  • 1. Data: 2010-01-06 11:58:05
    Temat: Gdzie kupic silnik do wymiany w CD?
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Mam małosprawną wieżę AKAI.
    Często nie odtwarza płyty, zobaczyłem, że kiedy
    pomoże się (zakręcając nim) wystartować silnikowi
    napędzającemu płytę to juz działa.. zwykle az do
    dłuzszej przerwy w pracy.
    Silnik ma symbol MDN-4RA3FTAS.
    przeszukałem kilka sklepów internetowych z częściami RTV
    i nie znalazłem tego silnika (znalazłem tylko informację, że używany
    też w sprzęcie AIWA i SONY).

    Poradźcie, gdzie tego silniczka szukać. Jakie sklepy internetowe
    są dobrze zaopatrzone w tego typu części?

  • 2. Data: 2010-01-06 12:17:51
    Temat: Re: Gdzie kupic silnik do wymiany w CD?
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > też w sprzęcie AIWA i SONY).
    >
    > Poradźcie, gdzie tego silniczka szukać. Jakie sklepy internetowe
    > są dobrze zaopatrzone w tego typu części?

    W wielu wypadkach, gdy laser 'nie widzi' płyty, to nie kręci silnikiem. Gdy
    zakręcisz płytą to ma większe szanse 'zobaczyć' płytę. Spróbuj zmierzyć
    napięcie na silniku, gdy nie chce zakręcić. Jeśli nie ma, to nie jest
    problem silnika tylko lasera.

    Pozdrawiam
    EM

  • 3. Data: 2010-01-06 14:49:20
    Od: "Tom&Jerry" <h...@h...pl>

> [...]
    > też w sprzęcie AIWA i SONY).
    >
    > Poradźcie, gdzie tego silniczka szukać. Jakie sklepy internetowe
    > są dobrze zaopatrzone w tego typu części?

    na 98% leży laser a nie silnik, napisz jaki to laser (KSS 210B?), całe
    lasery z mechaniką (i silnikiem) to koszt 20-50zł

  • 4. Data: 2010-01-06 21:41:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "EM" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Gdy zakręcisz płytą to ma większe szanse 'zobaczyć' płytę. Spróbuj
    > zmierzyć napięcie na silniku, gdy nie chce zakręcić. Jeśli nie ma, to nie

    A kiedy laser nie widzi płyty?
    I czy do "widzenia" nie jest konieczne kręcenie nią?

    Nie włączają przypadkiem spinu zawsze po zamknięciu szuflady?
    Bo moje napędy rozkrecaja sie nawet gdy zamkne szuflade bez plyty...
    Z moich obserwacji krecic powinien zawsze, nawet bez plyty...
    Przynajmniej na poczatku - potem mozna wylaczyc motorek.

  • 5. Data: 2010-01-07 07:12:04
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

> [...]

    > Z moich obserwacji krecic powinien zawsze, nawet bez plyty...
    > Przynajmniej na poczatku - potem mozna wylaczyc motorek.

    A z moich obserwacji wynika, ze po wlozeniu plyty naped pomiga
    sobie laserem i jak uzna, ze nie ma plyty to w ogole nie zaczyna krecic.

    Ale pewnie kazdy robi inaczej.

  • 6. Data: 2010-01-07 07:51:58
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > A z moich obserwacji wynika, ze po wlozeniu plyty naped pomiga
    > sobie laserem i jak uzna, ze nie ma plyty to w ogole nie zaczyna krecic.
    >
    > Ale pewnie kazdy robi inaczej.

    Powiem tak:
    Dawno temu pracowałem w serwisie RTV i też przy pierwszysm tego typu
    przypadku podjerzewałem napęd płyty, a to była kwestia lasera.
    Dotyczy to odtwarzaczy audio. Oczywiście dzisiejsze napędy mogą się
    zachowywać inaczej, ale na pewno takie sytuacje nadal mogą się zdarzać.
    Natomiast bywają też problemy z silnikami, o ile pamiętam to np. w
    odtwarzaczach DVD Manta były wymieniane często.
    --
    Pozdr
    EM

  • 7. Data: 2010-01-07 09:37:41
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > A z moich obserwacji wynika, ze po wlozeniu plyty naped pomiga
    > sobie laserem i jak uzna, ze nie ma plyty to w ogole nie zaczyna krecic.
    >
    > Ale pewnie kazdy robi inaczej.

    Może ma rację EM. Nie pomyślałem o takiej kolejności,
    chociaż zastanawiało mnie czym zmieniarka (bo ta wieża
    ma zmieniarkę 3 płytową) rozpoznaje, że nie ma płyty
    i szybciutko przełącza na następną jeśli spotyka puste
    miejsce.
    Może tak być, że "...laser pomiga i w zależności od tego
    czy płyta jest czy nie ma dopiero włącza silnik.."
    Dzisiaj to sprawdzę, bo miałem mało czasu.
    Chociaż dziwne się wydaje, dlaczego zakręcenie palcem
    płyty miałoby "laserowi ułatwiać jej zauważenie"

    Moja myśl o silniku napędowym znalazła potwierdzenie
    w jednym z wątków na elektrodzie, gdzie ktoś właśnie
    wymienił silnik i sprzęt uzdrowił.

    Ale sprawdzę sugestię EM'a i zaraportuję na grupie.
    p.s. Gorzej, że ostatnio złośliwiec zawsze startuje sam
    bez pomocy (rozruszał się?) więc trudno będzie zmierzyć
    napięcie na "nieuruchamiającym się".

  • 8. Data: 2010-01-07 13:10:28
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > p.s. Gorzej, że ostatnio złośliwiec zawsze startuje sam
    > bez pomocy (rozruszał się?) więc trudno będzie zmierzyć
    > napięcie na "nieuruchamiającym się".

    Po prostu zobacz bez płyty czy kręci, a jak nie kręci, to możesz wtedy
    sprawdzić, czy jest napięcie na silniku. Ale samo to, że nie kręci bez
    płyty, chyba byłoby potwierdzeniem.
    --
    Pozdr
    EM