  • 1. Data: 2010-01-08 10:39:53
    Temat: HTML 4.01 - dlaczego inputy muszą być w DIVach ?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Zauważyłem w walidatorze HTML (4.01. Strict) W3C komunikaty o błędach w
    sytuacji gdy inputy formularza zamknięte są bezpośrednio w <form>. Aby
    pozbyć się tego komunikatu należy stosować konstrukcję np:
    <form>
    tu inputy
    </form>

    DIV moze być innym znacznikiem. Np. P, Hx itd. Dlaczego nadmiarowy znacznik
    stał się wymagalny?

  • 2. Data: 2010-01-08 13:35:14
    Temat: Re: HTML 4.01 - dlaczego inputy muszą być w DIVach ?
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    a można tak http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html ? no właśnie

    --
    Krzysztof Warunek

    http://tocheckserver.pl

  • 3. Data: 2010-01-08 19:01:08
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Elementy formularza musza byc elementach blokowych: p, div itd.

  • 4. Data: 2010-01-08 19:02:20
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Teraz doczytalem: "dlaczego" ^^'

  • 5. Data: 2010-01-08 20:13:47
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-01-08 11:39, Marek wrote:
    > Zauważyłem w walidatorze HTML (4.01. Strict) W3C komunikaty o błędach w
    > sytuacji gdy inputy formularza zamknięte są bezpośrednio w <form>.

    Czekamy z niecierpliwością na Twoje obserwacje gdy wrzucisz tam linka, a
    potem pozostałe elementy liniowe ;)

  • 6. Data: 2010-01-08 20:41:55
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    Marek wrote:
    > Dlaczego nadmiarowy znacznik stał się wymagalny?

    Dam Ci jedną radę:
    to html/css - a więc ciesz się, że w ogóle działa (a jak działa w większości
    przeglądarek w miarę podobnie, to ciesz się podwójnie).
    Nie zastanawiaj się dlaczego, bo to nie jakieś c++, żeby pewne rzeczy
    musiały być logiczne.

  • 7. Data: 2010-01-09 18:20:33
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > a można tak http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html ? no właśnie

    No i to jest to o czym właśnie piszę. Wszystko ujęte jest w nadmiarowe <p> w
    tym przypadku.

  • 8. Data: 2010-01-09 18:33:50
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Czekamy z niecierpliwością na Twoje obserwacje gdy wrzucisz tam linka, a
    > potem pozostałe elementy liniowe ;)

    Hmmm.. no i co miałoby to wykazać? :) Kiepską estetykę? Nie o niej
    rozmawiamy :-)

    Skoro mówimy o praktyce webmastera, to mi taka konstrukcja z nadmiarowym
    DIVem jest niepotrzebna z tego względu, że np.definiuję sobie <label> jako
    box i nim formatuję zawartość <form>. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że CSS
    nie ma wpływu na działanie walidatora HTMLa lecz nie wiem po co zadaniem
    walidatora HTML ma być pilnowanie estetyki. Jeśli webmaster uprze się
    rozwalić layout strony, to może to zrobić również w absolutnej zgodności ze
    wszelkimi standardami HTML i CSS. A może o coś innego tu chodzi?

  • 9. Data: 2010-01-09 18:35:34
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 08 Jan 2010 10:39:53 -0000, Marek <m...@s...interia.pl>
    wrote:

> [...]
    > tu inputy
    > </form>
    >
    > DIV moze być innym znacznikiem. Np. P, Hx itd. Dlaczego nadmiarowy

    Zdaje mi się, że idea polegała na skłonieniu autorów do używania <p>
    zamiast wrzucania tekstu "luzem" i nadużywania <br>.

    Umieszczanie każdej pary etykiety i pola w osobnym <div> lub <p> to jest
    całkiem dobry model - można to ładnie ostylować nadając inline-block albo
    float etykiecie.

    Trochę to tylko drażni przy 1-linijkowych formularzach i polach hidden,
    dlatego to ograniczenie to zostało rozluźnione w HTML 5.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 10. Data: 2010-01-09 18:36:35
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

> [...]
    > większości przeglądarek w miarę podobnie, to ciesz się podwójnie).
    > Nie zastanawiaj się dlaczego, bo to nie jakieś c++, żeby pewne rzeczy

    Wybacz, ale naszło mnie filozoficzne podejście do spraw norm i wytycznych
    tamtego wieczoru ;-D Skoro już powiedziałem A to teraz chętnie podyskutuję
    ciagnąc dalej wątek :-)