  • 11. Data: 2024-02-16 14:55:14
    Temat: Re: Głośniki do TV
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 16.02.2024 o 12:14, Trybun pisze:

    > Dłubanie odpada.. Tak z ciekawości - po co ten wzmacniacz, za mala moc
    > wyjściowa w gniazdach audio telewizora aby ożywić 150 watowe głośniki
    > czy po prostu konieczny element szeregowy takiego zestawu?

    To generalnie jest wyjście napięciowe nieprzystosowane do obciążenia
    niską impedancją (taką jak kolumny) i oddawania dużego prądu. W prostych
    słowach - tak, brakuje mocy i jak się podłączy kolumny, to jeszcze coś
    można uwalić.

  • 12. Data: 2024-02-16 22:49:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Trybun <M...@j...cb> napisał(a):
    > A w jakim urządzeniu można spotkać się z dedykowanym czysto pod głośnik
    > wyjście.

    W takim, które normalnie widzisz z zewnętrznymi głośnikami, czyli wieża albo
    wzmacniacz.

    > Jak się nazywają takie w wieży, czyli zaciski do głośnikowego przewodu?

    Nie wiem jaką mają nazwę. W każdym razie nie jest to cinch. Tutaj widać dwie
    popularne opcje, te zaciskowe oraz takie dokręcane.
    https://audiosolace.com/wp-content/uploads/2022/02/i
    mage-30-768x462.png
    i jeszcze
    https://preview.redd.it/help-with-connecting-speaker
    s-to-old-panasonic-sa-ak330-my-v0-i9xellzvwcz91.jpg?
    width=1080&crop=smart&auto=webp&s=42e5fe64de294a8841
    74528a52deea42fc56751f

    > No i słychać, ale tylko na słuchawkach, na podłączonym 'na krótko"
    > głośniku cisza.

    Pewnie coś źle podłączasz. Na wyjściu słuchawkowym jest mała moc, ale w
    głośniku coś powinno być. Może to nie jest wyjście słuchawkowe? Nadal nie
    mamy modelu wieży ani telewizora. W każdym razie wyjście słuchawkowe, tak
    samo jak wyjście liniowe, nie służy do podłączania głośników.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2024-02-16 23:12:39
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Pewnie coś źle podłączasz. Na wyjściu słuchawkowym jest mała moc, ale w
    > głośniku coś powinno być. Może to nie jest wyjście słuchawkowe? Nadal

    No raczej słuchawkowe nie jest, bo na cinch. Ja wiem że od słuchawkowego
    różni się tylko rodzajem gniazda. Ale funkcjonalnie w TV może być
    różnica, bo wyjście liniowe w niektórych TV można włączać/wyłączać z
    poziomu menu TV. Albo jak wypilotujesz jakieś tam Dolby pińcet+1 to może
    nie dawać sygnału na to wyjście a tylko na optical.

    PD

  • 14. Data: 2024-02-16 23:26:44
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    PD <p...@g...pl> napisał(a):
    > No raczej słuchawkowe nie jest, bo na cinch.

    On ma tam cinch oraz jack. Głośnik próbował podłączać do obu.

    > Ja wiem że od słuchawkowego różni się tylko rodzajem gniazda.

    Na słuchawkowym jednak spodziewałbym się wyższego poziomu sygnału, choć
    faktycznie może być z tym różnie.

> [...]
    > TV można włączać/wyłączać z poziomu menu TV. Albo jak wypilotujesz jakieś
    > tam Dolby pińcet+1 to może nie dawać sygnału na to wyjście a tylko na

    Może OP poda w końcu model telewizora :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2024-02-17 11:20:18
    Od: Jacek Konieczny <j...@j...net>

    On 16/02/2024 12:14, Trybun wrote:
    > Tak z ciekawości - po co ten wzmacniacz, za mala moc
    > wyjściowa w gniazdach audio telewizora aby ożywić 150 watowe głośniki
    > czy po prostu konieczny element szeregowy takiego zestawu?

    Wyjście liniowe (cinch) to sygnał poziomu maks około 1V przystosowane do
    wysterowania impedancji około 1kOhm wzwyż. Czyli okolice 1mW. Wystarczy,
    żeby coś usłyszeć w słuchawkach, ale i to bez szaleństw.

    Na wyjściu głośnikowym, żeby dać 150W na głośniku 8 Ohm potrzeba 35V
    przy prądzie 4A.

    Wartości przybliżone przy pominięciu różnych niuansów, ale wystarczy,
    żeby pokazać, że jednak spora różnica.

    Jacek

  • 16. Data: 2024-02-17 14:04:51
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Trybun napisał(a):
    > Czy da się przeprowadzić operację podłączenie głośników od wieży do
    > telewizora przy pomocy wyjścia cinch?

    Musisz se kupić wzmacniacz i zasilacz do niego plus ofkors kable.
    Pierwszy z brzegu w śmiesznej cenie:
    https://pl.aliexpress.com/item/1005006266045146.html

    Faktycznie ma 2x5W (dla zasiania 12V) ale i tak do chałupy wystarczy z naddatkiem.

    > Może potrzebne jest jakieś dodatkowe zasilanie?

    Jep. Zasilacz 12V.

  • 17. Data: 2024-02-20 09:29:12
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > W takim, które normalnie widzisz z zewnętrznymi głośnikami, czyli
    > wieża albo wzmacniacz.

    Widząc np. w tv gniazdo audio typu cinch można by przypuszczać że da się
    pod nie podłączyć głośnik. Oczywiście po zamocowaniu na końcu kabla
    głośnika odpowiedniej wtyczki. Jednak jak się przekonałem to trudno o
    samą taką wtyczkę do samodzielnego montażu dostać.

> [...]
    > Nadal nie mamy modelu wieży ani telewizora. W każdym razie wyjście
    > słuchawkowe, tak samo jak wyjście liniowe, nie służy do podłączania

    Pewnie tak, tzn źle podłączam. Pod żadnym telewizorem nie działa, model
    nie ma znaczenia bo układy gniazd praktycznie wszystkich posiadane mają
    taki sam. Wyjście na słuchawki jest wyraźnie oznaczone, a więc o pomyłce
    mowy mowy być nie może.

  • 18. Data: 2024-02-20 09:29:25
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 16.02.2024 o 14:55, mirekc pisze:

> [...]
    > niską impedancją (taką jak kolumny) i oddawania dużego prądu. W
    > prostych słowach - tak, brakuje mocy i jak się podłączy kolumny, to

    Dzięki.

  • 19. Data: 2024-02-20 09:29:39
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.02.2024 o 11:20, Jacek Konieczny pisze:

> [...]
    > przy prądzie 4A.
    >
    > Wartości przybliżone przy pominięciu różnych niuansów, ale wystarczy,

    No i wszystko jasne, głośniki chyba do wywalenia.

  • 20. Data: 2024-02-20 09:30:01
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.02.2024 o 14:04, alojzy nieborak pisze:
> [...]
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005006266045146.html
    >
    > Faktycznie ma 2x5W (dla zasiania 12V) ale i tak do chałupy wystarczy z naddatkiem.

    Dziękuje, ale inwestować w to nie zamierzam. Nie da się podłączyć "po
    kosztach" to pies tam trącał te głośniki.