  • 1. Data: 2009-07-23 23:37:08
    Temat: GG w telefonie - jak to jest
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    Proszę cierpliwych o wyjasnienie, jak to jest z Gadu-Gadu w telefonie?
    Pytam was jako osoba korzystająca dotąd z telefonu jako wyłacznie telefonu
    dorozmów, zawsze miałem proste aparaty.

    Czy za to się płaci?
    Na jakiej zasadzie?
    Jak to jest rozliczane?
    Czy trudno jest zainstalować GG w telefonie?
    Czy wymaga to jakiś specjalnych zabiegów, ustawień telefonu?
    Czy trzeba mieć aktywne jakieś specjalne usługi?
    Chcę w telefonie SAMSUNG C-5212 DUOS LIGHT można zainstalowac GG?
    Mam o wyboru simy PLSU/abo, SIMPLUS, TAK-TAK, PLAY/abo - z czego korzystać,
    jeśli to ma znaczenie dla GG?
    GG będę potrzebował użyć sporadycznie, tylko przez kilka minut raz w tygoniu.

    Cokolwiek jest istotne, proszę pisać, tylko prostym językiem. Dziękuję
    NZSNNW

  • 2. Data: 2009-07-23 23:47:17
    Temat: Re: GG w telefonie - jak to jest
    Od: joker77 <t...@p...com>

    On 24 Lip, 01:37, "NZSNNW" <n...@o...pl> wrote:

    > Cokolwiek jest istotne, proszę pisać, tylko prostym językiem. Dziękuję
    > NZSNNW
    >
    > --

    No.

    A tak na poważnie, wystarczy telefon z obsługą JAVY (odsyłam do
    instrukcji obsługi telefonu, jeśli w instrukcji nic nie piszą na ten
    temat to nie ma takiej możliwości).
    Udać się na stronę np. producenta GG i pobrać aplikację JAVY
    (oryginalny program program należy dodatkowo opłacać, i dodatkowo za
    transfer danych przez sieć, bo w końcu chcemy coś odebrać jak i wysłać
    przez to GG), ewentualnie użyć startera AirGadu - nie trzeba płacić
    wtedy za transfer ani za program, a stawki są dosyć zachęcające.

    Operatorzy często mają własne wersję GG gdzie pobierają od nas opłatę
    za program np. 1zł za tydzień ale nie pobierają opłat za transfer.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-07-24 00:00:41
    Od: n...@o...pl

    GG w telefonie:

    Poza pytaniami z poprzedniego postu jedno dodtakowe, przykład obrazujący,
    rozmowa na gg:

    -Zadaję pytanie, długość pytania to siedem słów?
    -Pada odpwoiedż, także siedem słów w odpowiedzi.

    I takie coś jak powyżej powiedzmy 5* powtórzone.
    Ile zapłacę za taką rozmowę?

    NZSNNW

  • 4. Data: 2009-07-24 05:19:08
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-07-24 02:00, n...@o...pl napisał/a:
> [...]
    >
    > -Zadaję pytanie, długość pytania to siedem słów?
    > -Pada odpwoiedż, także siedem słów w odpowiedzi.
    >
    > I takie coś jak powyżej powiedzmy 5* powtórzone.

    Możliwe, że nic nie zapłacisz za taką rozmowę)(i dłuższą też)
    Zależy od sieci w której jesteś i programu jaki użyjesz.

    http://www.plus.pl/oferta_indywidualna/nasze_uslugi/
    nowosci/gadu_gadu/

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2009-07-24 05:40:02
    Od: Końrad(o) <n...@o...pl>

    Użytkownik "joker77" <t...@p...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > wystarczy telefon z obsługą JAVY

    ten sam telefon - bo dualsim - i mnie interesuje.
    za http://sklep.samsungmobile.pl/index.php?g_view=detai
    ls&pd_pid=118155
    donoszę, że jest java MIDP 2.0, cokolwiek te symbole oznaczają.

  • 6. Data: 2009-07-24 09:16:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > -Zadaję pytanie, długość pytania to siedem słów?
    > -Pada odpwoiedż, także siedem słów w odpowiedzi.
    >
    > I takie coś jak powyżej powiedzmy 5* powtórzone.
    > Ile zapłacę za taką rozmowę?

    Zależy od sposobu w jaki się łączysz. Era miała kiedyś taką ofertę
    polegającą na tym, że instalowało się przygotowanego przez ich klienta,
    opłacało przez SMS tygodniowy abonament w wysokości AFAIR 1 zł i można
    było rozmawiać do woli.

