    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Google Maps a Waze
    Date: Mon, 19 Aug 2019 17:23:46 +0200

    17.08.2019

    Zapuściłem sobie obie nawigacje naraz na trasę znad morza do Wrocławia.

    Rozrzut czasowy był znaczny, początkowo chyba z 1h różnicy (Waze meldował
    szybszy czas). Zauważyłem, że GM koniecznie pcha w korek pod Goleniowem, mimo
    że jak sam pisał stracę w nim 1h.

    Gdy pojechałem zgodnie z radami Waze przez Nowogard, to GM trasę przeliczył i
    stwierdził, że wybrana przez Waze będzie jednak wyraźnie szybsza :)
    Sytuacja powtórzyła się jeszcze ze 2 razy, co pozwala stwierdzić, że GoogleMaps
    może i dane o natężeniu ruchu posiada i dobre, ale za cholerę nie potrafi z
    nich korzystać i wyznacza dziwaczne trasy.

    Druga sytuacja w Polkowicach na opuszczonej i niedokończonej S3.
    Najpierw Google zasugerowało objazd opłotkami -- posłuchałem i utknąłem na
    zakazie.
    1km dalej posłuchałem się już Waze, gdy nakazało zjechać z drogi.
    Niestety rada okazała się wielkim pudłem, bo trafiłem na drogę woj., która z
    racji budowy S3 de facto już nie istnieje. Co ciekawe Google też stwierdziło,
    że nieistniejąca droga będzie najszybsza.
    Szybki rzut oka na mapę w Naviexpercie -- tutaj droga prawidłowo oznakowana
    jako nieprzejezdna, no ale abo się skończył :)
    Yanosik prawidłowo pokierował objazdem, ale nie sprawdziłem czy mapa jest
    prawidłowa. Zakładam, że tak.

    Reasumując -- trzeba przedłużyć abo na Naviexperta.
    GoogleMaps tradycyjnie nie sprawdziło się i nie można mu zaufać.
    Waze jako tako, ale szału nie ma.
    Yanosik przynajmniej wybawił z opresji w kluczowym momencie.