  • 11. Data: 2009-03-20 13:12:10
    Temat: Re: Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grupy
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 10:25:22 +0100, Skylla napisał(a):

    > Jesli pojawi się znacząco lepsza oferta, to przecież będzie można przenieść
    > się do niej. Na razie nic na to nie wskazuje. My mamy jeszcze sporo na
    > kontach po podwójnym TT, więc czekamy,.

    W Play mnie poinformowano, że saldo powyżej 61 zł (to pobiera stary
    operator) przechodzi na nową kartę. A Wy te podwójne doładowania macie jako
    normalny stan konta?

    Pozdrawiam
    Tony

  • 12. Data: 2009-03-20 13:17:58
    Od: Tomek <a...@m...pl>

    Tony pisze:

    > W Play mnie poinformowano, że saldo powyżej 61 zł (to pobiera stary
    > operator) przechodzi na nową kartę. A Wy te podwójne doładowania macie jako
    > normalny stan konta?

    a mnie pani powiedziała ze muszę mieć 50 zł, to jak to jest, czy już
    ktoś to przerabiał?
    az

  • 13. Data: 2009-03-20 13:25:34
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Zgoda, ale wyłącznie przy Twoim profilu korzystania z telefonu, czyli jak
    > sam piszesz - jeśli dużo rozmawiasz.

    ściślej: więcej niż 41 min/mc

    > Czyli wyłącznie spełniając wszystkie
    > warunki powyższe miało się 32 gr. A teraz jest 29 gr bezwarunkowo, do tego
    > ten rok aktywności,

    > rozmowy po 5 groszy bez dużego kombinowania

    czyli juz nie bezwarunkowo. Nalezy powiedziec: rozmowy po min. 5
    groszy, bo rowne 5 groszy wyjdzie tylko w wypadku zuzycia dokladnie
    100 minut (lub 200, 300).

    > i nabijanie
    > minut przez rozmowy przychodzące spoza sieci.

    za 1-razowa oplata 3 zl - to jedyna zmiana w stos. do Play na Karte :)
    czyli zmiana na "maly minus".

    > Widzę tu duże oszczędności całej grupy, to IMO przełom.

    duze, ale procentowo i to dla osob malo dzwoniacych. Procentowo to co
    innego niz kwotowo :) Trudno, zeby Play doplacal albo dzialal non-
    profit.

  • 14. Data: 2009-03-20 13:27:32
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 23:24:05 +0100, ToMasz napisał(a):

    > na swoim przykładzie mogę powiedzieć, ze skasowanie stacjonarnego
    > telefonu, kończy długie rozmowy. Nawet w przypadku kiedy "przepadają
    > komórkom" darmowe minuty, to na komórki i tak jest "psychologicznie
    > drożej" niż ze stacjonarnego na stacjonarny plus dwa puste abonamenty.

    No zależy. Pamiętam, jak POP dawał setki minut wewnątrz sieci przy dużym
    doładowaniu, czy też jak były jakieś 2 godziny za grosze, to gadało się
    normalnie, dzwonili do mnie po pół godziny bez problemu. No i darmowe
    rozmowy na wybrane numery w Orange też zrobiły swoje, gadało się nieraz
    prawie godzinami.

    Za to te 5 groszy - to taniej niż Skype! Ja będę dzwonił mając wrażenie, że
    jest to prawie za darmo. Pozostaje kwestia pilnowania zakupów kolejnych
    pakietów. zobaczymy, jak to jest rozwiązane, czy przychodzi jakieś info o
    końcu pakietu.

    Możliwe, że w Twoim przykładzie dominował strach przed przekroczeniem
    granicy darmowych minut. Ale oczywiście jest coś w tym, co piszesz.

    > Tak wiec grupa będzie miała taniej, ale reszta (moim zdaniem) ograniczy
    > rozmowy do Was. (chociaz to zależy od celu rozmowy i świadomości
    > dzwoniących)

    Tak, opisałem to jako cechę, która może być nawet pozytywna.

    Ja już widzę myślenie, że ten abonament TP 50 zł jest drogi. Pierwsza fala
    rezygnacji z abo była wtedy, gdy Era weszła ze swoją ofertą
    niby-stacjonarnych telefonów dając odtwarzacz DVD w prezencie. Więc wydaje
    mi się, że wrażenie drogiego abonamentu TP wyprze ze świadomości syndrom
    drogich rozmów komórkowych.

