  • 11. Data: 2011-08-18 14:03:07
    Temat: Re: Historia maszyn parowych z połowy 19 wieku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    On Aug 18, 11:25 am, "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    ul_id=181&menu_id=1&paren...

    >Trzeciego września, dokładnie jak w Blandford. Bez pojęcia, miłośnicy
    >w 100% wybiorą Dorset.

    No wiesz Konradzie - nie dla kazdego skoczyc do Blandford to taka sama
    wycieczka jak 80km do Jaworzyny :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-08-18 14:16:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 18, 3:03 pm, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik "Konrad Anikiel" napisa w wiadomo ci

    > No wiesz Konradzie - nie dla kazdego skoczyc do Blandford to taka sama
    > wycieczka jak 80km do Jaworzyny :-)

    No, nie wiem. Samolot leci godzinę i 40 minut. Ale miałem na myśli
    ludków na przykład z Niemiec albo Francji. Tych jest na steam fair
    mnóstwo, niektórzy z ciężkim sprzętem, aby tylko zapakować na
    przyczepę i wciągnąć na prom. A Niemcy to po sobie nawet z trawy
    popiół i nagar po czyszczeniu kotła czyszczą zmiotkami! Wychodzą o
    świcie, na kacu jeszcze ze swoich namiotów albo camperów i dzień
    zaczynają od drucianej szczotki do czyszczenia płomieniówek :-)
    Konrad

  • 13. Data: 2011-08-18 14:29:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 18, 11:25 am, "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Na filmie widac, ze sa tam rowniez eksponaty zabytkowej techniki bezparowej.
    > Zauwazylem motocykle i reczne maszyny do produkcji lin.

    Tak z 10 lat temu, w biuletynie National Board był artykuł o pierwszej
    śmiertelnej ofierze motocykla. Facet rozbił sie na drzewie po
    eksplozji kotła parowego. Nie pamiętam kiedy to było ale tak ze 100
    lat temu. Samochody parowe były lepsze od spalinowych przez całe
    dziesięciolecia. Nawet rozważałem zmajstrowanie prostego jeździdełka z
    turbiną Tesli z przysłowiowego sznurka wiadra i masła, ale niestety
    żeby się tym bujać na tym festiwalu, musiałoby to podlegać pod
    przepisy ciśnieniowe, a tego w szopie zrobić się nie da, trzeba mieć
    certyfikaty.
    Konrad

  • 14. Data: 2011-08-18 17:00:02
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Faktycznie parowe motocykle byly w uzyciu conajmniej od 1868/69 :
    http://ttcm.vel.pl/index.php?option=com_content&task
    =view&id=40&Itemid=37

    Pewnie na festiwalu dominuja wyscigi takich lodek?:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pop_pop_boat

    WM