  • 11. Data: 2014-10-05 20:07:17
    Temat: Re: Glonass na tablecie?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1kr5l90w380zi$.1i8rsm01mgcok$....@4...net

    > No wlasnie w tym zabawa - nie da sie z powodu bledow, wiec stosuje
    > wyliczenie najlepszej pozycji, a do tego dobrze uzyc wszystkie naraz.

    Więc napisz układ 12 równań z 4 niewiadomymi i spróbuj rozwiązywać.

    > I w tym caly ambaras. Odbierasz 12 sygnalow, z czego dwa sa falszywe.
    > Przeklamane, czy odbicie jakie. I jak je tu zidentyfikowac :-)

    Wszystkie są sfałszowane -- żaden nie dociera czysty.

    > No jakbym tak policzyl pozycje z kazdej kombinacji, i one
    > byly w miare blisko siebie - to moglbym uzyc do szacowania
    > bledu. Ale pewnie robi sie inaczej.

    > Nie wiem.
    > Odbiornikow duzo, sposobow obliczen tez pewnie kilka, cos jest
    > publikowane, ale producenci raczej trzymaja tajemnice.

    A Ty -- jakbyś to liczył?

    > I tak i nie. System sie opiera w zasadzie na roznicach czasu dotarcia
    > sygnalow. Ale pare algorytmow wyliczania uzywa jednak zmiennej czasowej.

    A mnie wydaje się, że tutaj są 4 niewiadome, z których jedną jest czas.

    > Dawniej byl synchronizowany z Ziemii, obecne ponoc potrafia byc
    > samodzielne, gdy Ziemii zabraknie.

    Każdy satelita ma nie jeden, ale kilka/wiele zegarów atomowych.

    > No jak, nie po to robimy wlasny system wojskowy, zeby go z
    > nieprzyjacielem synchroniczowac :-)

    > A owszem. Ale tu kazda nanosekunda sie liczy,
    > wiec ja bym dal dwa osobne zegary.

    Już pisałem -- każdy satelita ma swoje zegary.
    Nie oglądałeś filmów o pilotach z I wojny światowej?
    O szarżach nad cmentarzami -- rajdach, których celem
    było uczczenie śmierci wroga i zrzucenie kwiatów na grób
    tegoż poległego wroga? O salutowaniu wrogom w powietrzu?

    -=-

    IMO lepszy dobry wróg niż słaby przyjaciel -- choćby
    dlatego, że z dobrym wrogiem można porozmawiać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2014-10-05 22:00:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:m0s1gh$dq6$1@node2.news.atman.pl...

    > "J.F." 1kr5l90w380zi$.1i8rsm01mgcok$....@4...net

    > Więc napisz układ 12 równań z 4 niewiadomymi i spróbuj rozwiązywać.

    Po pierwsze tych zmiennych jest więcej. Choćby opóźnienie spowodowane
    przejściem przez warstwy atmosfery. Po drugie odbiornik pozycję liczy nie
    jako rozwiązanie układu równań, bo tu by mógł wziąć pod uwagę tylko cztery
    satelity, tylko korzystajac z wielu satelitów (nie wiem ilu) licząc tę
    najbardziej prawdopodobną.

  • 13. Data: 2014-10-05 22:15:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Oct 2014 20:07:17 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1kr5l90w380zi$.1i8rsm01mgcok$....@4...net

    > Więc napisz układ 12 równań z 4 niewiadomymi i spróbuj rozwiązywać.

    To nie jest uklad 12 rownan, to jest jedna funkcja bledu do
    minimalizacji :-)

    > Wszystkie są sfałszowane -- żaden nie dociera czysty.

    Ale przypadek zyciowy - 10 ma blad maly, a dwa gruby.
    Nie wiesz ktore, nie wiesz ile, nic nie wiesz :-)

    > A mnie wydaje się, że tutaj są 4 niewiadome, z których jedną jest czas.

