  • 11. Data: 2017-12-14 19:13:16
    Temat: Re: Full-bridge + PWM - jaki kontroler?
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm5045.pdf

  • 12. Data: 2017-12-15 08:34:33
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-12-14 o 12:27, Adam Wysocki pisze:

    > AVRy mają coś podobnego, ale jednak trzeba dodać drivery dla high side
    > (T1, T3), napisać kawałek softu... da się, ale czuję w moczu, że są gotowe
    > scalaki, które załatwią to bez rzeźby na PICu / AVRze.

    > No właśnie - sterowanie MOSFETa. Chciałbym scalak, który załatwi mi
    > wszystko - dwa wyjścia push-pull dla low side i dwa dla high-side, które
    > wytrzymają te 30V, które sobie założyłem.
    >
    > Jak to zrobić na piechotę, to wiem :)

    AVR/PIC + 2szt IR2184?

    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2017-12-15 09:44:31
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2017-12-14 o 10:30, Adam Wysocki pisze:

    > Nie rozumiem czemu... przecież to połączenie szeregowe.

    Załóżmy, że na wyjściu, między HV1 i HV2 masz U. Przebicie może
    nastąpić, gdy zamknie się obwód od HV1 do pierwotnego uzwojenia TR1,
    potem przez przewód do pierwotnego TR6 i tam do HV2. Czyli, zakładając
    równy podział, jak któryś ze skrajnych transformatorów będzie miał
    napięcie przebicia < U/2, to kicha.
    Andrzej
    www.radom.city

  • 14. Data: 2017-12-15 15:40:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Adam Wysocki wrote:
    >Jeśli uzasadnienie ekonomiczne ma szukanie po Internecie przez kilka
    >godzin właściwego układu (o ile istnieje w ogóle), a potem kilku
    >kolejnych na to, gdzie go kupić, zamiast usiąść i po 2 godzinach
    >mieć program robiący dokładnie to, co potrzeba, to Twój wybór.

    Program ?
    Troche watpie, abys tak w 2h uzyskal dzialajacy.
    Moze pierwsza wersja ... a potem te kolejne po kazdym spaleniu
    tranzystorow :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-12-15 15:50:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Program ? Troche watpie, abys tak w 2h uzyskal dzialajacy.

    Wątpić wolno, ale tyle mi właśnie zajęło uruchomienie COGa
    z dokumentacja w ręku. Microchip się spisał.

    > Moze pierwsza wersja ... a potem te kolejne po kazdym spaleniu
    > tranzystorow :-)

    Jakim spaleniu? Są gotowe sprzętowe bloczki do tego, nie będę
    mu przecież machał tymi bramkami na przerwaniach.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2017-12-16 18:51:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 09:30:44 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Ale jak nie wytrzyma, to go przebije... a jak przebije, to przecież już
    > będzie przebicie... i będzie poświęcony.

    Ale bedziesz wiedzial czy robic, czy uzyc do innego celu :-)

    > Nie rozumiem czemu... przecież to połączenie szeregowe.

    No wlasnie dlatego :-)
    Gdyby te transformatory dawaly po 1kV i gdybys HV1 podlaczyl do gnd z
    pierwotnej strony, to wtorne TR2 ma potencjal 1kV na jednym koncu, i
    2kV na drugim. TR3 juz 2 i 3 kV. a TR6 5 i 6 kV.

    A pierwotne tych transformatorow jest na potencjale miedzy 0 a 30V -
    prawie zero w skali kV.
    TR6 musi wiec wytrzymac 5-6kV miedzy uzwojeniami.

    Jak podlaczysz HV2 do gnd, to najwieksze napiecie bedzie na TR1.

    Jakbys srodek tych wtornych uziemil, to znow najwiecej bedzie na TR1 i
    TR6, ale tylko 2-3kV.

    A jak nie podlaczysz wcale wtornego - trudno powiedziec ile sie
    ustali, ale znow na moj gust na ktoryms ze skrajnych bedzie najwieksza
    roznica.

    No i jeszcze zjawisko ulotu - kiedys widze jonolot, zasilany z
    przetwornicy, nieuziemionej, a przetwornica z sieci przez
    transformator - i podziwiam co chwile trzask w trafie sieciowym.

    J.

  • 17. Data: 2017-12-20 19:26:21
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Czy może błądzę? Podpowiecie coś?

    OZ9981
    http://www.go-gddq.com/upload/2015-08/15080809487355
    .jpg

    Być może w 100% wymagań nie spełnia. W sklepach jest po ok.7-9zł
    Całe przetwornice na all na tym IC po 3-4 dychy.