  • 1. Data: 2014-09-29 10:38:55
    Temat: "Helikopter" z głośnika
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Witam,

    Gdy nie jest włączona żadna muzyka oraz znajduję się blisko głośnika
    <0,5m to da się słyszeć odgłos jakby lecącego helikoptera z głośnika
    nisko tonowego.

    Podłączenie / odłączenie od źródła dźwięku nie zmienia tego stanu
    rzeczy, pozostaje zasilanie.

    Czy jestem w stanie jakoś wyeliminować ten dźwięk?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2014-09-29 11:00:33
    Temat: Re: "Helikopter" z głośnika
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2014-09-29 10:38, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > rzeczy, pozostaje zasilanie.
    >
    > Czy jestem w stanie jakoś wyeliminować ten dźwięk?

    Ale gdzie, jaki sprzet?
    Stawiam na "drum" 50Hz z sieci:)

  • 3. Data: 2014-09-29 14:16:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale gdzie, jaki sprzet?
    > Stawiam na "drum" 50Hz z sieci:)

    -
    http://www.komputronik.pl/product/47601/Sprzet_kompu
    terowy_/Peryferia/Creative_Inspire_A200_2_1_retail.h
    tml

    Zwykłe głośniczki do komputera, stoją na biurku więc delikatnie ten
    dźwięk dokucza gdy jest cisza. W poprzednim miejscu zamieszkania,
    podłączone do prądu były ciche. Teraz się przeprowadziłem i coś słychać.

    Pewnie tak jak piszesz - idzie z sieci. Ale jestem w stanie to jakoś
    wyeliminować, założyć na gniazdko jakiś filtr za kilka, kilkanaście złoty?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2014-09-29 14:34:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Pewnie tak jak piszesz - idzie z sieci. Ale jestem w stanie to jakoś
    >wyeliminować, założyć na gniazdko jakiś filtr za kilka, kilkanaście

    Obrocic wtyczke w gniazdku, podlaczyc do jednego przedluzacza z
    komputerem i reszta sprzetu ...

    J.

  • 5. Data: 2014-09-29 16:09:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Obrocic wtyczke w gniazdku, podlaczyc do jednego przedluzacza z
    > komputerem i reszta sprzetu ...

    Jeśli (a to imo najbardziej prawdopodobne) brum jest z źle
    odfiltrowanego zasilania, to żadne obracanie nie pomoże. Ani żadne takie
    kombinacje.

    Pomoże rozebranie tego dziadostwa, i poprawienie tego, co jest źle - w
    najprostszym przypadku dolutowanie sporego elektrolita (albo wymiana
    oryginalnego na lepszy i większy).

  • 6. Data: 2014-09-29 18:29:12
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2014 16:09:25 +0200, sundayman napisał(a):

    > Pomoże rozebranie tego dziadostwa, i poprawienie tego, co jest źle - w
    > najprostszym przypadku dolutowanie sporego elektrolita (albo wymiana
    > oryginalnego na lepszy i większy).

    Jeśli głośniki mają wbudowany zasilacz to może się też okazać, że
    problemem jest zbyt bliska lokalizacja transformatora względem
    elektroniki i niewiele da się z tym zrobić.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 7. Data: 2014-09-29 19:49:35
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Czy jestem w stanie jakoś wyeliminować ten dźwięk?

    tak
    nie przystawiać ucha do głośnika, nie do tego on służy

    przerabiałem temat, z odległości 1,5m nic nie słychać

  • 8. Data: 2014-09-29 20:20:58
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > zbyt bliska lokalizacja transformatora względem
    > elektroniki

    Ale to Mateusz mial przeprowadzke, a nie transformator;-)
    Jak to jest podlaczone? To samo gniazdko, co komp? Jaka instalacja w
    mieszkaniu (uziemienie, czy zerowanie)? Moze jakas petla mas sie robi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2014-09-29 22:38:47
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 29 Sep 2014 14:16:09 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Zwykłe głośniczki do komputera, stoją na biurku więc delikatnie ten
    > dźwięk dokucza gdy jest cisza. W poprzednim miejscu zamieszkania,
    > podłączone do prądu były ciche. Teraz się przeprowadziłem i coś słychać.

    Czy do komputera jest podłączony kabel antenowy? U mnie on był winowajcą i
    pomógł antenowy izolator galwaniczny:
    http://www.dipol.com.pl/izolator_galwaniczny_5-2400m
    hz_signal_R48605.htm

    --