  • 1. Data: 2016-08-11 13:52:43
    Temat: Karta graficzna - jaka?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Szczerze mówiąc zupełnie nie jestem w temacie kart graficznych, a
    właśnie potrzebuję zmienić. Dotychczas używałem NVidia Quadro FX 1700.
    Nie z wyboru - walała się, to wsadziłem w składaka :-) Niestety padłem
    ofiarą ekologii, czyli pojawiły się problemy z chipem, a reballingu
    raczej nie planuję. Stąd też moje pytanie: czy we współcześnie
    produkowanych kartach NVidii nadal występuję problem z lutowaniem? A w Ati?
    Komputer jest zbudowany na 4-rdzeniowym AMD Phenom, płyta z chipsetem
    AMD 990FX, więc może do kompletu wziąć coś z AMD (Ati)? W co się warto
    pchać, biorąc pod uwagę budżet rzędu 200-300zł? Dopuszczam zakup karty
    używanej pod warunkiem, że został opanowany problem lutowania chipów :-)

    Maciek

  • 2. Data: 2016-08-11 13:55:47
    Temat: Re: Karta graficzna - jaka?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-08-11 o 13:52, Maciek pisze:
    > W co się warto pchać, biorąc pod uwagę budżet rzędu 200-300zł?
    Zapomniałem o zastosowaniu: w 80% 2D i typowe "biuro", 20% zostawiam na
    możliwość pogrania w coś z dzieciakami, ale mnie raczej nie rusza
    mniejsza liczba fps niż u kolegów (choć nie wiem, jak dzieciaki to
    przeżyją ;-))

    Maciek

  • 3. Data: 2016-08-11 14:51:14
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-08-11 o 13:55, Maciek pisze:
> [...]
    > możliwość pogrania w coś z dzieciakami, ale mnie raczej nie rusza
    > mniejsza liczba fps niż u kolegów (choć nie wiem, jak dzieciaki to

    W tej cenie szukał bym czegoś takiego jak GT730 np.

    http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=942&lang=
    en

    Pasywne chłodzenie więc cisza a co do wydajności to w pasjansa pograsz
    jak na każdej grafice w tym przedziale cenowym.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2016-08-11 15:44:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-08-11 o 14:51, Chris pisze:
> [...]
    > Pasywne chłodzenie więc cisza a co do wydajności to w pasjansa pograsz
    > jak na każdej grafice w tym przedziale cenowym.
    A dlaczego nie Radeon? W pasjansa (już) nie grywam, zresztą zaliczałbym
    go do "biura" :-) Raczej chodziło mi o jakieś Minecrafty z modami, Lego
    Harry Potter itp.

    Maciek

  • 5. Data: 2016-08-12 08:48:02
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-08-11 o 15:44, Maciek pisze:
    en
    > A dlaczego nie Radeon? W pasjansa (już) nie grywam, zresztą zaliczałbym
    > go do "biura" :-) Raczej chodziło mi o jakieś Minecrafty z modami, Lego
    > Harry Potter itp.

    Jak dla mnie (i nie tylko) Radeony były dobre tylko na początku, potem
    jazdy ze sterownikami, bardziej się grzeją niż Nvidia, większe zużycie
    prądu.
    Co by nie mówić Nvidia jest dużo bardziej stabilna niż Radeony obojętnie
    jakie by tam cuda do nich nie wsadzali.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2016-08-12 09:24:22
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-08-12 o 08:48, Chris pisze:

> [...]
    > prądu.
    > Co by nie mówić Nvidia jest dużo bardziej stabilna niż Radeony obojętnie

    Ja mam Radeony od lat i jakoś na stabilność nie narzekam, dopiero od
    niedawna (około roku) nowe karty nvidia zużywają mniej prądu i mniej się
    grzeją, ale też nvidia była zawsze droższa od AMD przy takiej samej
    wydajności.

    Ja używam Radeonów ze względu na sposób obsługi 2 monitorów przez nie.
    Nvidia kiedyś nie potrafiła dobrze tego robić (zwłaszcza, jak miało być
    wyświetlane to samo video na obu ekranach jednocześnie w różny sposób) -
    nie wiem jak teraz.

  • 7. Data: 2016-08-12 09:32:41
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-08-12 o 09:24, BQB pisze:

> [...]
    > niedawna (około roku) nowe karty nvidia zużywają mniej prądu i mniej się
    > grzeją, ale też nvidia była zawsze droższa od AMD przy takiej samej

    Ja mam inne opinię i z czego co widzę to stosunek zwrotów Radeon <>
    Nvidia jest zdecydowanie na niekorzyść czerwonych. Nawet znajomy który
    od lat był zwolennikiem Radeona przeszedł na Nvidię bo non stop problemy.

> [...]
    > Nvidia kiedyś nie potrafiła dobrze tego robić (zwłaszcza, jak miało być
    > wyświetlane to samo video na obu ekranach jednocześnie w różny sposób) -

    Nie wiem o czym piszesz, znam bardzo dużo osób które używają 2 monitorów
    i nikt nie ma z tym problemów. Może chodzi o to że tanie modele mają
    wyjścia RGB + DVI zamiast 2 x DVI które w Radeonach są częściej.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2016-08-12 12:33:50
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-08-12 o 09:32, Chris pisze:

    > Nie wiem o czym piszesz, znam bardzo dużo osób które używają 2 monitorów
    > i nikt nie ma z tym problemów. Może chodzi o to że tanie modele mają
    > wyjścia RGB + DVI zamiast 2 x DVI które w Radeonach są częściej.

    Chodzi o to, że przy ustawieniu pulpitu w tryb klonowania, na nvidia nie
    dało się ustawić, aby na jednym monitorze był obraz video w okienku, a
    na drugim na całym ekranie, nie działało również odtwarzanie w okienku
    na jednym z ekranów, gdy była taka opcja ustawiona (było okienko z
    czarnym tłem zamiast filmu na jednym ekranie a na drugim normalnie
    wyświetlany obraz). Na Radeonach nie miałem tego problemu.

  • 9. Data: 2016-08-12 19:27:13
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 12.08.2016 o 12:33, BQB pisze:

> [...]
    > czarnym tłem zamiast filmu na jednym ekranie a na drugim normalnie
    > wyświetlany obraz). Na Radeonach nie miałem tego problemu.

    Nie wiem czy to ta sama opcja ale często oglądam tek mecze, puszczam na
    TV full obraz meczu a na laptopie pracuję (karta Nvidia). Nigdy z tym
    nie miałem problemu.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2016-08-16 07:32:37
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-08-12 o 19:27, Chris pisze:

    > Nie wiem czy to ta sama opcja ale często oglądam tek mecze, puszczam na
    > TV full obraz meczu a na laptopie pracuję (karta Nvidia). Nigdy z tym
    > nie miałem problemu.

    Bo to działa, ale nie tak jak ja bym chciał, da się zrobić tak jak
    piszesz, ale to nie działało tak jak ja chciałem. Bo dało się na nvidii
    osiągnąć na jednym ekranie full ekran video, a na pierwszym pracować,
    ale działało to tylko w jednym trybie, który mi nie pasował, na radeonie
    mogłem sobie dowolnie to ustawiać niezależnie od wybranego trybu
    wyświetlania pulpitu i to mi bardziej pasowało, ale nie wnikajmy, bo ja
    po tym fakcie jestem zrażony do nvidii (miałem 2 różne, jedną gdzieś w
    2002 i drugą gdzieś w 2013 i nie było to poprawione - działało to tak
    samo jak lata temu).