  • 51. Data: 2010-01-14 14:56:35
    Temat: Re: podsumowanko
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    styczeń roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 14. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Zgodnie z definicją elementu <form> jego zawartość musi być blokowa.
    > Po całej tej dyskusji rodzi się pytanie czy element nie-blokowy z CSS
    > display:block nadal nie jest blokowy?

    Nie jest. HTML ma dwa typy elementów: blokowe i liniowe. CSS oferuje
    szereg sposobów na wyświetlanie elementu, z czego NAZWA dwóch pokrywa
    się z NAZWAMI używanymi w specyfikacji HTML. To są homonimy, rozumiesz?

    Gdybyś uważniej przeczytał MID <hidi32$jmt$1@inews.gazeta.pl> to byś
    już w weekend to wiedział.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 52. Data: 2010-01-14 15:25:14
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Ktoś Ci już napisał że "blokowość" z CSS nie ma się NIJAK do blokowości z
    > HTML. Możesz sobie napisać <div style="display:inline;"> a ten div nadal
    > jest elementem *blokowym*. Będzie się tylko *zachowywał* jak liniowy.
    > Tak więc analogicznie <label style="display:block;"> nadal *nie jest*
    > elementem blokowym.

    O właśnie - brakowało mi tego nie budzącego wątpliwości oraz nie dającego
    szans na wolne interpretacje stwierdzenia :-)
    Dzięki ! :-)

  • 53. Data: 2010-01-14 15:35:37
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Nie jest. HTML ma dwa typy elementów: blokowe i liniowe. CSS oferuje
    >szereg sposobów na wyświetlanie elementu, z czego NAZWA dwóch pokrywa
    >się z NAZWAMI używanymi w specyfikacji HTML. To są homonimy, rozumiesz?

    Teraz już tak :-)

    >Gdybyś uważniej przeczytał MID <hidi32$jmt$1@inews.gazeta.pl> to byś
    >już w weekend to wiedział

    Nawiązujesz do wypowiedzi Pawła?
    Konkretnie "A w CSSie masz wartości właściwości display, z których tylko
    dwie się
    tak samo nazywają..." ?
    Jeśli tak, to zupełnie odwrotnie to zinterpretowałem: za pomocą CSS mogę
    zmienić element w inne warianty wyświetlania niż HTML ma to w swojej
    architekturze przewidziane. Czyli uznałem, że wspomniany <label> mogę
    uczynić np. blokiem lub wieloma innymi formami.