  • 1. Data: 2009-05-30 11:13:08
    Temat: Problem z Raid 0
    Od: d...@i...pl

    Witam.

    W komputerze mam dwie macierze Raid 0.
    Podczas uruchamiania kompa, gdy kontroler szuka dyskow, pokazuje mi,
    ze znalazl, ale status macierzy jest "Offline". Co to znaczy?
    Macierz chodzila OK, ale z dnia na dzien wyskoczyl ten komunikat i nie
    mam dostepu do danych.
    Jednkze wchodzac w konfiguracje macierzy (Ctrl+F) gdy komp startuje,
    przy obydwu dyskach wyswietla mi sie infomacje, ze dyski funkcjonuja
    poprawnie, ale status macierzy jest Offline.

    Pozdrawiam, Piotr.

  • 2. Data: 2009-05-30 11:59:48
    Temat: Re: Problem z Raid 0
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <0...@n...go
    oglegroups.com>,
    d...@i...pl napisał(a):

    > W komputerze mam dwie macierze Raid 0.

    2 macierze? Czyli minimum 4 dyski?

    > Podczas uruchamiania kompa, gdy kontroler szuka dyskow, pokazuje mi,
    > ze znalazl, ale status macierzy jest "Offline". Co to znaczy?

    Że brakuje mu dysku/dysków, żeby uruchomić macierz.

    > Jednkze wchodzac w konfiguracje macierzy (Ctrl+F) gdy komp startuje,
    > przy obydwu dyskach wyswietla mi sie infomacje, ze dyski funkcjonuja
    > poprawnie, ale status macierzy jest Offline.

    Przy obydwu? A pozostałych 2 dyskach co masz napisane?

    Jacek

  • 3. Data: 2009-05-30 13:05:19
    Od: d...@i...pl

    > 2 macierze? Czyli minimum 4 dyski?

    Tak, dokladnie 4 dyski WD Raptor 150GB
    Plyta gl. Asus P4C800E Deluxe

    > Że brakuje mu dysku/dysków, żeby uruchomić macierz.

    Dyski widzi, wszystko OK, ale status macierzy jest zmieniony na
    Offline (kontroler Promise)

    > Przy obydwu? A pozostałych 2 dyskach co masz napisane?

    Dwa pozostale dyski mam podlaczone pod inny kontroler (Intel), ktore
    tworza dysk systemowy.

    Piotr.

  • 4. Data: 2009-05-30 20:42:39
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <c...@s...go
    oglegroups.com>,
    d...@i...pl napisał(a):

    > Tak, dokladnie 4 dyski WD Raptor 150GB
    > Plyta gl. Asus P4C800E Deluxe

    > Dyski widzi, wszystko OK, ale status macierzy jest zmieniony na
    > Offline (kontroler Promise)

    Heh, use google :)
    Po wpisaniu: promise raid 0 offline
    jako pierwszy link pokazał nawet Twoją płytę główną :D
    http://www.techsupportforum.com/hardware-support/mot
    herboards-bios-cpu/
    19563-p4c800-e-deluxe-promise-raid-ide-disk-goes-off
    line-unexpectedly.html

    I masz tam nawet rozwiązanie.

    Jacek

  • 5. Data: 2009-06-05 14:15:20
    Od: d...@i...pl

> [...]
    :Dhttp://www.techsupportforum.com/hardware-support/m
    otherboards-bios-cpu/
    >   19563-p4c800-e-deluxe-promise-raid-ide-disk-goes-off

    Rzeczywiscie :)
    Dzieki serdeczne za pomoc. Dane z macierzy odzyskalem stosujac sie do
    wskazowek spod w/w linkow.

    Pozdrawiam, Piotr.