  • 1. Data: 2010-11-06 20:58:47
    Temat: Gniazdko zapalniczki
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Chcę odłączyć akumulator w samochodzie, ale obawiam się o utratę nastaw
    komputera pokładowego i radia. Czy, jeżeli inny akumulator podłączę do
    sieci elektrycznej pojazdu przez gniazdko zapalniczki, to wszystkie
    odbiorniki będą zasilane bez przerwy? Oczywiście, najpierw podłączenie
    zapasowego akumulatora, a później odłączenie akumulatora głównego.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-11-06 21:20:12
    Temat: Re: Gniazdko zapalniczki
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-06 20:58, Tata pisze:
> [...]
    > odbiorniki będą zasilane bez przerwy? Oczywiście, najpierw podłączenie
    > zapasowego akumulatora, a później odłączenie akumulatora głównego.

    Jeżeli zapalniczkę masz podłączoną na stale pod 12V to podtrzymasz
    zasilanie, jeśli jest tzw "po kluczyku" to nie, chyba że zostawisz auto
    z przekręconym kluczykiem...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-11-07 11:46:13
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 06-11-2010 20:58, Tata pisze:
> [...]
    > odbiorniki będą zasilane bez przerwy? Oczywiście, najpierw podłączenie
    > zapasowego akumulatora, a później odłączenie akumulatora głównego.

    Lepiej podłącz drugi akumulator kablami "rozruchowymi" do instalacji
    samochodu, przez gniazdo zapalniczki możesz spalić bezpiecznik jeżeli
    parametry obu akumulatorów będą znacząco różne.

  • 4. Data: 2010-11-07 13:08:41
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    I to jest właściwe rozwiązanie. Podłączanie do gniazda zapalniczki było ok w
    czasach poloneza, gdy było podłączone bez pośrednictwa elektroniki itp.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-11-07 14:58:17
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Jacek <m...@g...pl> napisał(a):

    Czy mógłbyś wymienić jakąś "elektronikę", poza bezpiecznikiem i stykami
    w stacyjce, przez którą bywa podłączone do akumulatora gniazdo
    zapalniczki w aucie ?

  • 6. Data: 2010-11-07 22:28:04
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Czy mógłbyś wymienić jakąś "elektronikę", poza bezpiecznikiem i
    > stykami w stacyjce, przez którą bywa podłączone do akumulatora gniazdo
    > zapalniczki w aucie ?

    No bywa ze i antena GPS a prund idzie przeciez po CAN (zapalniczka czerpie
    enerigie ze stanow "1" na lini) to kazdy wie!

  • 7. Data: 2010-11-09 08:43:54
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > No bywa ze i antena GPS a prund idzie przeciez po CAN (zapalniczka czerpie
    > enerigie ze stanow "1" na lini) to kazdy wie!

    :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl