  • 11. Data: 2009-12-29 20:12:17
    Temat: Re: GSM jammer
    Od: "TERRANova" <t...@j...eu>

    Użytkownik "Ent" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhd8fs$8uk$1@inews.gazeta.pl...
    > Szukam czegoś skutecznie zagłuszającego telefony kom.GSM 3g, zasięg~~10m
    > tak żeby w sali nie działały telefony.
    >
    > Widział ktoś takie urządzenie ?

    Jest tego duzo ale u nas ciezko zdobyc.
    To co jest na allegro mozna sobie w tramwaju uzywac jak ktos metr od Ciebie
    siedzi.

  • 12. Data: 2009-12-29 20:33:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello NoRek,

    Tuesday, December 29, 2009, 8:22:36 PM, you wrote:

    > troche przesadzileles piszac ze tylko w pasmie CB
    > nadawanie jest legalne bez koncesji

    Chyba jednak nie przesadziłem. Bo nie mam zamiaru bawić się w
    dzielenie włosa na czworo i udowadniać, że licencja krótkofalarska
    jest rodzajem koncesji.

    KONTEKST: chodzi o zagłuszanie pasm podlegającym koncesji GSM. Czy
    masz wobec tego kontekstu jakiekolwiek wątpliwości na temat koncesji?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2009-12-29 21:09:57
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Chyba jednak nie przesadziłem. Bo nie mam zamiaru bawić się w
    > dzielenie włosa na czworo i udowadniać, że licencja krótkofalarska
    > jest rodzajem koncesji.

    Przesadziłeś, bo zapomniałeś o PMR i LPD ;-)

    > KONTEKST: chodzi o zagłuszanie pasm podlegającym koncesji GSM. Czy
    > masz wobec tego kontekstu jakiekolwiek wątpliwości na temat koncesji?

    Oczywiście masz rację. W Niemczech przydupcyli paru "szpeców"-właścicieli
    kin zagłuszających GSM, dostali solidne mandaty z obietnicą kicia w
    przypadku recydywy. Jak się chce wyciągnąć wszystkie rejestry to można
    przydupić za nadawanie bez koncesji, ograniczenie wolności osobistej, oraz
    zagrożenie bezpieczeństwa publicznego (bo np. lekarz na dyżurze
    telefonicznym nie może zostać osiągnięty).
    Zresztą po jakiego ch... te zagłuszarki? Poprosić ludzi o wyłączenie
    komórek, a kto tego nie zrobi to za frak i za drzwi.
    W .de zagłuszacze komórek są zainstalowane tylko w (niektórych) więzieniach.
    I nie są to zagłuszacze, tylko "martwe" BTSy.

    Waldek

  • 14. Data: 2009-12-29 21:33:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, December 29, 2009, 10:09:57 PM, you wrote:

    > Przesadziłeś, bo zapomniałeś o PMR i LPD ;-)

    Któryś z nich w Polsce chyba nadal nielegalny - chyba, że znów
    zmienili rozporządzenie. A za dzielenie włosa na czworo kopa w rzyć
    dostaniesz. Jak Cię dorwę i o ile pamiętać będę ;P

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2009-12-29 22:09:25
    Od: "Radiofan" <r...@r...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > Hmmm ... a czy RoMan powiedział coś niezgodnego z prawdą i prawem?

    "Trochę" rozminął się z prawdą ;)

    > Kłopot w tym, żeby pytający przynajmniej wiedział, że to jest naprawdę
    > nielegalne zanim zajmie się radosną twórczością. Konkretnie operator ma
    > koncesję na wykorzystanie pasma, ma spełniać odpowiednie wymogi techniczne
    > i prawie nikt nie ma prawa mu w tym przeszkadzać. To "prawie" oznacza
    > odpowiednie służby. Zdziwisz się ale UKE ma i używa sprzęt do namiaru
    > różnych śmieciarzy.

    Niech UKE przyjdzie do kancelarii tajnej, w której zamontowałem taki jammer.
    Może wojskowi spece od tajemnic ich wpuszczą? ;)

    > Maciek

    Pozdrawiam i szczęśliwego Nowego Roku życzę!

  • 16. Data: 2009-12-29 22:19:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-29 16:47, Ent pisze:

    > Szukam czegoś skutecznie zagłuszającego telefony kom.GSM 3g, zasięg~~10m
    > tak żeby w sali nie działały telefony.
    >
    > Widział ktoś takie urządzenie ?

    Zamiast zagłuszać lepiej postawić mikro BTSa, do którego będą się
    logowały wszystkie komórki (udającego roaming zagraniczny). Takie
    gotowce za sensowną cenę już są za Wielką Wodą:
    http://paulstamatiou.com/review-att-3g-microcell
    http://www.wireless.att.com/learn/why/3gmicrocell/

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2009-12-29 22:26:47
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:

    > do którego będą się logowały wszystkie komórki (udającego roaming zagraniczny)

    hmmm... a jak koleś jednak włączy sobie ręczny wybór sieci i wybierze
    innego operatora?

    Mirek.

  • 18. Data: 2009-12-29 22:32:00
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Radiofan napisał(a) :
    > Niech UKE przyjdzie do kancelarii tajnej, w której zamontowałem taki jammer.
    > Może wojskowi spece od tajemnic ich wpuszczą? ;)

    A to w takiej kancelarii można montować sobie jakieś
    niecertyfikowane urządzenia?

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 19. Data: 2009-12-29 22:33:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-29 23:26, Mirek pisze:

    > hmmm... a jak koleś jednak włączy sobie ręczny wybór sieci i wybierze
    > innego operatora?

    :-o A ile % ludzi tak zrobi w sali kinowej / kościele / operze?
    Chodzi właśnie o tego zdesperowanego "lekarza", który MUSI być pod
    telefonem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2009-12-29 22:48:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:

    > :-o A ile % ludzi tak zrobi w sali kinowej / kościele / operze?

    Nie wiem, ale ja to robię często będąc w górach albo np. w Przemyślu -
    inaczej połowę połączeń miałbym ze Słowacji albo Ukrainy.

    > Chodzi właśnie o tego zdesperowanego "lekarza", który MUSI być pod
    > telefonem.

    No rzeczywiście, biedactwo nie może nawet sobie pójść do teatru na
    dyżurze ;)
    A wypić nie może nigdy, bo nie może podjąć interwencji pod wpływem, a z
    drugiej strony nie może jej nie podjąć.

    Wracając do tematu - może by tak tą salę jakoś zaekranować? - trudno
    będzie, wiem.

    Mirek.