  • 1. Data: 2017-12-13 19:47:37
    Temat: Wyginanie światłowodu
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Taki topic: TV ma być źródłem fonii, która w postaci sygnału
    optycznego leci po światłowodzie do amplitunera i w zamyśle ma być
    rozkodowywana do 5.1. TV jest zamontowany ruchomo, skutkiem czego
    światłowód jest narażony na przeginanie i pewnie długo nie pożyje.
    Zastanawiałem się nad kątowymi adapterami optycznymi, w niektórych
    wykonaniach one są obrotowe. Inne wyjście to konwersja sygnału
    optycznego i przesyłanie zwykłym kablem współosiowym. Jakieś pomysły ? A
    może w *kablówce* nie uświadczy sygnału Dolby Digital, mimo iż niektóre
    stacje tak nadają ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2017-12-13 19:55:59
    Temat: Re: Wyginanie światłowodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >rozkodowywana do 5.1. TV jest zamontowany ruchomo, skutkiem czego
    >światłowód jest narażony na przeginanie i pewnie długo nie pożyje.

    Troche zapasu, jakies usztywnienia i pozyje.

    J.

  • 3. Data: 2017-12-13 20:44:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-12-13 o 19:47, PeJot pisze:
> [...]
    > optycznego i przesyłanie zwykłym kablem współosiowym. Jakieś pomysły ? A
    > może w *kablówce* nie uświadczy sygnału Dolby Digital, mimo iż niektóre

    Nic mu nie będzie byle nie przekroczyć minimalnego promienia gięcia..

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2017-12-13 21:08:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-12-13 o 19:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Troche zapasu, jakies usztywnienia i pozyje.

    Zdefiniuj pojęcia trochę i jakieś :)

    Poza tym mam mało miejsca na komfortowe wyginanie światłowodu. Chyba że
    są jakieś takie bardziej giętkie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2017-12-13 21:33:29
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.12.2017 21:08, PeJot wrote:

    > Poza tym mam mało miejsca na komfortowe wyginanie światłowodu. Chyba że
    > są jakieś takie bardziej giętkie.

    Trzeba było kupić normalny a nie audiofilski.
    Oskrob go nożem, podgrzej, gnij... aż przestanie grać.
    Nie ma się czym podniecać - to tylko kawałek plastiku.

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2017-12-14 00:04:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-13 o 20:44, Irokez pisze:

    > Nic mu nie będzie byle nie przekroczyć minimalnego promienia gięcia..

    A jaka średnica zewnętrzna?
    Bo jak w szafie układałem, to cieńsze są od poszczególnych przewodów z
    kabla ethernetowego. A minimalny promień zgięcia taki, że można
    spokojnie zwijać nawet na wkładzie od długopisu - tym cienkim. Samo
    szkło jest bardzo cienkie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-12-14 10:37:53
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > optycznego i przesyłanie zwykłym kablem współosiowym. Jakieś pomysły ? A
    > może w *kablówce* nie uświadczy sygnału Dolby Digital, mimo iż niektóre

    http://fiberopticpatchcord.sell.everychina.com/p-100
    253009/showimage.html

    Owiń po prostu światłowód jakimś sztywnym drutem w izolacji w miarę
    estetycznie, wygnij to wszystko i już

  • 8. Data: 2017-12-14 17:04:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-12-14 o 10:37, Roman Rogóż pisze:

    > Owiń po prostu światłowód jakimś sztywnym drutem w izolacji w miarę
    > estetycznie, wygnij to wszystko i już

    I ten pomysł jest OK. Ostatecznie jak światłowód zostanie przerwany,
    końca świata nie będzie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2017-12-14 19:00:12
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.12.2017 00:04, Adam wrote:

    > Bo jak w szafie układałem, to cieńsze są od poszczególnych przewodów z
    > kabla ethernetowego. A minimalny promień zgięcia taki, że można
    > spokojnie zwijać nawet na wkładzie od długopisu - tym cienkim.

    Ale wtedy światło już "wycieka". Oczywiście mówimy o szklanym
    światłowodzie jedno lub wielomodowym. Z resztą podobno takie przegięcie
    powoduje trwałe zmiany w światłowodzie i nawet widać to na reflektometrze.
    Zakładam, że do audio wątkotwórca ma plastikowy światłowód Toslink.
    Nie wiem przy jakim promieniu nastąpi utrata danych - gdybym miał coś
    takiego w ręce to już dawno bym sprawdził.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2017-12-15 22:28:50
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 00:04:37 +0100, Adam napisał(a):

> [...]
    > kabla ethernetowego. A minimalny promień zgięcia taki, że można
    > spokojnie zwijać nawet na wkładzie od długopisu - tym cienkim. Samo

    Mówimy o audio optycznym, czyli TOSLINK.
    Ten światłowód działa w paśmie optycznym ("napędzany" jest zwykłym LEDem),
    i jest... plastikowy :)

    --
    Yakhub