  • 1. Data: 2019-03-31 18:34:25
    Temat: [Zasilanie] Czy istnieje...
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    ...taki sprytny, _gotowy_ moduł zasilania zawierający przetwornice
    dającą na wyjściu 5V, i układ ładowarki do baterii 3.7V? I żeby
    automagicznie się przełączał na baterię gdy zasilanie z zewnętrznego
    źródła jest niedostępne? I żeby pilnował czy bateria jest naładowana, a
    jeśli nie, to ją doładowywał?
    Ważne dla mnie aby toto było gotowe - podłączyć i zapomnieć.

    Podpowiecie? Z góry dziękuję.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2019-03-31 18:45:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kazdy dopasowany moca power bank spelnia funkcje o jaka pytasz.

  • 3. Data: 2019-03-31 18:59:11
    Temat: Re: [Zasilanie] Czy istnieje...
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    > Kazdy dopasowany moca power bank spelnia funkcje o jaka pytasz.

    O tym nie pomyślałem, dziękuję.
    Chociaż nie, nie każdy - mam dwa (z napisem KINPS na obudowie, zakupione
    na Amazonie), które trzeba "popchnąć" wciskając przycisk na obudowie
    żeby zaczęły ładować. Same z siebie nie rozpoznają, że podłączone do
    nich urządzenie "chce jeść".

    --
    Michał

  • 4. Data: 2019-03-31 19:35:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Mar 2019 17:59:11 +0100, Michal M. Lechanski napisał(a):
> [...]
    > na Amazonie), które trzeba "popchnąć" wciskając przycisk na obudowie
    > żeby zaczęły ładować. Same z siebie nie rozpoznają, że podłączone do

    Ten przycisk to nie glupi, bo bez niego przetwornica chodzi caly czas,
    i jak PB potrzebny, to jest rozladowany.

    Ale moje maja inna wade - wylaczaja wyjscie w czasie ladowania.

    Stosowny uklad jest w telefonach i laptopach.

    J.

  • 5. Data: 2019-03-31 19:41:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-03-31 o 18:34, Michal M. Lechanski pisze:
> [...]
    > jeśli nie, to ją doładowywał?
    > Ważne dla mnie aby toto było gotowe - podłączyć i zapomnieć.

    Takie coś?
    https://pl.aliexpress.com/item/5V-UPS-Power-Diy-Boar
    d-Charger-Step-up-DC-DC-Converter-Module-3-7V-Li-ion
    /32824638866.html

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2019-03-31 19:49:59
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 31.03.2019 o 18:35, J.F. pisze:

    > Ten przycisk to nie glupi, bo bez niego przetwornica chodzi caly czas,
    > i jak PB potrzebny, to jest rozladowany.

    Ja to ruzumiem, jednak irytujące jest gdy chcę użyć przenośnego routera
    a on jest rozładowany choć cały czas jest podłączony do PB. Wolałbym nie
    musieć pamiętać żeby przycisnąć guziczek.

    > Ale moje maja inna wade - wylaczaja wyjscie w czasie ladowania.

    niestety moje mają tę samą przypadłość.

    > Stosowny uklad jest w telefonach i laptopach.

    chodziło mi raczej o gotową płytkę, najlepiej małą, którą mogę kupić na
    eBay i włożyć razem z baterią do obudowy mojej zabawki.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2019-03-31 20:23:17
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 31.03.2019 o 18:41, Irokez pisze:

    > Takie coś?
    > https://pl.aliexpress.com/item/5V-UPS-Power-Diy-Boar
    d-Charger-Step-up-DC-DC-Converter-Module-3-7V-Li-ion
    /32824638866.html

    Pięknie dziękuję - nie wiedziałem nawet czym nakarmić szukajkę.

    To jeszcze jedno pytanie - ma toto jakieś wady, o których powinienem
    wiedzieć? Z opisu wynika, że nie ma ochrony przed nadmiernym
    rozładowaniem baterii.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2019-03-31 21:19:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-03-31 o 20:23, Michal M. Lechanski pisze:

> [...]
    >
    > To jeszcze jedno pytanie - ma toto jakieś wady, o których powinienem
    > wiedzieć? Z opisu wynika, że nie ma ochrony przed nadmiernym

    To inaczej,
    To jest taki prosty moduł, w sumie takie 2-w-1, ale jeżeli możesz
    podłączyć dwa w szereg i nie zepsuje to feng shui... to jeden z tych 2w1
    możesz mieć z zabezpieczeniem:
    - bierzesz ładowarkę z zabezpieczeniem, siedzi w niej układ DW01A
    zabezpieczający przed przeładowaniem, rozładowaniem:
    https://pl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-1Pcs-lo
    t-5V-1A-Micro-USB-18650-Lithium-Battery-Charging-Boa
    rd-Charger-Module-Protection/32610690931.html

    - a za nią łączysz do wyjść przetwornicę Step-Up ustawioną na 5V:
    https://pl.aliexpress.com/item/MT3608-DC-DC-Step-Up-
    Power-Apply-Module-Booster-Power-Module-MAX-output-2
    8V-2A/32477478565.html

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2019-03-31 22:43:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mam dwa rozne i obydwa moga jednoczesnie zasilac i byc zasilanymi. Kup tani w
    markecie i sprawdz. Na tym co masz swiat sie nie konczy.

  • 10. Data: 2019-04-01 19:25:37
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 31.03.2019 o 20:19, Irokez pisze:

    > To jest taki prosty moduł, w sumie takie 2-w-1, ale jeżeli możesz
    > podłączyć dwa w szereg [...]

    dziękuję!

    --
    Michał