    From: pueblo <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Grafika w laptopie
    Date: Fri, 2 Sep 2016 18:49:24 +0000 (UTC)

    Witaj Trybun, 14 sie 2016 w news:57b01849$0$15193$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Czy może ktoś wie jakie są kryteria wykorzystywania dwu kart grafiki
    > (Nvidia,Intel) w laptopie Asusa? Czy jest w ogóle możliwość wyboru
    > ręcznego używanej w danym momencie karty?

    Z mojego doświadczenia wygląda to tak. Za przełączanie odpowiada NVidia
    - Optimus, Ati - Enduro. W obu przypadkach są predefiniowane
    przypisania karty do określonych programów(taka baza
    najpopularniejszych aplikacji podejrzewam), które to przypisania można
    zmieniać w panelu sterowania karty, bądź nie. Przynajmniej nie w
    normalny sposób, bo podejerzewam że są jakieś sposoby. Np. Nvidia jest
    przypisana "na sztywno" do Autocada i nie można tego zmnienić w panelu,
    za to w Ati nie mogłem zmienić żeby przeglądarka internetowa używała
    Ati, a nie integry.
    Można też ustawić globalnie, która karta - integra czy dedykowana -
    jest domyślną, co pewnie ma znaczenie przy programie, który nie jest
    predefiniowany.
    W niektórych laptopach(żadko)można jedną z nich wyłączyć w Biosie, a
    niektórych starszych integra była wyłączona przez producenta.
    Zasada jest też taka, że najpierw instalujesz sterowniki do integry,
    potem do GPU.
    Jak chcesz sprawdzić, czy przypisanie działa, to uruchamiasz program i
    sprawdzasz GPUZ, czy Hwinfo jak wygląda atywność karty.
    Generalnie nie jestem fanem tego przełącznia - komunikaty w stylu
    sterownik ekranu/grafiki odzyskał sprawność po nieoczkiwanym zamknięciu
    to norma. Poza tym zgaduję, że jak to działa zależy od konkretnego
    modelu laptopa(jak producent to dopracował, chipsetu itp.) oraz nawet
    wersji sterowników.