  • 1. Data: 2009-11-09 16:25:13
    Temat: Głośny komputer a dobre chłodzenie
    Od: "egon" <x...@o...pl>

    Witam,
    Jakis czas temu kupiłem zasilacz do komputera firmy Chieftec, 500W,
    Kosztował mnie sporo pieniędzy. Dokupiłem jeszcze cooler, który też nie był
    tani, rzędu 200 zł.Feezen 7 Pro. Kupiłem po to, żeby kompter cicho chodził.
    Niestety słychać mocno szum. Zastanawiam się jeszcze nad tym małym
    wiatraczkiem płyty głównej, ale sam już nie wiem. Co może być powodem
    takiego chałasu wentylatorów, które powinny być ciche, które są dobrej
    klasy? Może trzeba wyregulować prędkość obrotów wentylatora? Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2009-11-09 17:00:53
    Temat: Re: Głośny komputer a dobre chłodzenie
    Od: Cavea <n...@g...pl>

> [...]
    > klasy? Może trzeba wyregulować prędkość obrotów wentylatora? Proszę o pomoc.

    Najpierw proponuję ustalić który wentylator jest
    najgłośniejszy. Można to zrobić zatrzymując fizycznie po
    kolei wszystkie wentylatory na b.krótką chwilę. Jak ustalisz
    który jest najgłośniejszy to można się zastanawiać jak go
    spowolnić i czy w ogóle można. Np. w przypadku karty
    graficznej przed zwolnieniem wentylatora może być konieczne
    obniżenie taktowania aby mniej się grzała.

    Na szybko to możesz poszukać w BIOS opcji wyciszenia tego
    freezera na procesorze (opcja w BIOS cpu fan mode:
    silent/optimal czy coś podobnego).

    Jeśli nic nie robiłeś żeby wyciszyć komputer poza zakupem
    tych 2 części które wymieniłeś, to najbardziej hałaśliwe
    powinny być: wiatrak na karcie graficznej, wiatrak cpu.

  • 3. Data: 2009-11-09 17:11:34
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Dokupiłem jeszcze cooler, który też nie był tani, rzędu 200 zł.Feezen
    > 7 Pro.

    http://www.ceneo.pl/632456

    Ktoś Cię orżnął.

    > Może trzeba wyregulować prędkość obrotów wentylatora? Proszę o pomoc.

    Tak, bo pewnie wszystkie wentyle pedałują na 100%. Poszukaj w biosie
    opcji oszczędzania energii i trybów Silent w opcjach chłodzenia.

  • 4. Data: 2009-11-09 20:12:19
    Od: "egon" <x...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.ceneo.pl/632456
    >
    > Ktoś Cię orżnął.

    > Tak, bo pewnie wszystkie wentyle pedałują na 100%. Poszukaj w biosie opcji
    > oszczędzania energii i trybów Silent w opcjach chłodzenia.

    Wentylatory kupowałem jakoś w grudniu zeszłego roku i muszę znaleść
    rachunek, ale chyba kosztował koło 150 zł. Natomiast zasilacz był dosyc
    drogi, jest bardzo rozbudowany, kosztował chyba koło 270 zł, ale dokładnie
    nie pamiętam.

  • 5. Data: 2009-11-10 09:02:29
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Mon, 9 Nov 2009 21:12:19 +0100, egon wrote:

> [...]
    > drogi, jest bardzo rozbudowany, kosztował chyba koło 270 zł, ale dokładnie

    To ja sie podepne pod watek.
    Slyszalem (czytalem) o mozliwosci podlaczenia 5V (miast 12) do wentylatora
    zasilacza. Praktykowaliscie cos takiego?

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    "W Królestwie środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą

  • 6. Data: 2009-11-10 09:03:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 9 Nov 2009 17:25:13 +0100, egon napisał(a):

    > Co może być powodem
    > takiego chałasu wentylatorów, które powinny być ciche, które są dobrej
    > klasy? Może trzeba wyregulować prędkość obrotów wentylatora? Proszę o pomoc.

    Każdy wiatrak 80x80 który się kręci powyżej 1000-1300rpm będzie hałasował.
    Dlatego zasilacz powinien mieć wiatrak 120x120 w dnie i to z automat.
    regulacją obrotów w funkcji obciążenia termicznego, procek powinien mieć
    coś w rodzaju Arctic Cooling FAN PRO TC za 10zł :) (z termistorem
    wyciągniętym na zewnątrz silniczka i wetknietym w żeberka radiatora, a
    radiator powinien mieć mnóstwo drobnych ale dużych żeber). Na płycie
    powinna być grafa z biernym chłodzeniem i chipset też z takim. No i w ten
    sposób dostajesz dosyć cichy choć nie bezgłośny komp. Jak potrzebujesz
    bezgłośny to całkiem inna bajka...
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2009-11-10 09:20:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2009 10:02:29 +0100, Artur Frydel napisał(a):

    > Slyszalem (czytalem) o mozliwosci podlaczenia 5V (miast 12) do wentylatora
    > zasilacza. Praktykowaliscie cos takiego?

    Nigdy. Obroty np. latem w upały mogą się okazać niewystarczające. 5V może
    sie okazać zbyt mało by wiatrak ruszył. Wiatrak ma mieć termistor.
    Termistor trzeba umieścić strategicznie tak by wiatrak reagował na to na co
    powinien.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-11-10 10:14:39
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "egon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Jakis czas temu kupiłem zasilacz do komputera firmy Chieftec, 500W,
    > Kosztował mnie sporo pieniędzy. Dokupiłem jeszcze cooler, który też nie
    > był

    wbrew pozorom ostatni Chieftec jaki miałem był bardzo głośny, dużo
    głośniejszy od Modecoma. One nie są takie ciche jak się wydaje. Kolega też
    musiał wymieniać wentylator bo szum był nieznośny. Na dodatek po wywaleniu
    plastikowej przegrody zasłaniającej połowę wentylatora w zasilaczu ma teraz
    dużo niższe temperatury w obudowie i ciszę.

  • 9. Data: 2009-11-10 11:20:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > To ja sie podepne pod watek.
    > Slyszalem (czytalem) o mozliwosci podlaczenia 5V (miast 12) do wentylatora
    > zasilacza. Praktykowaliscie cos takiego?

    Tak. IMO lepiej na 7V.

  • 10. Data: 2009-11-10 17:29:39
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2009 10:02:29 +0100, Artur Frydel napisał(a):

    > Slyszalem (czytalem) o mozliwosci podlaczenia 5V (miast 12) do wentylatora
    > zasilacza. Praktykowaliscie cos takiego?

    Zrobić się da, ale przepływ będzie za mały. Ciekawym rozwiązaniem jest
    zastosowanie wentylatorów Fander z wbudowanym potencjometrem. Można samemu
    ustawić pożądaną prędkość.

    --
    GLaF