eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Grzałka bloku silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 11. Data: 2012-02-06 18:13:44
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4f2ee055$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2012-02-05 20:22, Albercik pisze:
    >> W dniu 05.02.2012 20:16, v...@i...pl pisze:
    >>>
    >>> Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie
    >>> ogrzewanie dzialalo?
    >>>
    >>
    >> nie, bo silnik nie jest cały zalany olejem. Jest go tam jakieś ~4..6
    >> litry i na postoju cały jest w misce olejowej. Co nie zmienia faktu że
    >> ciepły olej ułatwi odpalenie silnika i szybciej zapewni poprawne
    >> smarowanie.
    >
    > W sumie tak. Czy na pewno caly jest w misce tego nie bylbym taki 100%
    > pewien.
    > No ale te srednio 5L jak sie nagrzeje do sensownej temperatury to przenosi
    > cieplo na stal/zeliwo i to rozchodzi sie chyba. Tylko pytanie, czy nie za
    > duze straty ciepla beda przy -15st.C. No ale taka grzalke lazienkowa
    > 600-740W jak od grzejnikow drabinkowych jakby wstawic? :)
    >
    Akurat taką grzałkę to bez sensu. Lepiej grzałkę taką jak do grilla
    służącego do podgrzewania placków kebabowych. Taki grill to żeliwna płyta a
    do niej na styk jest przyłożona grzałka w kształcie fali czy liter VW.
    I rozgrzewa całą płytę i łatwe do zamocowania zwykłym paskiem blachy przez
    to VW i jedną śrubą.

    Rozgrzany olej doprowadzony do zimnego silnika natychmiast odda swą
    temperaturę kilkudziesięciu kilogramom metalu i tyle z tego bedzie. Lepiej
    grzać silnik poprzez grzanie płynu chłodniczego a jeszcze lepiej utrzymywać
    temperaturę silnika już rozgrzanego, np po jeździe.
    --
    Jackare


  • 12. Data: 2012-02-06 18:22:32
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-06 17:27, v...@i...pl pisze:
    > W dniu 2012-02-06 02:20, BartekK pisze:
    >>>
    >> Najłatwiej to niczego nie wiercić, a dodać grzałkę wody + pompę obiegu
    >> wody, wpięte do bloku, przed termostatem. Trójniki na gumowych wężach to
    >> chyba najmniejsze zło i ingerencja.
    >>
    >
    > Prob;lem pojawia sie w momencie, jak termostat jest bezposrednio do
    > bloku przykrecony i nie ma gdzie tego dodatkowego weza wpiac...
    Jak jest termostat wprost do bloku, to w 99% przypadków masz "przed
    termostatem" wyjście mniejszymi wężami na ogrzewanie kabiny. Można w ten
    obwód się wpiąć, będzie pożyteczne z przyjemnym - trochę też kabinę
    nagrzeje ;) (pomijając brak włączonego wentylatora, więc z tej
    nagrzewnicy w kabinie wiele ciepła nie ucieknie)


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 13. Data: 2012-02-06 18:25:59
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4f2fff60$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2012-02-06 02:20, BartekK pisze:
    >>>
    >> Najłatwiej to niczego nie wiercić, a dodać grzałkę wody + pompę obiegu
    >> wody, wpięte do bloku, przed termostatem. Trójniki na gumowych wężach to
    >> chyba najmniejsze zło i ingerencja.
    >>
    >
    > Prob;lem pojawia sie w momencie, jak termostat jest bezposrednio do bloku
    > przykrecony i nie ma gdzie tego dodatkowego weza wpiac...
    > Ale pomysl tak czy siak jakis jest. Ale wtedy ogrzewacz przeplywowy? Czy
    > np. probowac dodatkowy zbiornik np.5L i w to grzalke wrzucic i pompke taka
    > akwariowa. ? :)
    > Moze cos ciekawego sie nam z tego "urodzi" bo im dluzszy mroz tym bardziej
    > mnie kusi. :)
    >
    ja myślałem kiedyś o takich stacjonarnych "stacjach" cieplnych podpiętych do
    domowych systemów grzewczych: płytowy wymiennik ciepła, po stronie
    odbiorczej pompa cyrkulacyjna, węże z szybkozłączkami wpinane do uprzednio
    przygotowanych końcówek z szybkozłączkami wpiętymi do układu chłodzenia.
    Otwarty zbiornik wyrównawczy zapewniający zawsze napełnienie układu płynem
    Zamontowane w garażu lub zewnętrznej szafce przed budynkiem. System grzeczy
    budynku zawsze ma jakiś nadmiar mocy i te kilka kW możnaby wykorzystać do
    ogrzania samochodu.

