  • 1. Data: 2010-05-19 17:25:34
    Temat: Jakie lampy
    Od: "Przemo" <K...@w...pl>

    Witam może cos doradzicie przed wejsciem do pensjonatu jest plac seroki na
    10 metrów i długi na 60 metrów , chciałbymgo osriwtlić tylko nie wiem czym
    najlepiej. Poradzcie prosze.
    1. czy ledowa czy inna
    2 jak wysokość i ile sztuk na taka powierzchnie , nadmienie ze z drugiej
    strony sa domki kempingowe wiec tez wskazane swiatłao
    50m ->

    |________________________________

  • 2. Data: 2010-05-19 18:23:19
    Temat: Re: Jakie lampy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2010 19:25:34 +0200, Przemo wrote:
> [...]
    >10 metrów i długi na 60 metrów , chciałbymgo osriwtlić tylko nie wiem czym

    Zartujesz ? No chyba ze to ma byc takie oswietlenie zeby bylo w nocy
    punkciki widac.

    >2 jak wysokość i ile sztuk na taka powierzchnie , nadmienie ze z drugiej
    >strony sa domki kempingowe wiec tez wskazane swiatłao

    Musisz zaczac od tego zeby sie zdeklarowac jak jasno ma byc.

    Ale dwie lampy sodowe na wysokosciach to chyba minimum.

    J.

  • 3. Data: 2010-05-19 19:55:56
    Od: "dybon" <d...@c...pl>

    Użytkownik "Przemo" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2 jak wysokość i ile sztuk na taka powierzchnie , nadmienie ze z drugiej
    > strony sa domki kempingowe wiec tez wskazane swiatłao

    Witam
    Jakim budżetem Pan dysponuje, jaką funkcję ma spełniać te oświetlenie.
    Czy istnieje możliwość posadowienia słupów, czy raczej chce Pan wykorzystać
    istniejące elementy architektury?
    Mogę podjąć się stosownego projektu, oczywiście odpłatnie.

    Pozdrawiam
    dybon

  • 4. Data: 2010-05-19 20:22:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "dybon"

    > Mogę podjąć się stosownego projektu, oczywiście odpłatnie.

    Daj spokój. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2010-05-19 20:32:27
    Od: "dybon" <d...@c...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "dybon"

    > Daj spokój. :-)
    >
    > Robert

    Jak tylko próbuję uświadamiać.

    Pewnie na allegro taki projekt kupi w ciemno... (za 30 zł też mogę zrobić
    :P).

    Pozdrawiam
    dybon

  • 6. Data: 2010-05-19 21:43:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale dwie lampy sodowe na wysokosciach to chyba minimum.

    Sodówki są brzydkie.

    Rtęciówki, pardon, lampy metalohalogenkowe się teraz daje. Dużo
    przyjemniejsze światło.

    MJ

  • 7. Data: 2010-05-19 22:00:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2010 23:43:12 +0200, Michal Jankowski wrote:

    >Sodówki są brzydkie.

    Ale za to wydajne. A piekno nie zawsze potrzebne.

    J.

  • 8. Data: 2010-05-20 07:14:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale za to wydajne. A piekno nie zawsze potrzebne.

    Lampy metalohalogenkowe mają taką samą wydajność jak sodówki (typowo
    70-90 lm/W). Za to oddawanie barw to jest niebo a ziemia (<40 dla
    sodówek i ok. 90 dla MH). Tylko sama lampa jest droższa, ale przecież
    nie kupujesz nowej co tydzień.

    MJ

  • 9. Data: 2010-05-20 07:49:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl>

    > Lampy metalohalogenkowe mają taką samą wydajność jak sodówki
    > (typowo
    > 70-90 lm/W).

    http://natrium.com.pl/polish/katalog_a/index.html#WL
    SEXTRA
    http://natrium.com.pl/polish/katalog_b/index.html

    Ciagle jest pewna roznica.

    > Za to oddawanie barw to jest niebo a ziemia (<40 dla
    > sodówek i ok. 90 dla MH).

    Ale muzeum oswietlasz, czy podworko w nocy ?
    No chyba ze pensjonariusze musza dobrze swoje samochody
    rozpoznawac, albo panie przy nocnym grillu nie moga sie prezentowac
    upiornie.

    Nawiasem mowiac to niektore budynki pieknie wygladaja podswietlone
    sodowkami, wlasnie dlatego ze zolty odcien dobrze wspolgra z
    elewacja.

    J.

  • 10. Data: 2010-05-20 09:23:21
    Od: "Nick" <n...@w...pl>

    Plac chce oświetlic tak jak na ulicy zeby ludzie mogli spokojnie chodzić ,
    wiec ile takich słupów lamp powinienem założyc i jakie zeby mnie prąd nie
    zjadł ?