  • 1. Data: 2009-05-29 22:29:28
    Temat: Mniejszy czas dostepu w HDD -co naprawde daje?
    Od: "Wiercipieta" <a...@k...pl>

    Witam grupowiczów

    Podczas testów dysków czesto wychwalany jest krótki czas dostepu (10- ,
    15-tysieczniki).

    Co to w praktycznym zastosowaniu daje na plus ?

    - szybsze kopiowanie malych/duzych plików ?
    - szybszy np. start systemu ?
    - szybsze uruchamianie aplikacji ?
    - inne korzysci?

    Jezeli cos z w/w to o jaki rzad wielkosci szybciej ?

    W testach tylko podaja wartosci w ms i nic poza tym.

    --
    pozdr.
    Wiercipieta

  • 2. Data: 2009-05-30 10:33:16
    Temat: Re: Mniejszy czas dostepu w HDD -co naprawde daje?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wiercipieta" gvpnk9$82g$...@i...gazeta.pl

    > Co to w praktycznym zastosowaniu daje na plus ?

    Aby coś przeczytać, trzeba to coś najpierw odnaleźć.
    Im krótszy czas dostępu, tym lepiej, bo trzeba mniej
    czasu poświęcić na szukanie. Jak się to przekłada na
    wydajność? Różnie. Zwykle ma to większe znaczenie
    przy czytaniu małych plików, które są porozrzucane
    po całym dysku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2009-05-30 10:47:33
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Wiercipieta" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - inne korzysci?
    >
    > Jezeli cos z w/w to o jaki rzad wielkosci szybciej ?
    >
    > W testach tylko podaja wartosci w ms i nic poza tym.

    Czas dostępu to czas jaki upłynie od momentu wysłania żądania danych do
    czasu otrzymania tych danych. Przekłada się jak zapewne domyślasz się na
    czas trwania każdej operacji dyskowej. Nie da się jednoznacznie powiedzieć
    jak się to ma do praktycznych różnic czasowych bo nie jest to jedyny element
    ktory na wydajność układu ma wpływ. Jest to parametr dysku a nie systemu i
    jako taki opisuje wyłącznie to jak szybko dysk odnajdzie dane dodatkowo jest
    to parametr średni.

  • 4. Data: 2009-05-30 11:46:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kot Prezydenta" gvr2s3$r2k$...@i...gazeta.pl

    > Czas dostępu to czas jaki upłynie od momentu wysłania żądania danych do czasu
    otrzymania tych danych.

    Raczej -- odszukania tych danych, czy wręcz ich początku. :)
    Odszukasz dany sektor w jakims czasie, ale skopiujesz plik
    z filmem znacznie później. :)

> [...]
    wydajność układu ma wpływ. Jest to parametr dysku a nie
    > systemu i jako taki opisuje wyłącznie to jak szybko dysk odnajdzie dane dodatkowo

    Do czasu dostępu i szybkości transferu należy dorzucić błędy pozycjonowania
    głowic i całą masę innych drobiazgów, choćby zwane keszowanie. :) Dwa dyski
    mogą mieć ten samo czas dostępu i ten sam transfer a jednak mogą różnić się
    między sobą szybkością co najmniej znacząco. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2009-05-30 11:48:15
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]
    > - inne korzysci?
    >
    > Jezeli cos z w/w to o jaki rzad wielkosci szybciej ?
    >
    > W testach tylko podaja wartosci w ms i nic poza tym.

    Na marginesie to jedyny parametr który można w HDD regulować (poprzez zmianę
    ustawieć AAM).

  • 6. Data: 2009-05-30 12:33:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "maX" gvr6dv$snf$...@a...e-wro.net

    > Na marginesie to jedyny parametr który można w HDD regulować (poprzez zmianę
    ustawieć AAM).

    Można (ale raczej tylko w jedną stronę) regulować ;) pojemność dysku. :)
    Można zmieniać SATAnizm 3Gb/s na 1.5 Gb/s...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-05-30 14:30:15
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:gvr6a6$cr6$2@inews.gazeta.pl...

    > "Kot Prezydenta" gvr2s3$r2k$...@i...gazeta.pl

    > Raczej -- odszukania tych danych, czy wręcz ich początku. :)
    > Odszukasz dany sektor w jakims czasie, ale skopiujesz plik
    > z filmem znacznie później. :)

    Kwestia interpretacji, czy otrzymanie danych to moment w którym pojawily się
    na szynie danych czyli początek kopiowania czy otrzymanie danych to moment w
    ktorym są calkowicie skopiowane do ostatniego bitu. Założyłem że otrzymanie
    danych nastepuje w momencie rozpoczęcia kopiowania.

> [...]
    > się
    > między sobą szybkością co najmniej znacząco. :)

    I np. fragmentację danych, która system z nawet najszybszymi dyskami czyni
    realnie wolnym

  • 8. Data: 2009-05-30 14:50:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kot Prezydenta" gvrftm$rr0$...@i...gazeta.pl

    > I np. fragmentację danych, która system z nawet najszybszymi dyskami czyni realnie
    wolnym

    Nawet po pełnej i zupełnej ;) defragmentacji głowica może skakać to tu to tam. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'