  • 51. Data: 2009-12-31 15:04:28
    Temat: Re: GSM jammer
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mirek napisał:

    > No ciekawe czy to zadziała.
    > Stara klatka Faradaya jaką widziałem na uczelni nie działała - wewnątrz
    > pełny zasięg gsm. Była cała metalowa, otwory wentylacyjne - taki jakby
    > plaster miodu - oczka ~3cm, grubość tego plastra ~10cm.
    > Pamiętam, że w jakiejś chłodni całej z blachy też był zasięg. Bardzo
    > słaby, ale był.

    To była tapeta prawie tak samo wyglądająca, jak zwykła. Była nieco
    grubsza i sztywniejsza, ze względu na gęstą, mosiężną siatkę. O wiele
    gęstszą, niż 3cm. Nie wiem jak się to łączyło ze sobą i dalej do
    uziemienia ale sam bym sprawdził jak działa na komórki.
    Maciek

  • 52. Data: 2009-12-31 16:44:34
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2009-12-31 10:34, marko1a pisze:
    > skończy się jego obecność na półkach sklepowych. Przypomnę, pasma szczególnie
    > chronione (np. zakresy radia, TV, GSM) to max 4nW smieci jakie może produkować
    > dowolne urzadzenie, mniej wazne zakresy czestotliwości mają max 250nW.

    Podaj źródło prawne.

    > Widziałem
    > na własne oczy w klatce faradaya badany cały zestaw świetlówek LED Żadna z nich
    > nie spełniała norm.

    Piszesz, że dowolne urządzenie...
    Jak będziesz miał możliwość potestować emisję elektromagnetyczną, to
    sprawdź też emisyjność pracującej spawarki :P

    pzdr
    mk

  • 53. Data: 2009-12-31 16:57:25
    Od: mk <m...@o...pl>

    > A w jaki sposób ten generator ma być podłączony do komórki? To już
    > nie te czasy i nie te pasma, że generator sygnałowy podłącza się
    > kablem ekranowanym do "radiowego urządzenia odbiorczego". Żeby
    > przetestować telefon, to trzeba troche pofalować eter wokół, nie ma
    > rady.

    Taki telefon należy testować w pomieszczeniach odizolowanych
    elektromagnetycznie od otoczenia z umieszczonym, również w tym
    pomieszczeniu, testowym BTSem.
    Zresztą to jedyny sposób na wykonanie kompletnych testów.

    A że praktyka często inaczej wygląda...

    pzdr
    mk

  • 54. Data: 2009-12-31 17:18:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    mk napisało:

    > Taki telefon należy testować w pomieszczeniach odizolowanych
    > elektromagnetycznie od otoczenia z umieszczonym, również w tym
    > pomieszczeniu, testowym BTSem.
    > Zresztą to jedyny sposób na wykonanie kompletnych testów.

    Tak to sobie mniej więcej wyobrażam.

    > A że praktyka często inaczej wygląda...

    Jak wygląda wkładanie telefonu do klatki Faradaya celem odseparowania
    go od zewnętrzych beteesów, to już niejeden sprawdzał i tu opisywał.
    Samo wyłożenie kancelarii tapetą z metalową sietką daje niewiele. Ale
    włożenie tam do środka zakłuszaczki sprawi, że wilk będzie syty i owca
    cała. Pogadać nikt w środku nie pogada, ale nikomu na zewnątrz też to
    przeszkadzać nie będzie.

    Jarek

    --
    A tu zagłuszaczki
    ten kurewski poryk

  • 55. Data: 2009-12-31 18:37:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "mk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podaj źródło prawne.

    Jak wytrzeźwięję po nowym roku to ci podam.

    Marek

  • 56. Data: 2009-12-31 22:57:24
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    marko1a wrote:

    > Użytkownik "mk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>> chronione (np. zakresy radia, TV, GSM) to max 4nW smieci jakie może

    > Jak wytrzeźwięję po nowym roku to ci podam.

