nie wiem co o tym myśleć. Aha,
    dzięki tej analizie odkryłem że Tx i Rx z FTDI ma pociągnięte ścieżki do Tx,
    Rx ATMegi, a w instrukcji producenta stoi że należy te linie łączyć
    kabelkami, ehh...

    Jeżeli ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z taką płytką to bardzo proszę o
    info.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2010-07-02 19:29:24
    Temat: Re: Płytka EvB Mega16 v2 z Gotronik'a
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > FTDI ma pociągnięte ścieżki do Tx, Rx ATMegi, a w instrukcji producenta
    > stoi że należy te linie łączyć kabelkami, ehh...

    Z tą płytką doświadczeń nie mam... Ale z FT232 mam ;)... więc piszę
    ;)... Po pierwsze - ile razy próbowałeś? Mogą być pewne "jaja", jeśli
    system instaluje sterowniki itp - czasem trzeba urządzenie odłączyć i
    podłączyć ponownie, żeby zadziałało. Programy "terminalowe" też czasem
    głupieją, jeśli się w "międzyczasie" odłączy urządzenie i podłączy
    ponownie, nie przerywając połączenia.... W takiej sytuacji może się
    zmienić numer portu COM. Tak więc upewnij się, czy to nie są tego typu
    "kwiatki" :P... Jeśli to nie pomoże - to najprostsza sprawa... czy do
    układu FT232 jest podpięta jakakolwiek dioda LED? Jeśli tak, to czy
    świeci, mruga itp, czy nie daje oznak życia??

    Konop

  • 3. Data: 2010-07-02 19:41:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-02 21:29, Konop wrote:
    > Mogą być pewne "jaja", jeśli
    > system instaluje sterowniki itp - czasem trzeba urządzenie odłączyć i
    > podłączyć ponownie, żeby zadziałało.

    Jaki system takie problemy. Polecam wsadzenie płytki Ubuntu Live i
    sprawdzenie tam za pomoca gtkterm. Nie trzeba sterowników. Acz nalezy
    pamiętac aby nie bylo zadnego flowcontrol.

  • 4. Data: 2010-07-03 04:09:18
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    Sprawa wyjaśniona. Terminal systemowy zgłupiał ;-).

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 5. Data: 2010-07-03 18:32:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

    > Jaki system takie problemy. Polecam wsadzenie płytki Ubuntu Live i
    > sprawdzenie tam za pomoca gtkterm. Nie trzeba sterowników. Acz nalezy
    > pamiętac aby nie bylo zadnego flowcontrol.

    Ubuntu nie jest pod tym względem lepsze. Robiłem ostatnio testy na
    10.04. Jak komputer wystartował z podłączonym FT232, to próba otwarcia
    portu zwracała "device or resource busy". Co ciekawe błąd ten nie
    występuje pod debianem squeeze. Wyjęcie i ponowne podłączenie wtyczki w
    czasie działania komputera rozwiązuje problem - urządzenie przestaje być
    "busy".
    Kolejna ciekawostka - systemowa funkcja read nie zwracają błędu, gdy
    ft232 zostanie odłączony od komputera po otwarciu portu. Wychodzi na to,
    że najlepszą metodą jest cykliczne sprawdzanie czy urządzenie ttyUSBx
    nie zniknęło.