    Powtorze - i tak, i nie. Pare publikacji istotnie czas wlacza do
    niewiadomych. Ale bardzo latwo go wyeliminowac .. po czym znow
    policzyc i uwzglednic.

    > Każdy satelita ma nie jeden, ale kilka/wiele zegarów atomowych.

    O losowym bledzie i niedokladnej orbicie.
    Dawniej system byl jednak stale korygowany.

    > Już pisałem -- każdy satelita ma swoje zegary.

    Ale jedne synchronizowane z Moskwa, a drugie z Waszyngtonem.
    I tego bym nie mieszal.

    J.

  • 14. Data: 2014-10-06 01:01:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 6...@4...net

    > To nie jest uklad 12 rownan, to jest
    > jedna funkcja bledu do minimalizacji :-)

    > Ale przypadek zyciowy - 10 ma blad maly, a dwa gruby.
    > Nie wiesz ktore, nie wiesz ile, nic nie wiesz :-)

    Czasami wiesz, że sygnał dochodzi popsuty -- im klarowniejszy,
    tym mniejsze niesie błędy, bo to psucie jest czymś (drzewami
    choćby) powodowane. Na otwartej przestrzeni (na jeziorze)
    słupki są zielone (małe szumy, czy raczej wysoki iloraz
    sygnału i szumu) zaś wśród zabudowy bywają czerwone.

    Do reszty nie potrafię ustosunkować się.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-10-06 01:03:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" m...@R...Tomasik

> [...]
    tylko cztery satelity, tylko korzystajac z wielu
    > satelitów (nie wiem ilu) licząc tę najbardziej prawdopodobną.

    Ale czy znasz algorytm takiego liczenia?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2014-10-06 01:12:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" m0s1gh$dq6$...@n...news.atman.pl

    https://www.youtube.com/watch?v=uO6ohrJOB0s

  • 17. Data: 2014-10-06 18:18:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:m0sj1f$t4$2@node2.news.atman.pl...

    > "Robert Tomasik" m...@R...Tomasik

    > Ale czy znasz algorytm takiego liczenia?

    widziałem kiedyś. Nie pamiętam dokładnie, ale oparte to jest o wyliczanie
    szeregu pozycji i rozkład Gaus'a

  • 18. Data: 2014-10-07 00:17:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 5432c1ff$0$18082$6...@n...neostrada.pl

    > widziałem kiedyś. Nie pamiętam dokładnie, ale oparte to jest o wyliczanie szeregu
    pozycji i rozkład Gaus'a

    A co to jest szereg pozycji? 100, 10, 1000?

    Warto pisać >>rozkład Gaus'a<< czy >>rozkład Gaussa<<?

    https://www.google.pl/images?client=opera&q=rozk%C5%
    82ad+Gaussa&oe=utf-8&channel=suggest&gws_rd=ssl&hl=p
    l&as_q=&nfpr=&spell=1&sa=X&oi=image_result_group&ei=
    nxMzVKfNNeHjywP1l4DADg&ved=0CB0QsAQ

    Rozkłady Gaussa poszczególnych składowych czy
    rozkład Gaussa wszystkich zmiennych wziętych razem?
    (czy rozkłady Gaussa oddzielnie: długości, szerokości,
    wysokości i czasu; czy rozkład Gaussa wszystkiego razem?)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2014-10-07 00:33:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:m0v4ev$vui$1@node1.news.atman.pl...

    > "Robert Tomasik" 5432c1ff$0$18082$6...@n...neostrada.pl

    > A co to jest szereg pozycji? 100, 10, 1000?

    Jak widzisz 4 satelity, to odbiornik wyliczy z tego 1 pozycję. Jak widzisz
    5, to już 5 różnych.

  • 20. Data: 2014-10-07 01:37:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" m...@R...Tomasik

    > Jak widzisz 4 satelity, to odbiornik wyliczy z tego 1 pozycję. Jak widzisz 5, to
    już 5 różnych.

    Mój co chwilę pokazuje inną. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'