  • 1. Data: 2011-08-18 05:03:05
    Temat: Historia maszyn parowych z połowy 19 wieku
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    ''Biliński Dominik, O machinach parowych ...'' , Lwów 1847
    http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0298/

    WM

  • 2. Data: 2011-08-18 07:37:00
    Temat: Re: Historia maszyn parowych z połowy 19 wieku
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 18, 6:03 am, "WM " <c...@g...pl> wrote:
    > ''Bili ski Dominik, O machinach parowych ...''   , Lw w
    1847http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0298/

    > WM

    W pierwszy weekend września (a nawet wcześniej) tu gdzie ja mieszkam
    ma miejsce taka impreza:
    http://www.gdsf.co.uk/
    co roku jestem pod wrażeniem.
    Konrad

  • 3. Data: 2011-08-18 09:30:35
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):
    > ma miejsce taka impreza:
    > http://www.gdsf.co.uk/

    W Polsce tez takie imprezy sa organizowane, choc na duzo mniejsza skale:

    http://www.walbrzych.info/pl/wiadomosci,Polecamy,150
    44,gala-parowozow.html
    http://jaworzynka.info/kultura/gala-parowozow-w-jawo
    rzynie-slaskiej

    WM

  • 4. Data: 2011-08-18 09:57:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >W Polsce tez takie imprezy sa organizowane, choc na duzo mniejsza
> [...]

    Czy aby na pewno na mniejsza ?

    http://www.parowozy.com.pl/parada2011.html

    J.

  • 5. Data: 2011-08-18 10:00:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 18, 10:30 am, "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Konrad Anikiel <a...@g...com> napisa (a):

    > W Polsce tez takie imprezy sa organizowane, choc na duzo mniejsza skale:
    >
    > http://www.walbrzych.info/pl/wiadomosci,Polecamy,150
    44,gala-parowozow...http://jaworzynka.info/kultura/g
    ala-parowozow-w-jaworzynie-slaskiej

    Z tym że nie słyszałem o eksploatowanych w Polsce np traktorach
    parowych, a tu na tym festiwalu nic szynowego nie występuje- wszystko
    drogowe. Setki, z czego duża część dopuszczona do ruchu na publicznych
    drogach. Ciekawa jest część gdzie właściciele tych maszyn podłączają
    je do różnych "przystawek"- jedni tną drzewo na belki, deski itd,
    drudzy robią drogę (kopią, walcują, młotują), wszystko na parę!
    Konrad

  • 6. Data: 2011-08-18 10:04:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 18, 10:57 am, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    044,gala-parowozow...
    orzynie-slaskiej

    > Czy aby na pewno na mniejsza ?
    >
    > http://www.parowozy.com.pl/parada2011.html

    Dżejef, zapraszam Cię, ocenisz skalę osobiście. W jeden dzień nie masz
    szansy wszystkiego obejrzeć. Fizycznie przejść byłoby ciężko, co
    dopiero pozaglądać i popatrzeć jak działa, nie mówiąc o zaplanowanych
    eventach jak wciąganie czołgu na lawecie pod górę przez cztery
    traktory parowe :-)
    Konrad

  • 7. Data: 2011-08-18 10:25:27
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na filmie widac, ze sa tam rowniez eksponaty zabytkowej techniki bezparowej.
    Zauwazylem motocykle i reczne maszyny do produkcji lin.

    Na impreze wrzesniowa mozna sie jeszcze zalapac:
    http://www.muzeumtechniki.pl/index.php?artykul_id=18
    1&menu_id=1&parent_id=10

    WM

  • 8. Data: 2011-08-18 10:41:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 18, 11:25 am, "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Na filmie widac, ze sa tam rowniez eksponaty zabytkowej techniki bezparowej.
    > Zauwazylem motocykle i reczne maszyny do produkcji lin.

> [...]

    Trzeciego września, dokładnie jak w Blandford. Bez pojęcia, miłośnicy
    w 100% wybiorą Dorset.
    Konrad

  • 9. Data: 2011-08-18 11:18:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik WM napisał:
    > ''Biliński Dominik, O machinach parowych ...'' , Lwów 1847
    > http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0298/

    Fajnym językiem jest to napisane, na przykład tytuł rozdziału:
    "Wyrachowanie roboty wydanej siłą pary w machinie parowej systemu Watta"

  • 10. Data: 2011-08-18 12:46:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 18, 12:18 pm, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Fajnym językiem jest to napisane, na przykład tytuł rozdziału:
    > "Wyrachowanie roboty wydanej siłą pary w machinie parowej systemu Watta"

    Mi się podoba na stronie 85: Chcąc kocioł uczynić trwałym i
    odpowiednim swojemu celowi należy uważać.
    Konrad