  • 1. Data: 2016-08-14 09:05:47
    Temat: Grafika w laptopie
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    Czy może ktoś wie jakie są kryteria wykorzystywania dwu kart grafiki
    (Nvidia,Intel) w laptopie Asusa? Czy jest w ogóle możliwość wyboru
    ręcznego używanej w danym momencie karty?

  • 2. Data: 2016-08-14 18:46:43
    Temat: Re: Grafika w laptopie
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 14.08.2016 o 09:05, Trybun pisze:

    > Czy może ktoś wie jakie są kryteria wykorzystywania dwu kart grafiki
    > (Nvidia,Intel) w laptopie Asusa? Czy jest w ogóle możliwość wyboru
    > ręcznego używanej w danym momencie karty?

    W panelu sterowania drugiej (Nvidii) karty powinieneś mieć wybór w
    jakich programach ma działać.

  • 3. Data: 2016-08-14 21:45:46
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-14 o 18:46, t-1 pisze:

    > W panelu sterowania drugiej (Nvidii) karty powinieneś mieć wybór w
    > jakich programach ma działać.

    No nie bardzo. Jednak gdy ogólnie kliknąć ppm na dowolnym programie to
    jest opcja wyboru jaki procesor graficzny ma być użyty. Ale nadal nie
    wiem jak to działa w automacie. Ostatnio oglądam trochę filmy z netu, na
    podpiętym przez kabel HDMI do laptopa telewizorze.. I raz nic się nie
    zmienia, a przy drugim podłączeniu TV i włączeniu innego filmu znika
    tapeta, chowa się pasek zadań.. Co może być tego przyczyną - zmiana
    wyświetlania obrazu przez drugą kartę?

  • 4. Data: 2016-08-14 22:01:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-14 o 21:45, Trybun pisze:

> [...]
    > zmienia, a przy drugim podłączeniu TV i włączeniu innego filmu znika
    > tapeta, chowa się pasek zadań.. Co może być tego przyczyną - zmiana

    Może być zmiana karty a może też być za mało pamięci w karcie
    podstawowej plus gówniany (win) system. Generalnie rozwiązanie problemu
    będzie programowo więc nie ta grupa.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-08-21 11:45:20
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-14 o 22:01, RadoslawF pisze:

    > Może być zmiana karty a może też być za mało pamięci w karcie
    > podstawowej plus gówniany (win) system. Generalnie rozwiązanie problemu
    > będzie programowo więc nie ta grupa.
    >

    > Pozdrawiam

    Generalnie to chodziłoby mi o krótkie wyjaśnienie wg jakich kryteriów
    działają takie karty w ustawieniach domyślnych.

    A tak swoja drogą - jaka grupa byłaby bardziej stosowna do zadania
    pytanie w tym temacie?

  • 6. Data: 2016-08-21 20:13:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-21 o 11:45, Trybun pisze:

    > Generalnie to chodziłoby mi o krótkie wyjaśnienie wg jakich kryteriów
    > działają takie karty w ustawieniach domyślnych.

    System je przełącza.

    > A tak swoja drogą - jaka grupa byłaby bardziej stosowna do zadania
    > pytanie w tym temacie?

    Na grupie dotyczącej systemu który tym zarządza.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-08-27 08:02:31
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-21 o 20:13, RadoslawF pisze:

    > System je przełącza.

    Przyczyna, powód takiego przełączania i jak ręcznie zainicjować taki
    proces, aby moc zobaczyć efekt?

    > Na grupie dotyczącej systemu który tym zarządza.
    >

    > Pozdrawiam

    Myślę że nie bardzo.. To ta grupa (x.x.x. pecet) bardziej pasuje do tego
    tematu niż te o systemach.

  • 8. Data: 2016-08-27 22:35:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-27 o 08:02, Trybun pisze:

    > Przyczyna, powód takiego przełączania i jak ręcznie zainicjować taki
    > proces, aby moc zobaczyć efekt?

    Oszczędzanie energii w jedną stronę a potrzeba dostarczenia odpowiedniej
    mocy dla gier w drugą. Przełączanie ręczne ? nie wiem, szukaj w
    systemie który taki "przełącznik" obsługuje.

    A to już tylko twoje zdanie.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-09-02 20:49:24
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Trybun, 14 sie 2016 w news:57b01849$0$15193$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Czy może ktoś wie jakie są kryteria wykorzystywania dwu kart grafiki
    > (Nvidia,Intel) w laptopie Asusa? Czy jest w ogóle możliwość wyboru
    > ręcznego używanej w danym momencie karty?

    Z mojego doświadczenia wygląda to tak. Za przełączanie odpowiada NVidia
    - Optimus, Ati - Enduro. W obu przypadkach są predefiniowane
    przypisania karty do określonych programów(taka baza
    najpopularniejszych aplikacji podejrzewam), które to przypisania można
    zmieniać w panelu sterowania karty, bądź nie. Przynajmniej nie w
    normalny sposób, bo podejerzewam że są jakieś sposoby. Np. Nvidia jest
    przypisana "na sztywno" do Autocada i nie można tego zmnienić w panelu,
    za to w Ati nie mogłem zmienić żeby przeglądarka internetowa używała
    Ati, a nie integry.
    Można też ustawić globalnie, która karta - integra czy dedykowana -
    jest domyślną, co pewnie ma znaczenie przy programie, który nie jest
    predefiniowany.
    W niektórych laptopach(żadko)można jedną z nich wyłączyć w Biosie, a
    niektórych starszych integra była wyłączona przez producenta.
    Zasada jest też taka, że najpierw instalujesz sterowniki do integry,
    potem do GPU.
    Jak chcesz sprawdzić, czy przypisanie działa, to uruchamiasz program i
    sprawdzasz GPUZ, czy Hwinfo jak wygląda atywność karty.
    Generalnie nie jestem fanem tego przełącznia - komunikaty w stylu
    sterownik ekranu/grafiki odzyskał sprawność po nieoczkiwanym zamknięciu
    to norma. Poza tym zgaduję, że jak to działa zależy od konkretnego
    modelu laptopa(jak producent to dopracował, chipsetu itp.) oraz nawet
    wersji sterowników.

  • 10. Data: 2016-09-04 21:59:24
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Poza tym gdzieś czytałem, że nawet w przypadku używania karty dedykowanej
    obraz jest cały czas wyświetlany przez integrę.