  • 1. Data: 2019-04-04 08:11:55
    Temat: SIM800L i polskie znaki
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mam pewien projekt, w którym pracuje chiński moduł SIM800L. Urządzenie
    ma odebrać SMS-a z tekstem od użytkownika, który będzie dalej
    przetwarzany przez mikrokontroler.

    Obsługę SMS-ów mam w tej chwili ustawioną w tryb tekstowy (AT+CMGF=1) i
    wszystko jest w porządku, jeśli odebrany SMS-nie zawiera polskich
    znaków. Wówczas dostaję tekst w naturalnej formie. Jeśli jednak pojawi
    się jeden polski znak, to dostaję długi ciąg cyfr i dużych liter. Jak
    rozumiem jest to kodowanie UCS2.

    W związku z powyższym mam następujące pytania:
    1) Czy można skonfigurować moduł w taki sposób, aby zamiast tego po
    prostu zamieniał polskie znaki na łacińskie odpowiedniki, albo wręcz
    zupełnie je ignorował, wysyłając tekst w naturalnej formie?
    2) W jaki najprostszy sposób przekonwertować USC2 do ASCII z taką
    właśnie konwersją, tudzież zignorowaniem polskich znaków?

  • 2. Data: 2019-04-04 09:49:40
    Temat: Re: SIM800L i polskie znaki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Apr 2019 08:11:55 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > 1) Czy można skonfigurować moduł w taki sposób, aby zamiast tego po
    > prostu zamieniał polskie znaki na łacińskie odpowiedniki, albo wręcz
    > zupełnie je ignorował, wysyłając tekst w naturalnej formie?

    Raczej tego moduł nie zrobi, przynajmniej ja się nie spotkałem z
    modułem z taką funkcjonalnością, to raczej leży po stronie
    aplikacyjnej hosta komunikującego się z modułem.

    > 2) W jaki najprostszy sposób przekonwertować USC2 do ASCII z taką
    > właśnie konwersją, tudzież zignorowaniem polskich znaków?

    Normalnie, ucs2 to utf16, ja robię to prostą funkcją tłumaczącą
    znaki diakrytyczne w SMS z utf16 na "bez akcentowe" ą > a itp.

    --
    Marek