    W piwnicy mi leży nówka sztuka grzałka elektryczna 4,5 kW do utrzymywania
    temeratury straży pożarnej na lotnisku, ale nie chce mi się babrać w tym.
    Poza tym podłączenie odbiornika 4,5 kW do mojej instalacji domowej przez ok
    25 m przedłużacza nie byłoby mile widzane ani przez ten przedłużacz, ani
    przez instalację ani przez mój portfel.... Już wolę podpiąć prostownik na
    malutkim prądzie na noc.


  • 14. Data: 2012-02-06 19:26:00
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-06 19:13, Jackare pisze:
    >>>> Nie uniesie sie cieple do gory tak jak np. w starym budownictwie
    >>>> ogrzewanie dzialalo?
    >>>>
    >>>
    >>> nie, bo silnik nie jest cały zalany olejem. Jest go tam jakieś ~4..6
    >>> litry i na postoju cały jest w misce olejowej. Co nie zmienia faktu że
    >>> ciepły olej ułatwi odpalenie silnika i szybciej zapewni poprawne
    >>> smarowanie.
    >>
    >> W sumie tak. Czy na pewno caly jest w misce tego nie bylbym taki 100%
    >> pewien.
    >> No ale te srednio 5L jak sie nagrzeje do sensownej temperatury to
    >> przenosi cieplo na stal/zeliwo i to rozchodzi sie chyba. Tylko
    >> pytanie, czy nie za duze straty ciepla beda przy -15st.C. No ale taka
    >> grzalke lazienkowa 600-740W jak od grzejnikow drabinkowych jakby
    >> wstawic? :)
    >>
    > Akurat taką grzałkę to bez sensu. Lepiej grzałkę taką jak do grilla
    > służącego do podgrzewania placków kebabowych. Taki grill to żeliwna
    > płyta a do niej na styk jest przyłożona grzałka w kształcie fali czy
    > liter VW.
    > I rozgrzewa całą płytę i łatwe do zamocowania zwykłym paskiem blachy
    > przez to VW i jedną śrubą.
    >

    I co? To do glowicy dokrecic na styk? Jak podlacze pod 230V to szlag nie
    trafi mi jakiejs elektroniki w aucie? Albo prad poplynie przez glowice
    zamiast przez grzalke, bo mniejszy opor bedzie w aluminium.
    Czy zle mysle?

    > Rozgrzany olej doprowadzony do zimnego silnika natychmiast odda swą
    > temperaturę kilkudziesięciu kilogramom metalu i tyle z tego bedzie.

    Na tym chyba polega wlasnie ogrzewanie? Ze cialo o wyzszej temperaturze
    oddaje energie cieplna do ciala o nizszej temperaturze, przez co to
    pierwsze robi sie zimniejsze a to drugie cieplejsze.

    > Lepiej grzać silnik poprzez grzanie płynu chłodniczego a jeszcze lepiej
    > utrzymywać temperaturę silnika już rozgrzanego, np po jeździe.

    Ale ja samochodu uzywam ostatnio raz na 2 tyg. - i co, jak zgasze mam od
    razu do kontaktu podlaczac? Roziwazanie moze by sie w PKSie sprawdzilo,
    u mnie nie tedy droga.

    Pzdr


    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
    http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
    mafia-look-IDvheh.html


  • 15. Data: 2012-02-06 19:27:40
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: Padre <P...@n...net>


    > Jak jest termostat wprost do bloku, to w 99% przypadków masz "przed
    > termostatem" wyjście mniejszymi wężami na ogrzewanie kabiny. Można w ten
    > obwód się wpiąć, będzie pożyteczne z przyjemnym - trochę też kabinę
    > nagrzeje ;)

    Wadą tego rozwiązania jest nagrzewanie całego silnika przy relatywnie
    małej mocy grzałki w stosunku do jego masy i duże straty ciepła płynu w
    wężach, grzałka w bloku przy niewielkiej konwekcji powoduje nagrzewanie
    głównie góry cylindrów i głowicy czyli tego obszaru którego temperatura
    ma największy wpływ na łatwość zapłonu i najbardziej zużywa się przy
    pracy na zimno. W bloku wystarczy 400W układy z pompą są stosowane w
    dużych silnikach diesla i mają 2KW i więcej.


