  • 11. Data: 2017-09-08 12:17:46
    Temat: Re: Generator prądu z silnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Teoretycznie to silnik asynchroniczny jest maszyna odwracalna.

    Troche bym z tym polemizowal.

    >Nie musi miec magnesow bo ma transformator w sobie.

    A co ci da transformator, jak napiecie zasilania zero ?

    >Uzwojenie(a) stojana to uzwojenie pierwotne klatka na wirniku to
    >uzwojenie wtorne.
    >Obydwa uzwojenia robia pole magnetyczne i jak maja pola odpowiedni
    >zwrot i kierunek to sie silnik obraca.
    >Jak zamiast oryginalnego wirnika wsadzic do takiego silnika walek ze
    >stali to silnik nie ruszy a uzwojenie stojana sie przepali.

    Tez bym troche polemizowal.
    Ruszyc powinien, prady wirowe w walku beda wredne, lepszy bylby walek
    zlozony z blach.

    A jak zwartych zwojow nie bedzie, to prad z unieruchomionym walkiem
    powinien byc mniejszy niz z unieruchomionym wirnikiem.

    >Obroty takiego silnika to ilosc zlobkow z uzwojeniami razy
    >czestotliwos minus poslizg.

    Czestotliwosc dzielona przez wspolczynnik biegunow, minus poslizg.
    Ilosc zlobkow nieistotna.

    >Jesli podlaczony do sieci czyli obracajacy sie silnik asynchroniczny
    >rozkrecic do predkosci wiekszaj niz ilosc zlobkow z uzwojeniami razy
    >czestotliwosc to przejdzie on do pracy pradnicowej.
    >Bedzie oddawal do sieci moc czynna ale kosztem pobierania mocy
    >biernej potrzebnej do wytworzenia pola magnetycznego.

    A na filmie mamy bez podlaczenia do sieci ...

    >Bardzo to marna pradnica dlatego nie uzywa sie silnikow
    >asynchronicznych jako pradnic.

    Ponoc sie uzywa. Np w wiatrakach.
    Widac pradnica z tego calkiem dobra (trojfazowa), a straty
    rekompensuja koniecznosc synchronizacji.

    J.

  • 12. Data: 2017-09-08 12:41:39
    Od: Bytomir Kwarigroch <f...@g...com>

    użytkownik Mirek napisał:

    > To po grzyba byłyby kondensatory?
    > Haczyk jest IMHO w tym, że obciążenia jest marne kilkadziesiąt watów.
    > Też mi się wydaje ta wkrętareczka dziwnie niewzruszona, ale to jakieś
    > Metabo - całkiem słabe to to nie jest.

    Dla mnie silnik z więcej niż trzema uzwojeniami to ciemna magia.
    Prądnice/agregaty spalinowe jakoś działają bez magnesów, alternatory
    też. Po co kondensator? Najpierw bym musiał wiedzieć jak działa silnik 3f
    bez magnesów. Pojęcia nie mam, przesuwa fazę?

  • 13. Data: 2017-09-08 13:44:03
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > też. Po co kondensator? Najpierw bym musiał wiedzieć jak działa silnik 3f
    > bez magnesów. Pojęcia nie mam, przesuwa fazę?
    Od dawna wiadomo, że do pracy prądnicowej silnika indukcyjnego
    konieczna jest moc bierna pojemnościowa, którą zapewnia bateria
    kondensatorów.

    MiSter

  • 14. Data: 2017-09-08 14:38:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ponoc sie uzywa i nastepnie twierdzisz ze calkiem dobra z niego pradnica. To dobra z
    niego pradnica i uzywa sie powszechnie w witrakach czy sobie to wymysliles bo " ponoc
    " raczej oznacza niepewnosc niz pewnosc. Badz facetem i pisz tylko to za co sobie
    dasz kutasa w talarki pociac. Pradnic asynchronicznych, czyli tak zbudowanych jak
    silnik asnynchroniczny praktycznie sie nie uzywa ze wzgledu na problemy jakie
    stwarzaja w czasie pracy. Tak ze sliska teza o stosowaniu ich w wiatrakch jest
    wyssana z palca. W wiatrakach uzywa sie alternatorow czyli pradnic pradu przemiennego
    pracujacych z prostownikami. A nastepnie prad staly przetwarza sie w przemienny. Tak
    sie robi bo wiatrak nie zapewnia stalej predkosci obrotowej a cos co ma wspolpracowac
    z siecia musi zapewnic prace z czestotliwoscia sieci przez caly czas. Pradnic
    synchronicznych pradu przemiennego uzywa sie w elektrowniach bo w nich mozna zapewnic
    prace z wymagana i stala predkoscia obrotowa. Kumasz?

  • 15. Data: 2017-09-08 16:35:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >pewnosc.
    >Badz facetem i pisz tylko to za co sobie dasz kutasa w talarki

    Na gorze takiego wiatraka nie bylem, to pociac sobie nie dam.
    Ale sądząc po ilosci różnych wzmianek - cos w tym jest.
    Albo same cienkie ch* pisza co im sie wydaje ... albo faktycznie
    gdzies sie stosuje.

    A jesli sie stosuje, to znaczy, ze calkiem dobra z niego pradnica, a
    nie ze ma g* sprawnosc

> [...]
    >jakie stwarzaja w czasie pracy.
    >Tak ze sliska teza o stosowaniu ich w wiatrakch jest wyssana z palca.

    oni chyba wiedza co pisza
    http://new.abb.com/motors-generators/generators/gene
    rators-for-wind-turbines

    >W wiatrakach uzywa sie alternatorow czyli pradnic pradu przemiennego
    >pracujacych z prostownikami.
    >A nastepnie prad staly przetwarza sie w przemienny.

    Mozna. Ale falownik na 2MW swoje kosztuje, wiec jesli mozna go nie
    stosowac, to sie pewnie nie stosuje.

    Chyba, ze podnosci sprawnosc o 10%, a kosztuje mniej niz dodatkowy
    prad wytworzony przez 5 lat :-)

> [...]
    >Pradnic synchronicznych pradu przemiennego uzywa sie w elektrowniach
    >bo w nich mozna zapewnic prace z wymagana i stala predkoscia

    To teraz przejrzyj propozycje z powyzszego linku ...

    J.

  • 16. Data: 2017-09-08 17:30:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz pokazac gdzie tam napisali ze za generator robi silnik? Przelecialem po lebku
    dane techniczne i nie znalazlem. Znalazlem ze maja rozwiazanie na pradnicy
    asynchronicznej.

  • 17. Data: 2017-09-08 19:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Przelecialem po lebku dane techniczne i nie znalazlem. Znalazlem ze
    >maja rozwiazanie na pradnicy asynchronicznej.

    rators-for-wind-turbines/fixed-speed-generators

    oraz po trochu tu
    http://new.abb.com/motors-generators/generators/gene
    rators-for-wind-turbines/high-speed-induction-genera
    tors

    Tu pisza wyraznie o konwerterze (koncepcji konwertera) ... oraz o
    generatorach asychronicznych (m.in).
    I nie potrafie zrozumiec - maja na mysli jakis elektroniczny konwerter
    zasilany z takiego generatora, czy chca taki konwerter wirujacy
    wykonac z takich generatorow.

    J.

  • 18. Data: 2017-09-08 19:35:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie chce mi sie tlumaczyc, mozesz uwazac ze z silnikow asynchronicznych robia
    generatory. Moze zrozumiesz jak sobie przeczytasz co w wikipedii napisali, a moze nie
    zrozumiesz.

  • 19. Data: 2017-09-08 20:13:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Nie chce mi sie tlumaczyc, mozesz uwazac ze z silnikow
    >asynchronicznych robia generatory.

    Wiele do tlumaczenia to tu IMO nie ma.

    "Fixed speed asynchronous squirrel cage induction generators (SQIG)

    Traditional stall concept with the generator directly coupled to the
    grid.
    The old stall type turbines used conventional robust asynchronous
    squirrel cage induction generators (SQIG)."

    Wystarczajaco dobitnie i prosto jak dla malpy napisali.

    >Moze zrozumiesz jak sobie przeczytasz co w wikipedii napisali, a moze
    >nie zrozumiesz.

    W tym przypadku wole uwierzyc firmie, ktora to produkuje.

    Tylko musze przyznac, ze jakos dziwnie malo danych technicznych maja.
    Albo to taki biznes, gdzie ciagle jeszcze mozna sprzedac "produkt na
    zamowienie", albo wystarczy przyslac zgrabna d*, i ona przekona
    zarzad, ze "nasi inzynierowie zrobia to dla panstwa najlepiej, i w
    dodatku niedrogo".

    Tak czy inaczej - musialo byc to popularne, skoro sie nawet wlasnego
    skrotu dorobilo :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-09-08 20:47:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skoro bylo takie dobre to dlaczego zrezygnowali.