  • 11. Data: 2019-08-20 13:50:40
    Temat: Re: Google Maps a Waze
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 11:49, Mirek Ptak pisze:

    > To, że się jakiś nowy odcinek pojawił na mapie nawigacji w 2 godziny po
    > otwarciu nie oznacza że ta nawigacja jest dobra.
    > Znając opowieści o jakości AM ja bym nie zaryzykował wydania pieniędzy
    > na ten produkt.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Ludzie głównie narzekają na nieco skomplikowaną obsługę. No bo w innych
    nawigacjach jest prosto - wskazujesz, gdzie chcesz jechać i tyle. Nawet
    nie można wskazać punktu startowego (a np. chcesz sobie w domu ustawić
    drogę na wakacje, a tu się nie da, bo musisz włączyć GPS albo jesteś w
    pracy a będziesz jechał z domu).
    W AM możesz wskazać punkty pośrednie, możesz wskazać, jakie drogi
    wyłączyć z nawigacji, możesz zabronić konkretne odcinki dróg... AM
    rozwiązuje nawet "problem komiwojażera", czego inne nawigacje nie mają.
    Z tego punktu widzenia rzeczywiście obsługa może wydać się
    skomplikowana, ale to tylko dlatego, że jest wiele ustawień.
    Co do dróg - nie wiem, pewnie każdy znajdzie jakieś błędy na mapie. Ale
    - jak wspomniałem - GM nie prowadziła przez istniejącą od ponad tygodnia
    autostradę - to chyba nie świadczy dobrze o tej nawigacji? Inne błędy
    wskazali przedpiścy...
    Nie wiem jak działa AM przy omijaniu korków - niech się wypowiedzą ci,
    co często jeżdżą z AM.
    T.
    Ps. Możesz na kompie potrenować AM korzystając z serwisu targeo.pl.
    Funkcjonalność jest ograniczona w stosunku do AM.

  • 12. Data: 2019-08-20 14:04:23
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-20 12:14, collie wrote:

    > Przez 7 dni możesz testować Automapę za darmo. Więc sprawdź
    > a nie opowiadaj głodnych kawałków, że jedna pani drugiej pani.

    Pobieram. Zobaczę w takim razie na własne oczy :)
    Ciekawe jak mnie poprowadzi z Nitry do Gliwic - przez Cadce, czy przez
    Ostrawę i jak ominie remont drogi w Starych Hamrach (jeśli przez Ostrawę) :)
    Relację dam.
    Pewne jest, ze nie kupię - cena z kosmosu. TomTom jest nie tylko lepszy,
    ale i tańszy jak widzę :)

    Pozdrawiam - Mirek

    PS.
    Kilka ostatnich komentarzy ze sklepu Google:
    19
    Ostatnio coś złego zaczeło się dziać z tą aplikacją. Częste błedy
    kończące się zaniechaniem prowadzenia do celu. Najgorsze jest to że po
    resecie aplikacji nadal zaprzestaje prowadzenia. Czasem prowadzi
    podkopem na strych. Czasem gdy próbuję się stworzyć coś do wszystkiego
    to nadaje się to do niczego...

    30
    Mnóstwo funkcji. Co z tego, jak nie można polegać na tej aplikacji.
    Zawieszki, gubienie sygnału, nie do końca przyjazny interfejs. W
    wyjeździe na Sycylię zmuszony byłem do używania google maps bo AM
    zawodziła. Ostatni raz zapłaciłem za AM.