  • 16. Data: 2012-02-06 19:28:31
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-06 19:09, Padre pisze:
    > W dniu 2012-02-06 00:09, v...@i...pl pisze:
    >> Wiem, ze DEFY jest OK, ale kosztuje 200pln a wyglada to jak zwykla
    >> grzalka za 10pln, stad wlasnie moje rozwazania.
    >
    > Niby tak ale w samochodzie w komorze silnika obok paliwa nie jest zbyt
    > przyjemnie montować zwykłą grzałkę w której połączenie kabla z elementem
    > grzejnym jest zalane gównianym tworzywem termoplastycznym zapewne
    > doskonale palnym w przypadku powstania problemów. Ja jak pisałem mam
    > właśnie taką rzemieślniczą przepływowa, póki wszystko jest OK, działa
    > doskonale ale wystarczy niewielkie zapowietrzenie układu chłodzenia,
    > żeby nie ruszyła konwekcja, płyn zaczyna wrzeć, tworzy się bąbel gazu,
    > grzałka rozgrzewa się do wysokiej temperatury i zaczyna się wytapiać
    > uchwyt, dalszy scenariusz jest mało przyjemny.

    No coz - niepowodzenie to cena eksperymentu ;)

    > Grzałka DEFY jest
    > wykonana z założeniem pracy w komorze silnika, złącza są z odpowiedniego
    > tworzywa a kable w metalowych peszlach.

    Ale chodzi wlasnie o ta przyjemnosc z tworzenia, kombinowania i paprania
    sie samemu ;)


    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
    http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
    mafia-look-IDvheh.html


  • 17. Data: 2012-02-06 19:29:23
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: Padre <P...@n...net>


    > Rozgrzany olej doprowadzony do zimnego silnika natychmiast odda swą
    > temperaturę kilkudziesięciu kilogramom metalu i tyle z tego bedzie.
    > Lepiej grzać silnik poprzez grzanie płynu chłodniczego a jeszcze lepiej
    > utrzymywać temperaturę silnika już rozgrzanego, np po jeździe.

    Grzanie oleju warto rozpatrzyć jako dodatkową opcję.


  • 18. Data: 2012-02-06 19:33:04
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: Padre <P...@n...net>


    > Ale chodzi wlasnie o ta przyjemnosc z tworzenia, kombinowania i paprania
    > sie samemu ;)
    >
    >

    Całkowicie popieram, tylko warto znaleźć by dojście do jakichś grzałek
    lepszej jakości. Wygląda, że grzałki gnie się już z elementem oporowym i
    wypełnieniem w środku więc przeformować gotowa tez się pewnie da.


  • 19. Data: 2012-02-06 19:34:30
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: Padre <P...@n...net>


    > Ale ja samochodu uzywam ostatnio raz na 2 tyg. - i co, jak zgasze mam od
    > razu do kontaktu podlaczac? Roziwazanie moze by sie w PKSie sprawdzilo,
    > u mnie nie tedy droga.
    >
    Ja mam programator mechaniczny i włącza grzałkę 2 godziny przed wyjazdem.


  • 20. Data: 2012-02-06 19:48:47
    Temat: Re: Grzałka bloku silnika
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-06 20:33, Padre pisze:
    >
    >> Ale chodzi wlasnie o ta przyjemnosc z tworzenia, kombinowania i paprania
    >> sie samemu ;)
    >>
    >>
    >
    > Całkowicie popieram, tylko warto znaleźć by dojście do jakichś grzałek
    > lepszej jakości. Wygląda, że grzałki gnie się już z elementem oporowym i
    > wypełnieniem w środku więc przeformować gotowa tez się pewnie da.

    Za grosze dostepne sa grzalki od pralek lub tez piekarnikow - wybor
    ksztaltu jest duzy :)

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
    http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
    mafia-look-IDvheh.html

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: