  • 91. Data: 2007-04-15 16:41:17
    Temat: Re: Gminny internet
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    KM napisał(a):
    > Hej
    > Bez obrazy Panie Kulek - ale albo jestes bardzo młody albo bardzo stary.

    Akurat jestem w sam raz :)
    Ja
    > osobiście jako podatnik nie chcę utrzymywać jakis kolesiowskich układów
    > gminy (cała infrastruktura i jej "darmowe" utrzymanie) i doplacać do
    > czyjegoś korzystania z internetu.

    Ja nie chce dopłacać do czyjejś emerytury, czyjegoś lekarza, do mostów w
    Warszawie, do świątyni opatrzności, do górników, do stoczniowców do
    rolników... i co z tego, że nie chcę
    Nie widze w tym żadnej korzyści dla siebie
    > ani dla spoleczestwa. Gminy rzeczywiscie powinny zadbać o wszelakie media
    > dla obywateli ale nie wykonując ich samodzielnie (przez 50 lat wystarczy
    > budowania społecznego) ale dając możliwość ich wykonania firmom prywatnym.

    no zgadzam się

    > Chyba nie wyobrażasz sobie żeby każda gmina miała swoj referat np. "Ludziów
    > odpowiedzialnych za łatanie dziur ma drogach" a argumenty takie że gmina
    > wybierze jedynie słuszną istniejącą juz firmę i jej infrastrukture i uda jej
    > się wybrać jedynie słuszną technologię to są bzdury z poprzedniego ustroju.
    z tym też się zgadzam. Gmina nie jest od zarządzania siecią.

    > Myślałem, że przez lata komuny u nas chyba wszyscy zrozumieli że takie
    > rzeczy zafundowane przez miłościwie panującą władzę kosztują społeczeństwo
    > bardzo dużo. Niech gminy i państwo lepiej wezmą się za ustalanie czystych
    > zasad gry i tworzeniem "przezroczystego" państwa a jestem pewien że
    > wcześniej czy później darmowy, czy bardzo tani internet bedzie w ofercie
    > każdego szanującego się ISP.

    Niestety żyjemy w Polsce i pomysły z netem "za darmo" będą częstsze. Dla
    jasności, ja nie jestem jakimś zwolennikiem darmowego Internetu. Zwracam
    tylko uwagę, ze na takim internecie, także można zarobić, czego
    większość osób nie rozumie. W ogóle jakieś czarnowidztwo panuje, że jak
    będzie to czy tamto to zmywak czeka w Anglii.

  • 92. Data: 2007-04-15 16:47:24
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Grzegorz Janoszka napisał(a):

    > To pisz na grupę dla swojego kraju, a nie na grupę w pl ;)

    Po wielu wizytach w urzędzie, u burmistrza w TBS udało mi się przekonać
    władzę do dwóch bardzo ważnych rzeczy.
    1. Przy budowie nowych budynków kładzione są kable (skrętka) od mieszkań
    do skrzynki w piwnicy. Z tej skrzynki może skorzystać każdy operator
    internetowy.
    2. Przy remontach ulic zostanie położona (już część jest) kanalizacja
    teletechniczna z której będzie mógł skorzystać każdy operator.

    Może nie jest tego za wiele, ale jest i jak czytam tylko narzekania, że
    gmina to że gmina tamto najczęściej ludzi którzy nawet nie raczyli się
    przejść do urzędu to mi się niedobrze robi. Trzeba walczyć o swoje,
    przekonywać do swoich racji, tam też ludzie pracują.

    pozdrawiam

  • 93. Data: 2007-04-16 09:35:31
    Od: Marek Sagat <m...@w...v.pl>

    kulek napisał(a):

    > przecież nie ma darmowego internetu i nie będzie tzn infrastruktura
    > kosztuje i jej utrzymanie.

    Mnie nie musisz przekonywać, przekonaj tych co mają "darmowe minuty". Ja
    w tym projekcie widze raczej próbę urobienia sobie elektoratu przed
    kolejnymi wyborami.

    > Teraz sobie wyobraź, gmina chce zrobić darmowy internet dla mieszkańców,
    > działasz na jej terenie już jakieś powiedzmy 3 lata, okablowałeś sporą
    > część budynków, postawiłeś sporo nadajników itp. I teraz co się bardziej
    > gminie opłaca:
    > a) wybudować wszystko od nowa, konkurować z tobą i mieć na głowie
    > kwestie techniczne itp
    > b) wydzierżawić od Ciebie ostatnia mile i dogadać się co do warunków
    > współpracy
    >
    > ???
    > Co jest tańsze ? co krócej wdrożyć ? na którym punkcie korzystają wszyscy ?

    Jak już ktoś słusznie zauważył, błędnie zakładasz, że wójt będzie się
    kierował szeroko pojętym dobrem społecznym. Jak znam życie, to projektem
    będzie kierował teść/szwagier/brat a nakład z pieniędzy "niczyich" jaki
    by nie był i tak się opłaci.

    pozdrawiam
    Marek Sagat

  • 94. Data: 2007-04-16 13:09:04
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Marek Sagat napisał(a):

> [...]
    > kierował szeroko pojętym dobrem społecznym. Jak znam życie, to projektem
    > będzie kierował teść/szwagier/brat a nakład z pieniędzy "niczyich" jaki

    zakładam tak jak powinno się zakładać, to że może u Ciebie tak jest nie
    znaczy, że wszędzie. Poza tym mówię o samym darmowym internecie. Do tego
    dołożyłem kilka założeń (że będzie za darmo tylko www i poczta, a
    reszta wycięta nawet z GG). Pisałem też, że najlepiej aby to było w
    formie dotacji tzn. Urząd do jakiejś kwoty współfinansuje abonament
    (niezależnie od dostawcy). Po przedstawieniu umowy i faktur.
    A najważniejsze, to żeby nie biadolić i myśleć co zrobić żeby na
    "darmowym" zarobić.