  • 1. Data: 2019-04-03 20:09:46
    Temat: Hercmiarka na androida
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Może ktoś znalazł i używa aplikacji na androida, która potrafi
    podać podstawową częstotliwość dźwięku. W moim przypadku chodzi o dźwięk
    wydawany przez uderzoną szprychę rowerową, a pomiar ma służyć określeniu
    optymalnego naciągu tejże szprychy. Częstotliwości rzędu 0.3-0,7 kHz.
    Próbowałem posłużyć się generatorem na androida, ale chyba jestem już
    deko przygłuchy :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2019-04-03 20:21:56
    Temat: Re: Hercmiarka na androida
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Częstotliwości rzędu 0.3-0,7 kHz. Próbowałem posłużyć się generatorem
    >na androida, ale chyba jestem już deko przygłuchy :)

    Jakis guitar tuner ?

    Sa i FFT/spectrum

    J.

  • 3. Data: 2019-04-03 21:31:18
    Od: d...@w...pl

    Fajny jest Spectroid.

  • 4. Data: 2019-04-04 11:58:03
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-04-03 o 20:09, PeJot pisze:
> [...]
    > optymalnego naciągu tejże szprychy. Częstotliwości rzędu 0.3-0,7 kHz.
    > Próbowałem posłużyć się generatorem na androida, ale chyba jestem już

    Może naciągać szprychy do kamertonu
    :)

  • 5. Data: 2019-04-04 15:54:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-04-04 o 11:58, Roman Rogóż pisze:

    > Może naciągać szprychy do kamertonu
    > :)

    Kamerton to ściśle określona frekwencja, natomiast szprychy w różnych
    kołach są różnej długości i średnicy co daje różną częstotliwość.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2019-04-04 17:12:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot pisze:

    > Kamerton to ściśle określona frekwencja, natomiast szprychy w różnych
    > kołach są różnej długości i średnicy co daje różną częstotliwość.

    Jednak porządne nastrojenie roweru, w tonacji a dajmy na to, powinno być
    wartością samą w sobie. Miniejszy rower można stroić tercję wyżej -- będą
    razem dobrze współbrzmiały podczas wspólnych wycieczek.

    Jarek

    --
    Akordeon w domu -- harmonia w rodzinie.

  • 7. Data: 2019-04-04 18:37:59
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-04-03 o 21:31, d...@w...pl pisze:
    > Fajny jest Spectroid.

    Robi co trzeba. Dzięki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2019-04-04 18:47:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Jednak porządne nastrojenie roweru, w tonacji a dajmy na to, powinno być
    > wartością samą w sobie. Miniejszy rower można stroić tercję wyżej -- będą
    > razem dobrze współbrzmiały podczas wspólnych wycieczek.

    Jako że emotka nie widzę, to tu masz resztę:

    https://www.sheldonbrown.com/spoke-pitch.html

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2019-04-04 22:02:18
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 4 Apr 2019 17:12:50 +0200, Jarosław Sokołowski pisze:

    > Jednak porządne nastrojenie roweru, w tonacji a dajmy na to, powinno być
    > wartością samą w sobie. Miniejszy rower można stroić tercję wyżej -- będą
    > razem dobrze współbrzmiały podczas wspólnych wycieczek.

    Wszak nie od dziś wiadomo, że na rower trzeba mieć odpowiedni strój.

    k.

  • 10. Data: 2019-04-05 08:35:51
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 15:54, PeJot pisze:

    > Kamerton to ściśle określona frekwencja, natomiast szprychy w różnych
    > kołach są różnej długości i średnicy co daje różną częstotliwość.

    Toż to ogromny rynek zbytu dla kamertonów o różnym stroju.
    Można by je nawet sprzedawać w certyfikowanych kompletach dla
    autoryzowanych serwisów rowerowych. Oczywiście z zapewnieniem okresowego
    przeglądu recertyfikującego