    2
    Niedokładna mapa Europy i nie chodzi tu o drogi lokalne, brak nowych
    autostrad. Na odcinkach górskich pełnych zakrętów trzeba wyłączać
    dźwięk, nie da się słuchać niekończących się komunikatów o zakrętach.
    Przy ustawionej szybkiej trasie zrzuciła mnie z drogi szybkiego ruchu w
    jakieś polne drogi, efekt zaoszczędzony kilometr lecz 30 minut w plecy.
    Szukanie jedzenia przy trasie skomplikowane, interface do
    unowocześnienia. Problemy z odświeżaniem odległości do celu i punktów
    pośrednich. Trochę słabo

    6
    Fatalna, tragiczna, omijać dalekim łukiem... To już nie ta dawna AM. Z
    uporem maniaka zmienia trasę jak chce. Gubi się i zawiesza.
    Przetestowałem ją na drodze na Chorwację i już nigdy jej raczej nie
    użyję. Przez Austrię i Czechy prowadzi ok, ale co to za wyczyn? Przez
    Bośnię i Hercegowinę i Węgry- masakra. Prowadzi do centrum miasta, gdy
    jest obwodnica (Sarajewo), gubi sygnał, resetuj trasy, a często myli
    kierunki i nagle nakazuje zawracać...
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2019-08-20 14:07:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Tuesday, August 20, 2019, 11:49:46 AM, you wrote:

> [...]
    > otwarciu nie oznacza że ta nawigacja jest dobra.
    > Znając opowieści o jakości AM ja bym nie zaryzykował wydania pieniędzy

    Ale straszne ryzyko - 8 PLN za tygodniową licencję.

    Pomimo ciężkich doświadczeń z AM jakoś nie znajduje innej aplikacji,
    która by mnie zadowalała. Zdecydowanie najlepsza baza adresowa,
    zdecydowanie najlepiej dobrany moment dyktowania manewrów, bardzo
    szybkie aktualizacje. Ale słaba jakość danych ruchu - prawdopodobnie
    właśnie ze względu na to, że jest płatna i już ma za mało
    użytkowników.

    Sporo opcji do wyboru - jeśli lubisz radykalną jazdę skrótami -
    wybierz trasę szybką lub krótką. Jeśli wolisz drogi główne - wybierz
    bezpieczną.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2019-08-20 14:07:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >domu ustawić drogę na wakacje, a tu się nie da, bo musisz włączyć GPS
    >albo jesteś w pracy a będziesz jechał z domu).

    Hi hi - kiedys ojcu dalem AM (na win CE), ustawilem mu trase,
    autostart ... i bardzo sobie chwalil obsluge - nic nie trzeba robic,
    wlaczam i prowadzi :-)

    Ale te inne nawigacje tez juz dostrzegaja, ze prosta obsluga to nie
    wszystko - punkty posrednie pojawily sie w GM i janosiku ...

    >W AM możesz wskazać punkty pośrednie, możesz wskazać, jakie drogi
    >wyłączyć z nawigacji,

    I za to ja lubie, ale nawigacje inne sie na tyle poprawily, ze raczej
    juz nie prowadza polnymi sciezkami ...

    > możesz zabronić konkretne odcinki dróg...

    I to jest bardzo wazne, jak trafisz na remont. Bo inaczej to bedzie
    cie prowadzila stale przez zamkniety odcinek.

    Ale raczej ... bylo wazne. Bo teraz wymagamy, zeby sama wiedziala
    gdzie sa takie odcinki i blokowala je z gory ...

    J.

  • 15. Data: 2019-08-20 14:40:42
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-20 14:07, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale straszne ryzyko - 8 PLN za tygodniową licencję.

    Korzystam z nawigacji minimum 2 razy w tygodniu - znaczy trasę znam na
    pamięć :), ale czasem muszę objechać korek, który mi TT pokaże no i
    ostrzeżenia o foto się też przydają :)
    Nie zapłacę ani grosza za produkt jako tako sprawdzający się w PL -
    TomTom się sprawdza w EU, a i 2 razy już w US się przydał :)

> [...]
    >
    > Sporo opcji do wyboru - jeśli lubisz radykalną jazdę skrótami -
    > wybierz trasę szybką lub krótką. Jeśli wolisz drogi główne - wybierz

    Jak pisałem - pobieram testowo mapy EU (już 3,1 GB jest) - będę się miał
    okazję przejechać równolegle na TT i AM z i do Nitry :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 16. Data: 2019-08-20 14:55:15
    Od: blast <s...@i...local>