    W przypadku oficjalnego klienta GG Mobile sprawa wygląda gorzej - nie
    dosyć, że musisz zapłacić autorom programu za samą możliwość korzystania
    z ich softu w wersji mobilnej za pomocą ABONAMENTU to jeszcze swojemu
    operatorowi płacisz za transfer danych. Moim zdaniem to zwykłe nadużycie
    - z technicznego punktu widzenia taki smartfon to zwykły komputer
    podłączony do sieci i zdzieranie z użytkownika tylko dlatego, że używa
    mobilnej platformy to przegięcie największe z możliwych. Wyobrażasz
    sobie taką sytuację, aby GG dla Windows był freeware a użytkownicy
    Linuksa albo MacOS X musieli płacić miesięczny abonament za tą samą
    aplikację? No właśnie...

    Dlatego ja wybrałem trzecią opcję: pakiet 20 MB za 5zł w Plusie (chociaż
    zamierzam się przenieść na 100 MB za 10 zł), smartfon na Widnowsie
    Mobile i alternatywny klient GG na ten system. Siedząc na samym GG
    trudno zużyć ten limit. Opłata jest naliczana za każde rozpoczęte 100 KB
    (osobno dla danych wychodzących i przychodzących) a to może oznaczać
    parę godzin rozmów. Poza tym mogę to wykorzystać do ściągania maili,
    newsów po RSS, czytania mobilnego WWW i wielu innych rzeczy.
    Oczywiście na Symbianie też się da, ba - nawet na telefonach z Javą,
    choć wtedy soft nie jest tak imponujący, no i jego wybór mniejszy, ale
    zawsze coś się znajdzie (palringo ma chyba wersję napisaną w Javie).

  • 7. Data: 2009-07-24 18:43:39
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    n...@o...pl pisze:
> [...]
    >
    > -Zadaję pytanie, długość pytania to siedem słów?
    > -Pada odpwoiedż, także siedem słów w odpowiedzi.
    >
    > I takie coś jak powyżej powiedzmy 5* powtórzone.

    to zależy przedewszystkom od sieci. jesli będzie to zwykłe rozlicznie to
    mozesz zapłacić oik 20 groszy. jednak jak skorzystasz z jakiegoś
    pakietu, (w orange perpaid za5zł) to "zejdzie" ci jedna lub 2 paczki (
    jedna na wysłanie jedna na odebranie) za minimalną możliwą opłate.
    jakieś 5 groszy. PAmiętaj jednak ze bez korekt, informacji sieci itp,
    teoretycznie 1kb transferu powinien starczyć na 1000znaków. Tak wiec
    taka rozmowa ( biorąc pod uwage ze pakiet minimlny to 10k albo 100k)
    moze trwać 24 godziny dalej za mniejwiecje 10 groszy
    Co do samego programu GG,- da sie uruchomić klienta GG nawet na
    siemensie s55. Program za darmo! (szukaj pod hasłem jabber)

    ToMasz

  • 8. Data: 2009-07-24 20:51:24
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    > Co do samego programu GG,- da sie uruchomić klienta GG nawet na
    > siemensie s55. Program za darmo! (szukaj pod hasłem jabber)

    Mam w tej chwili:
    -NOKIA 6030
    -SAGEM My100x
    -planuje nabyc SAMSUNG C-5212 DUOS LIGHT

    Czy na którymś z dwóch pierwszych tez da sie uruchomić tego JAbbera?

    Dzięki,
    NZSNNW

  • 9. Data: 2009-07-25 01:47:57
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    Do zainstalowania Gadu-Gadu w telefonie:

    > za http://sklep.samsungmobile.pl/index.php?g_view=detai
    ls&pd_pid=118155
    > donoszę, że jest java MIDP 2.0, cokolwiek te symbole oznaczają.

    Na pewno sama obecność JAVA pozwala na zainstalowanie w telefonie komunikatora?

    Po listy dostępnych aparatów do zainstalowania programu (GG, GG Plus, EraGG)
    nie wymieniają aparatu Samsunga (C-5212 Duos/Duoz).

    Czy to pewne, że w http://sklep.samsungmobile.pl/index.php?
    g_view=details&pd_pid=118155 będę mogł mieć Gadu-Gadu lub podobny komunikator?

    Dziękuję
    NZSNNW