  • 1. Data: 2009-05-10 12:00:06
    Temat: GA m61p-s3 bios
    Od: web <m...@g...com>

    witam
    cos mnie podkusilo (niestety raz w roku cos takiego sie zdarza) by cos
    zmienic w plycie glownej.

    Zainstalowalem face_wizard, zaczalem tworzyc nowe logo, chcialem
    wstawic , program nie dopuszczal twierdzac ze plik graficzny nie
    spelnia norm...pozniej kliknalem na auto....zaczal sie proces
    zapisywania biosu (write bios ....)
    Zakonczylo sie ...Komputer nadal pracowal.
    Niestety, po ponownym uruchomieniu plyta juz nie wstala.
    Nie pomoglo zwieranie(reset bios), wyciagniecie baterii, wielokrotne
    resetowanie.
    Plyta padla.
    Pytanie pierwsze...
    Czy domowym sposobem mozna jakos uratowac plyte?? (bez podmiany kosci
    biosu)

    pytanie drugie
    czy jesli jednak bede zmuszony(a raczej tak bedzie) to zakupu nowej
    plyty, to brac taka sama (lub podobna m61pme-s2p dualbios phenom) czy
    tez dorzucic kase i wziac cos mocniejszego (na przyszlosc)

    procesor thlon x2 3800+ (65 W)

    zalezy mi przede wszystkim na energooszczednosci plyty

    pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2009-05-10 13:09:19
    Temat: Re: GA m61p-s3 bios
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 10-05-2009 o 14:00 web napisał na pl.comp.pecet:

    > Plyta padla.
    > Pytanie pierwsze...
    > Czy domowym sposobem mozna jakos uratowac plyte?? (bez podmiany kosci
    > biosu)

    Czegoś nie rozumiem. Z Twojego postu wynika, że płyta jest sprawna tylko
    nie widzi biosu.
    Ponieważ ten model płyty ma bios wlutowany, raczej domowych sposobów bym
    nie polecał.
    Pierwszy lepszy serwis poradzi sobie z flaschowaniem za ok 50zł.
    Czy opłaca się więc inwestować w nową płytę ?

    Wiesław
    Opera Mail

  • 3. Data: 2009-05-11 17:52:11
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba web napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > plyty, to brac taka sama (lub podobna m61pme-s2p dualbios phenom) czy
    > tez dorzucic kase i wziac cos mocniejszego (na przyszlosc)

    Mam to samo, kilka dni temu padło mi następne USB, temperatura mostka
    podskoczyła o 20C. Przełączyłem panel na pozostałe sprawne i szukam
    innej płyty. Czemu?
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_t
    hread/thread/ba4b1d2471c0765e/b2b2e28a818efbf2?hl=pl
    &q=m61p-s3#b2b2e28a818efbf2
    Nie miałeś nigdy tych problemów? Ja się nawet cieszę, że się jej
    pozbędę...

    Marcin Kocur

  • 4. Data: 2009-05-11 18:20:15
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gu9ogp$161o$2@news2.ipartners.pl>, Marcin Kocur napisał(a):

> [...]
    &q=m61p-s3#b2b2e28a818efbf2
    > Nie miałeś nigdy tych problemów? Ja się nawet cieszę, że się jej

    Ja mam kilka egzemplarzy (około 7).
    Z włączaniem się samoczynnym komputera - nie stwierdziłem.
    Dźwięk przy włączaniu/restartowaniu komputera - potwierdzony; a tam gdzie
    to przeszkadzało, to głośnik odłączyłem.
    Temperatura - nie zauwazyłem problemów.
    Wolne włączanie - nie zauważyłem. Ale u mnie BIOS nigdy nie pracuje
    na domyślnych ustawieniach, więc może coś odruchowo przestawiam?
    Aktualizacja BIOS z pendrive - działa bez problemu.

    Czyli podsumowując, to tylko piszczenie przy włączaniu jest denerwujące.
    Ale łatwo można to obejść (odłączając speaker lub cofnąć wersję BIOSu
    do bodajże F2 (a może jeszcze któraś pośrednia działa)?
    Z ignorowaniem temperatury nie próbowałem.

    Jacek

  • 5. Data: 2009-05-11 19:57:51
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Jacek Kalinski napisała na pl.comp.pecet:

    > Z włączaniem się samoczynnym komputera - nie stwierdziłem.

    Ja ustawiłem sobie na włączanie komputera po przyciśnięciu czegokolwiek
    na klawiaturze - wtedy występował problem. Teraz mam konkretny
    przycisk.

    > Dźwięk przy włączaniu/restartowaniu komputera - potwierdzony; a tam
    > gdzie to przeszkadzało, to głośnik odłączyłem.

    Ból głowy? Amputujemy!
    Ja BIOS miałem chyba od F3 i aktualizowałem jak się pojawiało coś
    nowego. Nie pomogło.

    > Wolne włączanie - nie zauważyłem. Ale u mnie BIOS nigdy nie pracuje
    > na domyślnych ustawieniach, więc może coś odruchowo przestawiam?

    Na Windows tego nie widać, tylko przy uruchamianiu GRUB-a. Zresztą
    możesz mi wierzyć, nie jedną godzinę spędziłem na przestawianiu tam
    wszystkiego co się dało.

    Na mnie ta płyta robi wrażenie strasznie niedopracowanej i wydało mi się
    dziwne że ktoś po prostu chce kupić coś podobnego, mając już
    doświadczenie.

    W każdym razie podałem argumenty, czemu jednak nie brać podobnej ;]

    Marcin Kocur

  • 6. Data: 2009-05-11 20:01:18
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>