  • 1. Data: 2011-06-03 12:49:15
    Temat: Hobbystycznie - modelowanie mechaniczne i opcjonalnie optyczne?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    W jakim programie można zweryfikować swoje pomysły?
    Tak aby miał podstawową bibliotekę dzwigni, łozysk, przekładni,
    złączy, przegubów itp.

    Kiedyś widziałem że polecany jest inventor.
    Ale jak zobaczyłem cene to nawet na grupe 20 hobbystów wyszło by dosyc
    drogo :)

    Czym sobie poradzić? Narazie robie prototypy z drewna po uprzednim
    wyrysowaniu idei w qcad-zie.

    Tak w skrócie:
    Chcę zbudować heliostat i chciałbym przećwiczyć na ekranie kilka
    różnych idei (lustro wklęsłe, zestaw luster poruszany wraz z
    kolektorem, lustro "rurowe" itp). I nie wiem czym to zrobić a kraść
    nie chcę. Znajdzie się jakiś zestaw dla twardzieli za niewielką cenę?

  • 2. Data: 2011-06-03 13:53:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W 3D SketchUp
    W 2D Working Model (ale czy jest darmowy?)

    Robert

  • 3. Data: 2011-06-03 15:40:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 3, 3:53 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > W 3D SketchUp
    > W 2D Working Model (ale czy jest darmowy?)

    Ale sketchup nie realizuje mechaniki? Rysowanie modelu mam opanowane
    na papierze czy w glowie. Problem z tym ze nie zawsze sie chce wyginac
    jak sobie zalozylem. Np. Proste pytanie: czy ustawione na plaskiej
    powierzchni lustra skierowane w jeden punkt da sie tak sterowac jednym
    ciegnem na boki i drugim gora-dol aby zawsze
    skupialy swiatlo slonca na koektorze? Czy moze potrzebne sa roznej
    dlugosci dzwignie miedzy ciegnem a samym lustrem? To sie da wyliczyc i
    rozrysowac ale szybciej jest po prostu bezmyslnie narysowac i zobaczyc
    czy zachowuje sie liniowo czy trzeba policzyc kazda sztuke osobno. To
    akurat przyklad o jakim mysle aktualnie ale podobnych mam jeszcze
    pare.

  • 4. Data: 2011-06-03 16:46:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "ptoki"

    Ale sketchup nie realizuje mechaniki?

    Realizuje.

    http://www.youtube.com/watch?v=qLvXvzPvfWI

    Robert

  • 5. Data: 2011-06-03 18:30:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011 05:49:15 -0700 (PDT), ptoki wrote:
    >W jakim programie można zweryfikować swoje pomysły?
    >Tak aby miał podstawową bibliotekę dzwigni, łozysk, przekładni,
    >złączy, przegubów itp.

    -Working model demo
    -http://www.phunland.com/
    -http://www.algodoo.com/
    -http://www.design-simulation.com/

    Ale pamietaj ze elektronika potaniala - moze nie ma sensu mechaniki
    symulowac.

    J.

  • 6. Data: 2011-06-03 20:43:34
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 3, 6:46 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "ptoki"
    >
    > Ale sketchup nie realizuje mechaniki?
    >
    > Realizuje.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=qLvXvzPvfWI

    No wypas. Moje pytanie można uznać za wyjaśnione.
    Dziękuję bardzo.

  • 7. Data: 2011-06-03 20:50:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 3, 2:49 pm, ptoki <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > kolektorem, lustro "rurowe" itp). I nie wiem czym to zrobić a kraść
    > nie chcę. Znajdzie się jakiś zestaw dla twardzieli za niewielką cenę?

    Nie wiem czemu w góglu nie widać posta J.F.

    Dzieki za wskazówke. Algodoo juz kiedys widzialem i uzywalem. Ale
    zniklo mi z bookmarkow. Dzieki wielkie. Bardzo sie przydalo!

    Nie mam zamiaru modelowac skomplikowanych mechanizmow. Moim celem jest
    najpierw uzyskanie odpowiedniej mechaniki a potem jej optymalizacja
    koszto- i praco- chłonna.

  • 8. Data: 2011-06-03 21:52:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    A taki heliostat nie razi?
    W pomieszczeniu mamy plamę ostrego światła, które świeci z dołu.

    Robert

  • 9. Data: 2011-06-03 22:40:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 3, 11:52 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > A taki heliostat nie razi?
    > W pomieszczeniu mamy plam ostrego wiat a, kt re wieci z do u.

    Nie wiem czy wodzie przez niego podgrzewanej to bedzie
    przeszkadzalo :)

  • 10. Data: 2011-06-03 23:54:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "ptoki"

    Nie wiem czy wodzie przez niego podgrzewanej to bedzie
    przeszkadzalo :)

    Aaaaa!
    Bo mi się marzy światło w oknach od północy.

    Robert