  • 1. Data: 2009-03-28 10:17:15
    Temat: HUB USB i brak netu
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Mam taką zagwozdkę: do laptopa z 4 portami podłaczyłem HUB USB też z 4
    portami, bo już mi brakowało gniazd. Wszystkie urządzenia podłączone do
    HUB-a zainstalowały się i działają, z małym tylko zastrzeżeniem: modem ADSL
    do netu Sagem F@ast 800 synchronizuje się, ale połaczenia z netem to już nie
    sposób nawiązać. Synchronizacja jest, netu nie ma. W konsoli po wpisaniu
    ipconfig /all wyświetla się "Konfiguracja IP systemu WIndows" i nic więcej,
    żadnych danych. Przełączam modem z HUB-a do laptopa i internet rusza z
    kopyta. Ma ktoś pomysł czy da się tą zagadkę rozwiązać? Win XP Home SP1. TIA

    --
    Big Jack
    //////

  • 2. Data: 2009-03-28 11:50:53
    Temat: Re: HUB USB i brak netu
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Big Jack" napisał:

    > Mam taką zagwozdkę: do laptopa z 4 portami podłaczyłem HUB USB
    > też z 4 portami, bo już mi brakowało gniazd.

    Pasywny, czy z własnym zasilaniem?

    > modem ADSL do netu Sagem F@ast 800 synchronizuje się, ale połaczenia
    > z netem to już nie sposób nawiązać.

    Bo ten modem ma spory apetyt na prąd, widać to choćbu po jego temperaturze w
    czasie pracy ;-). U mnie musiał wisieć samotnie na oddzielnym
    koncentratorze.

    > Przełączam modem z HUB-a do laptopa i internet rusza z kopyta. Ma ktoś
    > pomysł
    > czy da się tą zagadkę rozwiązać? Win XP Home SP1. TIA

    Albo hub USB z oddzielnym zasilaniem, albo musisz przeorganizować
    podłączenia tak, aby ów modem wisiał samotnie. Zalecam raczej to drugie.

    JoteR

  • 3. Data: 2009-03-28 16:42:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *JoteR* napisał(a):

    > Pasywny, czy z własnym zasilaniem?

    Pasywny - zasilany z portu USB

    > Bo ten modem ma spory apetyt na prąd, widać to choćbu po jego
    > temperaturze w czasie pracy ;-). U mnie musiał wisieć samotnie na
    > oddzielnym koncentratorze.

    Nie zaprzeczam że ma apetyt na prąd, ale przecież działa (w tym z baterii).
    Synchronizuje się, paramtery linii można sprawdzić. Tylko netu brak.
    Sprawdzę jeszcze kiedy będzie sam wisiał na hubie, bo jeszcze z nim jest
    klawiatura i myszka

    > Albo hub USB z oddzielnym zasilaniem, albo musisz przeorganizować
    > podłączenia tak, aby ów modem wisiał samotnie. Zalecam raczej to drugie.

    hub USB z oddzielnym zasilaniem odpada. Dopiero co tego kupiłem. Podłączyć
    go oddzielnie mogę, ale nie chcę i dlatego pytam o radę czy może w czym
    innym jest problem.

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2009-03-31 22:14:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości

    > hub USB z oddzielnym zasilaniem odpada. Dopiero co tego kupiłem.
    > Podłączyć go oddzielnie mogę, ale nie chcę i dlatego pytam o radę czy
    > może w czym innym jest problem.

    No bez jaj. Wg specyfikacji USB daje napięcie 5V i max. natężenie 0,5A.
    5V x 0,5A to daje maks. moc 2,5W, a ty byś chciał z tego zasilić hub-a,
    klawiaturę, myszkę i prądożerny modem.

  • 5. Data: 2009-04-01 11:28:43
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    k.gda.pl
    użytkownik *Marcin Wasilewski* napisał(a):

    > No bez jaj. Wg specyfikacji USB daje napięcie 5V i max. natężenie 0,5A.
    > 5V x 0,5A to daje maks. moc 2,5W, a ty byś chciał z tego zasilić hub-a,
    > klawiaturę, myszkę i prądożerny modem.

    A jak na hubie "wisi" sam modem (oczywiście synchronizując się i uzyskując
    IP, ale bez działania netu), to też za dużo?

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2009-04-01 17:24:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A jak na hubie "wisi" sam modem (oczywiście synchronizując się i
    > uzyskując IP, ale bez działania netu), to też za dużo?

    Może być za dużo. HUB też swoje bierze, Ja mam na USB modem HSDPA i wiesz
    co... do niego jest kabel w komplecie pozwalający zasilać go z dwóch portów
    USB jednocześnie.

  • 7. Data: 2009-04-02 07:25:37
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
> [...]

    > Może być za dużo. HUB też swoje bierze, Ja mam na USB modem HSDPA i wiesz
    > co... do niego jest kabel w komplecie pozwalający zasilać go z dwóch

    Wiesz, mogłoby być gdyby modem nie chciał sie synchronizować. A on jak juz
    wczesniej pisałem synchronizuje się, dostaje IP. Ale po uruchomieniu
    Firefoxa wyskakuje komunikat "nie odnaleziono serwera". W innych
    przeglądarkach podobnie. Tak jakby hub zachowywał się jak totalny firewall
    odcinający kompletnie wszystko.

    --
    Big Jack
    //////

  • 8. Data: 2009-04-02 07:48:33
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Big Jack" napisał:

> [...]
    > totalny firewall odcinający kompletnie wszystko.

    "Przełączam modem z HUB-a do laptopa i internet rusza z kopyta".

    Czy ten "internet rusza z kopyta" niezależnie od tego, do którego gniazda w
    laptopie podepniesz modem, czy tylko na tym jednym, na którym był
    instalowanie pierwotnie?

    JoteR

  • 9. Data: 2009-04-02 08:40:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *JoteR* napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy ten "internet rusza z kopyta" niezależnie od tego, do którego gniazda
    > w laptopie podepniesz modem, czy tylko na tym jednym, na którym był

    Na każdym jednym z czterech portów USB

    --
    Big Jack
    //////

  • 10. Data: 2009-04-02 14:24:21
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > wczesniej pisałem synchronizuje się, dostaje IP. Ale po uruchomieniu
    > Firefoxa wyskakuje komunikat "nie odnaleziono serwera". W innych

    Jedno drugiemu nie przeszkadza. Prądu może wystarczyć na logowanie i
    zabraknąć do innych zadań.