    Też jestem ciekawy, bo ostatnio widziałem fakturę VAT na "Zagłuszacz
    telefonów komórkowych"

    Krzysiek

  • 57. Data: 2009-12-31 23:45:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    > Też jestem ciekawy, bo ostatnio widziałem fakturę VAT na "Zagłuszacz
    > telefonów komórkowych"

    Ale odróżniasz czas przyszły (skończy się) od teraźniejszego?
    Bo jak na razie, to obrót nie jest zakazany - jest zakazane używanie.
    Do zakazu obrotu potrzeba kogoś wkurzonego, żeby wymusił na UKE pomiar
    i wtedy UKE kieruje do UOKiK wniosek o wpisanie na listę towarów
    wyłączonych z obrotu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2010-01-01 12:10:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Jan 2010 00:45:45 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >Do zakazu obrotu potrzeba kogoś wkurzonego, żeby wymusił na UKE pomiar
    >i wtedy UKE kieruje do UOKiK wniosek o wpisanie na listę towarów

    Alez RoManie - Ty tak autorytarnie, a to o Konstytucje zawadza i
    trybunal sie bedzie pol roku zastanawial:

    a) czy operator placac grube pieniadze zyskal prawo dostepu na calym
    terytorium RP, czy na prywatnym terenie wlasciciel moze wyrazic
    sprzeciw, i zaekranowac, zagluszyc itp .. a moze nawet decyzje urzedu
    oprotestowac, bo on sobie nie zyczy obcych fal :-)

    b) czy na prywatnym terenie nie mozna sobie uzywac dowolnych
    nadajnikow. Zalozmy ze wlasciciel dysponuje odpowiednio ekranowanym
    pomieszczeniem i za plotem emisja jest niemierzalnie mala ..

    J.

  • 59. Data: 2010-01-01 17:28:50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Też jestem ciekawy, bo ostatnio widziałem fakturę VAT na "Zagłuszacz
    > telefonów komórkowych"

    Babcia nigdy nie miała prawa jazdy a kupiła auto i to na fakturę. Woził ją
    wnuk który prawo jazdy miał.
    Sprzedam ci na fakturę nadajnik w zakresie UKF albo wykrywacz radarów. Wozić
    w aucie wykrywacz możesz ale jak policjant udowodni że wykrywacz jest
    zainstalowany i gotów do pracy to wtedy masz problem.
    Dowolnej osobie na fakturę sprzedam radiotelefon pracujący w zakresie
    136-174MHz. Nie wiem kim jest kupujący i nie muszę wiedzieć. Może być
    krótkofalowcem który będzie chciał prowadzić łączności w zakresie 144-146 a
    może taksówkarzem którego korporacja ma koncesje na jakiś kanał, albo np.
    mój sąsiad który za opłatą 80zł rocznie posiada zezwolenie do pracy w jednym
    z czterech kanałów PMR154 z moca do 1W. Wszystko jak najbardziej legalne do
    czasu aż żadnemu z nich nie zachce się nadawac poza swoim zakresem.
    Jak widzisz kupić nawet na fakturę i posiadać ci wolno wszystko, nawet salę
    chirurgiczną, ale nie używać gdy nie masz stosownych zezwoleń lub koncesji.

    Marek

  • 60. Data: 2010-01-01 17:45:25
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > sprzeciw, i zaekranowac, zagluszyc itp .. a moze nawet decyzje urzedu
    > oprotestowac, bo on sobie nie zyczy obcych fal :-)

    Chłop mając koncesje ma prawo do włażenia ze swoimi falami radiowymi do
    każdej chałupy, zagrody i dziury na ziemi w zakresie mocą opisanymi w
    koncesji.
    Jest to nawet w zgodzie z międzynarodowymi przepisami ITU.

    > b) czy na prywatnym terenie nie mozna sobie uzywac dowolnych
    > nadajnikow. Zalozmy ze wlasciciel dysponuje odpowiednio ekranowanym
    > pomieszczeniem i za plotem emisja jest niemierzalnie mala ..

    Jeżeli będę się znajdował na posesji sąsiada to mam prawo używać telefonu
    komórkowego tak samo jak gdzie indziej chyba że sąsiad zabroni ale nie może
    nic innego jak zrobić jak tylko zabronić. Według przepisów jesteśmy
    właścicielami posesji ale nie tzw. eteru czy powietrza jak kto woli.
    Zaekranowane pomieszczenie można by było spróbować porównać do generatora w
    dowolnym urządzeniu np. w telewizorze albo w radiu. Sam generator jest
    zaekranowany aby fale radiowe nie nie wyłaziły poza obudowę urządzenia więc
    jest umieszczony w takim mini pomieszczeniu.
    Tyle że nikt nie wejdzie do takiego mikro pomieszczenia :)

    Marek