  • 11. Data: 2014-12-14 21:00:57
    Temat: Re: Gdzie i jak archiwizujecie zdjecia?
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-13 23:19, Piotrne wrote:
    > Jeszcze ciekawostka: warunki korzystania z "chmury"
    > udostępnianej przez Google, wymienione na stronie
    > http://www.google.com/intl/pl/policies/terms/

    Ależ ten temat był wałkowany. :o

    http://www.darkreading.com/risk-management/google-dr
    ive-privacy-4-misunderstood-facts/d/d-id/1104086?

    W skrócie: w zapisie chodzi o to, że google może wykorzystywać
    pliki i maile w swoich aplikacjach, ale chodzi o wpływ na oferowane
    Ci usługi. Google nie może ich upubliczniać bez Twojej zgody, bo to Ty
    jesteś właścicielem.

    Poniżej kilka słów od praktyka. :)

    Bardzo podobne przepisy obowiązują Cię w kontaktach z każdą inną firmą.
    Np. jeśli zakładasz konto w banku, to przekazujesz im mnóstwo danych
    i zgadzasz się na wykorzystanie tych danych przez bank.

    Czego nie wolno bankowi?
    1) Publikować Twoich danych tak, że umożliwaja jednoznaczną
    identyfikację. Chodzi nie tylko o podanie nazwiska czy PESELu.
    Np. jeśli jesteś jedynym użytkownikiem Nikona D4s w Grudziądziu, to
    nie mogą pokazywać np. średniego wieku użytkowników D4s w Grudziądzu.
    2) przekazywać tych danych innym firmom (chyba że na to też się
    zgodziłeś).

    Co wolno bankowi?
    1) Prezentować dane w sposób uniemożliwiający identyfikację. Przykłady:
    średni wiek klienta, rozkład zarobków w Twoim mieście itp.
    2) Wykorzystywać dane przy tworzeniu ofert dla klienta (także jeśli
    chodzi o ich cenę).

    Czyli z grubsza jest to DOKŁADNIE to samo, co wolno Google i wszystkim
    innym operatorom takich usług.

    Martwić możesz się za to dostępem pracowników Google, którzy na pewno
    mogą przeglądać Twoje pliki (tak jak pracownicy banków widzą pełne
    dane klientów). Jeśli taka okoliczność Cię stresuje, to szyfruj.
    Szyfrowanie przyda się także wtedy, gdy dane ktoś wykradnie.
    Dobre 400-znakowe hasło załatwia sprawę. :D

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 12. Data: 2014-12-15 00:24:35
    Temat: Re: QNAP Photo Station ?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-14 o 10:09, 666 pisze:

    > Z ACDSee jakoś sie nie polubiliśmy (może bezpłatne wersje były okrojone).

    Hmmm... ja nie pamiętam historii wersji ale począwszy od 7mki raczej
    trudno się o coś przyczepić. Kiedyś miałem 3 czy 4kę i zrezygnowałem -
    tragedia wtedy to była. Pewnie się załapałeś na te. Wersje czasowe nie
    są ograniczane funkcjonalnie. Ściągnij sobie 8kę Pro, sądzę, że będziesz
    zadowolony. Zwróć uwagę na kryteria wyszukiwania. Można ich wybierać po
    kilka jednocześnie (CTRL).

    Aha - jeszcze jedno. Można bardzo wpływać na działanie przeglądarki /
    wyszukiwarki. Np. możesz zażyczyć sobie np. infochmurki po najechaniu na
    miniaturki, definiować jakie parametry obrazu mają być tam prezentowane
    itp. Dopóki nie powłączasz różnych bajerów, to nie pojawią się one.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2014-12-16 02:40:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2014, mt wrote:

    > Total Commander :)

    Spod palców mi wyjąłeś :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-12-16 08:04:16
    Od: " 666" <...@...6>

