  • 1. Data: 2023-12-19 17:32:10
    Temat: Google podrzuciło film.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Potem się okazało ze jest więcej takich filmów. Przykładowy linku.
    https://youtu.be/S9MTzGHOfr4?si=I3YX6JBfx89dUETE
    Wychodzi ze założenie dodatkowego licznika powoduje zmniejszenie wskazań licznika
    założonego przez dystrybutora czy jak się on nazywa. W filmach mówia ze większe
    zużycie prądu wynika ze zliczania zakłóceń pojawiających się w sieci i ze dodatkowy
    licznik pomaga w ich tłumieniu.

  • 2. Data: 2023-12-19 18:51:18
    Temat: Re: Google podrzuciło film.
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    zużycie prądu wynika ze zliczania zakłóceń pojawiających się w sieci i ze dodatkowy

    Gdzie filmy z pomiarami? Nie ma.
    Na plus, pokazał dwie konstrukcje pomiaru prądu.

  • 3. Data: 2023-12-19 22:21:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 grudnia 2023 o 18:51:21 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):
> [...]
    licznik pomaga w ich tłumieniu.
    > Gdzie filmy z pomiarami? Nie ma.
    > Na plus, pokazał dwie konstrukcje pomiaru prądu.
    Nie wymagają za dużo, filmie było kilka. Na jednym były wykresy wyciagniete z zakładu
    energetycznego. Były tam stany przed zamontowaniem podlicznika i po zamontowaniu.
    Była spora roznica w poborze prądu. W ktoryms filmie pada stwierdzenie ze dodatkowy
    licznik robi za dodatkowy filtr przeciwzakłóceniowy. Bo według nich dodatkowe
    zliczanie wynika z wyłapywania zakłóceń. Z mechanicznym problemu nie było bo jakies
    impulsy nawet spore nie mogą wpłynąć za bardzo na tarcze bo ona masę ma. Poza tym sa
    w nim cewki. Dużo drutu to i duza indukcyjność. Przy elektronice jest to możliwe.

  • 4. Data: 2023-12-19 23:21:24
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday 19 December 2023 at 18:51:21 UTC+1, alojzy nieborak wrote:
> [...]
    licznik pomaga w ich tłumieniu.
    > Gdzie filmy z pomiarami? Nie ma.
    > Na plus, pokazał dwie konstrukcje pomiaru prądu.

    dadada

    a jak 3 liczniki to prąd za frico

    a jak 5 licznikuf to pronda bez liku

    Na jótóbach to żarufka sama świeci podlaczona do rury centralnego ogrzewania,
    a silnik się sam obraca i lewituje, podłaczony jedynie do przedłużacza

    Tam też domy rozdają za frico, ino dzisiaj już ich zabrakło

  • 5. Data: 2023-12-19 23:56:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > filmie było kilka

    Ale nikt nie wpadł na pomysł, aby podłączyć dwa liczniki pod to samo
    obciążenie, ale jeden z podlicznikiem.

    Robert

  • 6. Data: 2023-12-20 00:07:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ale nikt nie wpadł na pomysł, aby podłączyć dwa liczniki pod to samo
    > obciążenie, ale jeden z podlicznikiem.

    Podlicznik nie jest tutaj rozjemcą w sensie, że nie jest "dopuszczony"
    prawnie do wskazań/rozliczeń :]

    Sadzę że powinno stosować się filtr przedlicznikowy ale tutaj musi być
    zgoda dostawcy. Nie widzę obecnie rozwiązania :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-12-20 00:18:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Podlicznik nie jest tutaj rozjemcą w sensie, że nie jest "dopuszczony"
    > prawnie do wskazań/rozliczeń :]

    Nie jesteś w temacie to wyjaśnię. Podlicznik ma wpływać na licznik od ZE.

    Robert

  • 8. Data: 2023-12-20 00:37:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nie jesteś w temacie to wyjaśnię. Podlicznik ma wpływać na licznik od ZE.

    Nie jesteś w temacie. Podlicznik traktuj jak podpicznik. Nie ma tutaj
    zastosowania prawnego w sensie rozliczeń :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-12-20 01:05:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie jesteś w temacie. Podlicznik traktuj jak podpicznik. Nie ma tutaj
    > zastosowania  prawnego w sensie rozliczeń :)

    No to jeszcze raz. Facet na filmie sugeruje, że wpięcie przed licznik ZE
    podlicznika skutkuje tym, że licznik ZE wskazuje mniejsze zużycie prądu
    niż bez podlicznika.

    Robert

  • 10. Data: 2023-12-20 01:07:12
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday 20 December 2023 at 00:37:20 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Nie jesteś w temacie. Podlicznik traktuj jak podpicznik. Nie ma tutaj
    > zastosowania prawnego w sensie rozliczeń :)
    > --

    Znów chinski producent liczników energii elektrycznej wykombinował ściemę dla Zenków,
    aby wykupili po 2 liczniki.

    Wczoraj aliexpress przysłał mi ofertę elektrycznego wóżka golfowego na 3-4 osoby za
    400 $
    i juz mialem zamówić, gdy po sprawdzeniu dokladnym, oferta dotyczyła koła z felga alu
    do wózka

    Za chwilę Chinczyk nakręci filmik, że jak 4 liczniki podliczniki to prąd za frico