    Pamiętacie, że kiedyś - raptem kilka lat temu! - rozmowy międzymiastowe
    były drogie, a międzynarodowe bardzo drogie!? Jak się dzwoniło do USA czy
    do Niemiec na 3 minuty. Za kilka lat albo prawie wyłącznie firmy będą miały
    telefon stacjonarny, albo abonament TP będzie kosztował 10 zł miesięcznie.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 15. Data: 2009-03-20 13:28:30
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 14:17:58 +0100, Tomek napisał(a):

    > a mnie pani powiedziała ze muszę mieć 50 zł, to jak to jest, czy już
    > ktoś to przerabiał?
    > az

    Ja na razie na próbę przenoszę jeden numer z TT, więc to TT pobiera te 61
    zł, Ty może przechodzisz od innego operatora i tam przejście jest tańsze?

  • 16. Data: 2009-03-20 13:33:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tony pisze:

> [...]
    > telefon stacjonarny, albo abonament TP będzie kosztował 10 zł miesięcznie.

    Abonament stacjonarny już może kosztować 10zł. Lub może go nie być
    wcale. Natomiast nie wierzę, że w niedalekiej przyszłości będzie tak w
    TP. TP żyje z setek tysięcy babć emerytek, używających telefonów
    częściej lub rzadziej, głównie do odbierania, i które prędzej nerkę
    sprzedadzą niż pozbędą się TP, choćby poprzez zmianę na tańszego
    operatora, o VOIP już nie wspominając.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-03-20 13:39:36
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 06:25:34 -0700 (PDT), adp napisał(a):

    > ściślej: więcej niż 41 min/mc

    > czyli juz nie bezwarunkowo.

    Bezwarunkowo pisałem tylko o tych 29 gr ;p Do tego bezwarunkowo Można
    doliczyć jeszcze ten rok pełnej aktywności karty. To już jest dużo.
    Pozostałe rzeczy - warunkowo.

    > Nalezy powiedziec: rozmowy po min. 5
    > groszy, bo rowne 5 groszy wyjdzie tylko w wypadku zuzycia dokladnie
    > 100 minut (lub 200, 300).

    Fakt. Wiem, że w grupie kilkanaście osób wykorzysta to w pełni, tym
    bardziej, że jest potwierdzone, że można mieć więcej niż 1 pakiet naraz
    (maksymalnie 3), także przed zakończeniem starego można mieć już w zapasie
    nowy. Przy likwidacji tych stacjonarnych te 5 groszy u tych kilkunastu osób
    będzie wykorzystane. Z drugiej strony opłaca się wykupić pakiet jeśli
    rozmawia się więcej niż 17 minut w sieci miesięcznie. Więc ci co mało
    rozmawiają wogóle nie będą musieli wiedzieć o pakietach i także wyraźnie
    zaoszczędzą.

    > za 1-razowa oplata 3 zl - to jedyna zmiana w stos. do Play na Karte :)
    > czyli zmiana na "maly minus".

    Potwierdzam. Ale to zwróci się po 20 minutach odebranych rozmów, czyli nie
    ma tragedii.

    > duze, ale procentowo i to dla osob malo dzwoniacych. Procentowo to co
    > innego niz kwotowo :) Trudno, zeby Play doplacal albo dzialal non-
    > profit.

    Wydaje mi się z danych pobieżnych - bo nie mam czasu na szczegółową analizę
    każdej osoby z naszej grupy - że oszczędności wyniosą minimum 50%, czyli od
    kilkunastu do nawet 50 zł miesięcznie na osobę.

    Różnica polega na tym, że zamiast płacić średnio 30-40 zł miesięcznie
    komuś, zapłacimy średnio 15-20 zł Playowi.

    Playowi się to opłaca, nam też :)

    Pozdrawiam
    Tony

  • 18. Data: 2009-03-20 13:51:26
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 14:33:28 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Abonament stacjonarny już może kosztować 10zł. Lub może go nie być
    > wcale.

    Oczywiście, nie twierdziłem inaczej. Jeśli TP nie prześpi któregoś z
    podobnych przełomów, to widzę na to szansę.

