  • 1. Data: 2009-04-22 10:16:31
    Temat: My Book Home Edition i drobny problem ...
    Od: "DK" <a...@g...pl>

    Witam.

    Jakis czas temu kupilem dysk zewnetrzny jak w tytule i wszystko niby jest ok
    poza drobiazgiem.
    Dysk mozna podpiac na 3 sposoby poprzez USB, FireWire i eSata. Jako ze dysk
    ten jest podpiety do komputera praktycznie na stale i zalezy mi na predkosci
    odczytu to podpialem go do zlacza eSata. Transfer do 70MB/s moze nie zabija
    ale i tak jest wyraznie wiekszy niz na USB ale do rzeczy.
    Dysk ten gdy nie jest przez jakis czas uzywany to wylacza sie (tzn staje
    silnik) przy kazdym odwolaniu chwile trwa zanim dysk ruszy. Czy jest jakas
    mozliwosc pozbycia sie tego problemu. Wole aby dysk pracowal przez caly
    czas. Efekt jest taki ze np przed zamknieciem systemu jezeli nie korzystalem
    z tego dysku to musze czekac chwile z regoly kilkanascie do kilkudziesieciu
    sekund. Co mocni mi przeszkadza

  • 2. Data: 2009-04-23 05:15:46
    Temat: Re: My Book Home Edition i drobny problem ...
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 12:16:31 +0200, DK napisał(a):

> [...]
    > z tego dysku to musze czekac chwile z regoly kilkanascie do kilkudziesieciu

    Wyłącz oszczędzanie energii wbudowane w dysk twardy przy pomocy np.
    HDDScan for Windows.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/