    W dniu 2019-08-19 o 17:23, r...@k...pl pisze:
    > 17.08.2019

    Google Maps "nie widzi" odcinków S17 między Garwolinem a Kurowem
    oddanych dobry miesiąc temu. Tzn. niby na mapach pokazuje, ale gdy
    sprawdzam trasę W-wa Ursynów- Zamość, nie uwzględnia jej, pokazując z
    zamian m.in. ponad 4 godzinną trasę przez Siedlce. Dopiero po dodaniu
    przystanku zaczyna pojawia się trasa przez S17, z czasem przejazdu o 2
    minuty dłuższym niż sugerowana najszybsza (przez Kozienice i Puławy).
    W trakcie jazdy GM wariuje, ciągle pokazując że jedzie się przez pola,
    objazdy, by-passy itp.

  • 17. Data: 2019-08-20 14:57:58
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 14:04, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > Bośnię i Hercegowinę i Węgry- masakra. Prowadzi do centrum miasta, gdy
    > jest obwodnica (Sarajewo), gubi sygnał, resetuj trasy, a często myli

    To teraz sprawdź wpisy dla GM w sklepie Play :-)
    Zwłaszcza te ostatnie.
    T.

  • 18. Data: 2019-08-20 14:59:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Ale straszne ryzyko - 8 PLN za tygodniową licencję.

    >Pomimo ciężkich doświadczeń z AM jakoś nie znajduje innej aplikacji,
    >która by mnie zadowalała. Zdecydowanie najlepsza baza adresowa,

    nie znam tej na smartfony ... mozna sobie wyszukac np hotel po nazwie,
    kosciol, dworzec kolejowy, zoo itp ?

    >zdecydowanie najlepiej dobrany moment dyktowania manewrów,

    Uzywam offline na win CE - i za to chwale, za dosc dobry automatyczny
    zoom, tryb 2D - lubie widziec wiekszy kawalek okolicy

> [...]

    >Sporo opcji do wyboru - jeśli lubisz radykalną jazdę skrótami -
    >wybierz trasę szybką lub krótką. Jeśli wolisz drogi główne - wybierz

    Ale czlowiek by chcial dobra trase a nie bezpieczna czy radykalna :-P

    J.

  • 19. Data: 2019-08-20 15:05:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    On 2019-08-20 12:14, collie wrote:

> [...]
    >Ciekawe jak mnie poprowadzi z Nitry do Gliwic - przez Cadce, czy
    >przez Ostrawę i jak ominie remont drogi w Starych Hamrach (jeśli

    A w ogole ma aktualne informacje z zagranicy ?
    Bo tak ogolnie - polskie firmy beda mialy slabe informacje z
    zagranicy, zagraniczne - slabe z Polski.
    Dobrze, ze dla Googla przestalismy byc krajem kat B ...

> [...]
    >podkopem na strych. Czasem gdy próbuję się stworzyć coś do
    >wszystkiego to nadaje się to do niczego...

    Szkoda, ze brak informacji o telefonie, bo moze to jakis zabytek,
    ktory juz przestal wystarczac.
    A niestety - raportowanie bledow w programach to koszmar :-)

> [...]
    >autostrad. Na odcinkach górskich pełnych zakrętów trzeba wyłączać
    >dźwięk, nie da się słuchać niekończących się komunikatów o zakrętach.

    Z drugiej strony ... taki janosik dosc cichy, czasem nie wiadomo -
    dziala jeszcze czy nie ...

    J.

  • 20. Data: 2019-08-20 16:25:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2019 o 13:50, T. pisze:

> [...]
    > wyłączyć z nawigacji, możesz zabronić konkretne odcinki dróg... AM
    > rozwiązuje nawet "problem komiwojażera", czego inne nawigacje nie mają.

    Głupot z ich marketingu się nasłuchałeś.
    Każda szanowana nawigacja ma tą funkcję.

    I w odróżnieniu od AM działa.
    AM na moim urządzeniu nie potrafi znaleźć gps, a serwis rozkłada ręce....