  • 11. Data: 2023-12-20 09:26:27
    Temat: Re: Google podrzuciło film.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No to jeszcze raz. Facet na filmie sugeruje, że wpięcie przed licznik ZE
    > podlicznika skutkuje tym, że licznik ZE wskazuje mniejsze zużycie prądu
    > niż bez podlicznika.

    Ale prawnie nie ma dostępu do "przed licznik".

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-12-20 10:26:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No to jeszcze raz. Facet na filmie sugeruje, że wpięcie przed licznik ZE
    > podlicznika skutkuje tym, że licznik ZE wskazuje mniejsze zużycie prądu
    > niż bez podlicznika.

    No obejrzałem w końcu (wczoraj mi się nie chciało). Ludziny nie wpinają
    podlicznika PRZED, jak napisałeś a ZA licznikiem ZE i to się spina ale
    tylko z nowymi licznikami elektronicznymi. Wynika to z ich budowy
    (pomiar impulsów). Zastosowanie podlicznika działa jak "gasik" i ma
    wpływ na licznik ZE, który nie jest wpinany w obwód szeregowo ale
    równolegle bo taką ma budowę. Ponieważ zlicza on impulsy, to bierze
    sobie również zliczanie impulsów "wstecznych" bo takie sobie hasają w
    instalacji domowej. Jak dla mnie to nie powinno to być w takim stanie w
    ogóle dopuszczone do pomiaru, no chyba że gdzieś się mylę ale nie wydaje
    mi się :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-12-20 10:31:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ale prawnie nie ma dostępu do "przed licznik".

    Zależy z której strony patrzeć. Słup -- licznik ZE -- podlicznik --
    odbiornik.

    Robert