  • 1. Data: 2009-06-06 18:45:49
    Temat: jak makro domowym sposobem
    Od: "ts" <w...@o...pl>

    Witam,
    Potrzebuję zrobić zdjęcie makro robaczka o długości mniej więcej 1 mm, do
    dyspozycji mam obiektyw 50/1.8 i nikona d80, bez pierścieni pośrednich. Jak
    zrobić zdjęcie, żeby powiększyć mieć robaczka ok 10 razy (jaka odległość
    między obiektywem a robaczkiem a jaka między obiektywem a aparatem). Liczę
    na pomoc, potrzebuję szybko sprawdzić czy to kleszcz i czy jest cały.

    Pozdrawiam
    ts

  • 2. Data: 2009-06-06 19:08:30
    Temat: Re: jak makro domowym sposobem
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 6 Cze, 20:45, "ts" <w...@o...pl> wrote:
    > Witam,
    > Potrzebuję zrobić zdjęcie makro robaczka o długości mniej więcej 1 mm, do
    > dyspozycji mam obiektyw 50/1.8 i nikona d80, bez pierścieni pośrednich. Jak
    Domowym sposobem? O ile znajdziesz w domu silne okulary do czytania,
    przystaw jeden okular przed obiektyw i patrz kiedy robak wyjdzie
    najostrzej. MF oczywiscie.
    StaM

  • 3. Data: 2009-06-06 19:24:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    ts wrote:

> [...]
    > razy (jaka odległość między obiektywem a robaczkiem a jaka między
    > obiektywem a aparatem). Liczę na pomoc, potrzebuję szybko sprawdzić

    Taka skala to nie makrofotografia tylko mikro. Powiekszenie 10:1 domowym
    sposobem bedzie trudne do uzyskania, zwlaszcza ze nie masz zadnych
    szpargałów foto do dyspozycji. BTW ile chcesz wydac na ta operacje?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 4. Data: 2009-06-06 20:33:30
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    połóż na skanerze i zeskanuj. To chyba będzie najlepsze rozwiązanie
    przy aktualnym sprzęcie.

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2009-06-07 05:22:29
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "ts" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odległość między obiektywem a robaczkiem a jaka między obiektywem a
    > aparatem). Liczę na pomoc, potrzebuję szybko sprawdzić czy to kleszcz i

    może taka opcja?
    http://digital-photography-school.com/reverse-mounti
    ng-your-prime-lenses-for-affordable-macro-photograph

  • 6. Data: 2009-06-07 08:14:58
    Od: "zho" <b...@p...com>

    W sklepie po 5,50 kupilem 2 lupy i kiedys takowa zastosowalem efekty takie
    sobie ale zdjecie czytelne pamietam wyszlo.:)
    Generalnie nie polecam takich wynalazkow, albo pierscienie, albo nakrecana
    soczewka, albo wynalazek sluzacy do zamocowania obiektywu odwrotnie, jak juz
    to jeden z kolegow zasugerowal.
    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

  • 7. Data: 2009-06-07 08:28:29
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Raczej się nie da domowym sposobem i dobrze.
    No chyba, że umiesz zrobić sam odpowiednio długie pierścienie, mocowania do
    aparatu, wszystko odpowienio wyczernić....
    i tak efekt byłby marny. Do takich odwzorowań muszą być już specjalne
    obiektywy.
    Jak robię obiektywem makro z mieszkiem (skala okolo 3:1) to już mocno widać
    spadek rozdzielczości.
    Myślę, że 1mm robaczka to dało by radę zrobić tym
    http://optyczne.pl/1562-nowo%C5%9B%C4%87-Nikon_Fabre
    _Photo_EX_-_zdj%C4%99cia_mikroskopowe_w_domu.html
    Nie wiem jaka jest jakość bo nie próbowałem.

  • 8. Data: 2009-06-07 10:55:41
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Zgubior" <z...@g...com> napisał:

    > [...]
    > może taka opcja?

    http://digital-photography-school.com/reverse-mounti
    ng-your-prime-lenses-for-affordable-macro-photograph
    > [...]

    Opcja dobra (przy założeniu, ze obiektyw który posiada pytający ma pierścień
    przysłon), ale do skali 10:1 to jeszcze dużo będzie brakowało. Mam obawy, ze
    takiej skali bez zainwestowania co najmniej kilkuset zł uzyskać się nie da.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-06-07 12:05:56
    Od: "przybysz" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ts" <wytnijmniealbonie napisał w wiadomości ..
> [...]
    > odległość między obiektywem a robaczkiem a jaka między obiektywem a
    > aparatem). Liczę na pomoc, potrzebuję szybko sprawdzić czy to kleszcz i

    Wydaje mi się, że żle podchodzisz do rozwiązania zadania - usiłujesz
    wykorzystać posiadany sprzęt do wykonania zadania którego nie można tym
    zrobić. To tak jak bym chciał wbijać gwoździe moim notkiem. Zerknij proszę
    na http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping/mikroskop
    y.php Jeżeli użarł
    cię kleszcz, to raczej trzeba iść do lekarza, a nie sprawdzać czy jest cały.

  • 10. Data: 2009-06-07 12:33:12
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Les wrote:

    > połóż na skanerze i zeskanuj. To chyba będzie najlepsze rozwiązanie
    > przy aktualnym sprzęcie.

    Nie bede nic kładł na skanerze!

    --
    pozdrawiam