> [...]
    > częściej lub rzadziej, głównie do odbierania, i które prędzej nerkę
    > sprzedadzą niż pozbędą się TP, choćby poprzez zmianę na tańszego

    Pamiętam kiedyś dyskusję na tej grupie, jak przerobić zwykły telefon
    stacjonarny na komórkę. Były dwie opcje - albo taki z przyciskami, albo
    nawet z tarczą. Nie pamiętam rezultatu tej rozmowy, pewnie się da, kwestia
    samozaparcia.

    Ale prościej byłoby wykorzystać taki adapter na kartę SIM, który wkłada się
    w gniazdo telefonu stacjonarnego. Podobne adaptery są już dla VOIP. Adapter
    jest wpięty na stałe do prądu, zasilając także telefon. Setki tysięcy
    emerytów się nawet nie zorientują, że wnuki zainstalowały im coś takiego, o
    ile wnuki nie zapomną doładować telefonu przynajmniej jeden raz w roku.

    Takie coś bezproblemu działałoby nawet z aparatami na tarczę, a wnuki
    mogłyby kontrolować saldo przez internet. Mile widziane by było jakieś
    ostrzeżenie, mail czy SMS, np. gdy saldo babci spada poniżej ustalonej
    kwoty, chociażby 20 zł.

    Nie wiem, czemu jeszcze czegoś takiego nie ma w każdym salonie każdego
    operatora komórkowego :) Kurczę, gdybym był związany z tą branżą, to bym
    anulował tego posta i wcielał pomysł w czyn :)

    Pozdrawiam
    Tony

  • 19. Data: 2009-03-20 13:54:05
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Różnica polega na tym, że zamiast płacić średnio 30-40 zł miesięcznie
    > komuś, zapłacimy średnio 15-20 zł Playowi.

    No fakt, jesli uzwglednic migracje "zewnetrzne", to oszczednosci moga
    byc spore. Migracje Play2Play - juz mniejsze. Poprzednie warunki w
    Play tez nie byly takie zle :)

  • 20. Data: 2009-03-20 14:03:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tony pisze:

> [...]
    > ile wnuki nie zapomną doładować telefonu przynajmniej jeden raz w roku.

    Jak patrzę na moją babcię (ze strony żony), to widzę bardzo duży opór
    w zmianie telefonu z powodu zmiany numeru. Nie wszędzie jednak da się
    numer przenieść. Poza tym dla wielu emerytów lepiej jest wydawać po 30zł
    do końca życia, niż 60zł na raz (przeniesienie numeru), a potem - dajmy
    na to - po 10zł miesięcznie do końca życia. Przynajmniej ja stoję przed
    takim przypadkiem - za Chiny Ludowe nie umiem przekonać babeczki, że
    stać ją jednak na wydanie jednorazowo tych 60zł. Po prostu się nie da i
    koniec.

    A z tą zmianą numeru... Nawet jak spotkasz emeryta, do którego dzwoni
    ktoś raz na rok, to on numeru nie zmieni, bo ma wieeelu znajomych,
    którzy ten numer znają. Nie zadzwoni do nich i nie poinformuje o
    zmianie, bo on do nich telefonu nie zna. Ale oni, jakby po latach
    chcieli zadzwonić, to muszą mieć jego numer.

    Swego czasu pracowałem jako sprzedawca ofert alternatywnych do TP i
    niestety spotkałem się z nieracjonalnym z ekonomicznego punktu widzenia
    oporem przed zmianą na lepsze.

> [...]
    > mogłyby kontrolować saldo przez internet. Mile widziane by było jakieś
    > ostrzeżenie, mail czy SMS, np. gdy saldo babci spada poniżej ustalonej

    Mam poważne wątpliwości, czy to-to będzie działać z tarczowym
    telefonem. Niby w jaki sposób? Teraz wszystko działa tonowo. Nawet jak
    weźmiesz w miarę normalną linię ze sferii, czy z sieci kablowej, to musi
    być wybieranie tonowe, podejrzewam że podobne wymagania są w bramce voip.

    > Nie wiem, czemu jeszcze czegoś takiego nie ma w każdym salonie każdego
    > operatora komórkowego :) Kurczę, gdybym był związany z tą branżą, to bym
    > anulował tego posta i wcielał pomysł w czyn :)

    Jest telefon wyglądający jak stacjonarny, do którego podłącza się
    kartę SIM komórkową. Pewnie idealny dla takich emerytów. Też nie wiem,
    czemu nie jest popularny.

    --
    Liwiusz