    No nie, TC jednak nie pokazuje miniatur ani wykonania daty zdjęcia (chyba że o czymś
    nie wiem), nie posortuje wg słów kluczowych
    itd.
    Załóżmy, że jednego dnia chcemy wybrac wszystkie zdjęcia zrobione przez nas w
    Hiszpanii.
    Innego dnia chcemy wybrac wszystkie zdjecia zrobione w czerwcu 2012 roku.
    Jeszcze innego dnia chcemy wybrac wszystkie zdjęcia naszych rodziców, na ich działce,
    w latach 2004-2008.
    A jeszcze innego zdjęcia zrobione w nocy, czyli w godz. 21 wieczorem - 5 rano.

    Tak swoją drogą strukura katalogów, struktura drzewa dla plików to trochę przeżytek i
    od dawna ludzkości należy się inny powszechny
    sposób katalogowania informacji ;-)

    -----

  • 15. Data: 2014-12-16 11:56:53
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-12-16 08:04, 666 pisze:
    > No nie, TC jednak nie pokazuje miniatur ani wykonania daty zdjęcia
    > (chyba że o czymś nie wiem),

    Oczywiście, że pokazuje, nie tylko to ale i sporo więcej.

> [...]
    > ich działce, w latach 2004-2008.
    > A jeszcze innego zdjęcia zrobione w nocy, czyli w godz. 21 wieczorem - 5

    Bez problemu, można wyszukiwać po atrybutach plików jak i po metadanych

    > Tak swoją drogą strukura katalogów, struktura drzewa dla plików to
    > trochę przeżytek i od dawna ludzkości należy się inny powszechny sposób
    > katalogowania informacji ;-)

    Może dla ciebie i przeżytek, ale jak generalnie chce się mieć porządek w
    komputerze, nie tylko ze zdjęciami, to imo jest to najwygodniejsze
    rozwiązanie. U mnie TC robi niemal za powłokę systemu, oprócz samego
    zarządzania plikami to spod niego uruchamiam programy, robi za packera
    plików, program do wypalania płyt, klienta ftp. Jak mam usiąść do innego
    kompa i korzystać z systemowego eksploratora to czuję się jak bez ręki :)

    --
    marcin

  • 16. Data: 2014-12-16 12:55:27
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2014-12-16 11:56, mt pisze:
    katalogowania informacji ;-)

    > Jak mam usiąść do innego
    > kompa i korzystać z systemowego eksploratora to czuję się jak bez ręki :)

    TCUP portable? ;)

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 17. Data: 2014-12-16 13:05:29
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-12-16 12:55, Nathan pisze:
    > W dniu 2014-12-16 11:56, mt pisze:
    > katalogowania informacji ;-)

    > TCUP portable? ;)

    Wiem wiem, zresztą sam mam większość programów w wersji portable (w tym
    TC również), ale nie zawsze mam gwizdek ze sobą :)

    --
    marcin

  • 18. Data: 2014-12-16 15:45:58
    Od: " 666" <...@...6>

    > Oczywiście, że pokazuje, nie tylko to ale i sporo więcej.

    Podpowiedz.
    Na dziś jestem przywiązany do IrfanView, niewiele mniej niż do TC ;-)

    > Bez problemu, można wyszukiwać po atrybutach plików jak i po metadanych

    Podpowiedz jak poprzez TC wyszukiwać po słowach kluczowych np. z Exif plików

  • 19. Data: 2014-12-16 16:06:39
    Od: "PB" <p...@f...pl>

    > Podpowiedz jak poprzez TC wyszukiwać po słowach kluczowych np. z Exif
    > plików

    W wersji 6.53:
    Alt+F7 (znajdź pliki) -> Plugins -> Wtyczka: exif + Właściwość: (np.
    ImageDescription) + OP: (np. zawiera) + wpisz wartość
    i gotowe

    Pozdrowienia
    P.B.

  • 20. Data: 2014-12-16 18:24:59