  • 1. Data: 2009-04-22 09:11:00
    Temat: apgrejd komputera, jaki procesor dla Asus A8R32-MVP Deluxe ?
    Od: "razor " <r...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    pracuję teraz na kompie:
    Asus A8R32-MVP Deluxe
    Athlon 64 X2 3800+ (2GHz)
    Radeon 1900XTX
    2GB RAMu

    chcę go trochę przyśpieszyć (praca z grafiką), ale na razie nie chce wydawać
    nie wiadomo ile kasy, pierwsze co pomyślałem to procesor.
    Zmieniać na Core2Duo chyba nie ma sensu. Przejście na Core I7/I5 to też sporo
    kasy. Może zatem zmienić jedynie procesor na szybszego Athlona ?
    Czy z tą płytą zadziała Athlon 64 X2 6000 lub 6400 ? albo nowe Athlony 64 X2
    7750 ?
    (potem pomyślę nad zmianą karty graficznej)
    Czy w ogóle zmiana procesora ma sens ? według różnych benchmarków, które
    znalazłem wynika że 6400+/7750 są szybsze o 40-60% - więc chyba warto ?

    Pozdr,
    razor

  • 2. Data: 2009-04-22 09:24:07
    Od: "razor " <r...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    pracuję teraz na kompie:
    Asus A8R32-MVP Deluxe
    Athlon 64 X2 3800+ (2GHz)
    Radeon 1900XTX
    2GB RAMu
    Corsair 650W

[...]
    te nowsze Athlony X2 w 65nm ponoć nie są takie dobre jak te w 90nm? mają mniej
    cache L2 i się tak nie kręcą.

    Pozdr,
    razor

  • 3. Data: 2009-04-22 18:40:42
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > chcę go trochę przyśpieszyć (praca z grafiką), ale na razie nie chce
    > wydawać
    > nie wiadomo ile kasy, pierwsze co pomyślałem to procesor.

    Bez zmiany płyty się nie obejdzie. Gniazdo 939 odeszło do lamusa. Najszybsze
    co kupisz pod to gniazdo to chyba X2 4200 lub 4600. To niewielka zmiana, z
    3800.

    X2 3800 możesz sprzedać za jakieś 250zł.
    Płytę za jakieś 180zł.
    2GB DDR1 za jakieś 200zł.

    7750 kupisz za 300zł.
    4GB DDR2 za 200zł.
    Rozsądną płytę za 200zł.

    Dorzucasz około 100zł, a sprzęt masz jak się patrzy. Wymaga to tylko trochę
    samozaparcia :)

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 4. Data: 2009-04-23 11:05:44
    Od: "razor " <r...@N...gazeta.pl>

    =Marcos= <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał(a):

> [...]
    > Rozsądną płytę za 200zł.
    >
    > Dorzucasz około 100zł, a sprzęt masz jak się patrzy. Wymaga to tylko trochę

    Dzięki za info !
    właśnie wczoraj doczytałem że max. dla socket939 to
    Athlon 64 X2 4800+ 2,4 GHz 2x 1 MB 90 nm Toledo

    zatem nowa płyta i procek (i pamięć) i niestety zapewne reinstalacja windowsa:/

    Pozdr,
    razorjack