  • 1. Data: 2009-06-07 16:25:41
    Temat: Re: Fuji S5 Pro - jakie szkło
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    On 07.06.2009 17:50 f1969 wrote:
    > Ekstremalnie szeroki kąt nie jest mi
    > potrzebny, raczej celuje w coś typu 24-105 w Canonie.

    Nikkor 24-120 f/3.5-5.6 VR
    Sigma 24-70 f/2.8

    O obu tych obiektywach znajdziesz co najmniej tyle samo pozytywnych jak
    i negatywnych opinii. Ja ze swoich jestem zadowolony.

    Nikkor 35-70 f/2.8

    A to, od jakiegoś czasu jest moje podstawowe szkło.

    --
    Mis'

  • 2. Data: 2009-06-07 16:50:51
    Temat: Fuji S5 Pro - jakie szkło
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Ponieważ mam Canona, nie znam dokładnie szklarni Nikona a pytanie jest o
    szkło do S5 Pro - co w średniej klasie cenowej nadawałoby się do
    zastosowań plener - studio ? Ekstremalnie szeroki kąt nie jest mi
    potrzebny, raczej celuje w coś typu 24-105 w Canonie.

    Jakieś podpowiedzi ?

    --
    1969

  • 3. Data: 2009-06-08 07:12:31
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 7 Cze, 18:50, f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > zastosowań plener - studio ? Ekstremalnie szeroki kąt nie jest mi
    > potrzebny, raczej celuje w coś typu 24-105 w Canonie.

    Te 24mm na dole to chcesz mieć po przeliczeniu, czy fizycznej
    ogniskowej?
    Fuji to cropowy korpus.

    Jeśli po przeliczeniu to wybór masz właściwie ograniczony do Nikkora
    16-85 3.5-5.6 AF-S VR
    Jeśli fizycznej to Nikkor 24-120 3.5-5.6 VR, ale to szkiełko ma bardzo
    średnie opinie.

    Warto się przyjrzeć nowej Sigmie 24-70 2.8 EX HSM.

  • 4. Data: 2009-06-08 15:14:28
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Marcin Fal pisze:

    > Te 24mm na dole to chcesz mieć po przeliczeniu, czy fizycznej
    > ogniskowej?
    > Warto się przyjrzeć nowej Sigmie 24-70 2.8 EX HSM.

    Wiem, że ma cropa :-) mówię o fizycznych cechach obiektywu

    --
    f1969