  • 11. Data: 2009-01-13 20:34:30
    Temat: Re: I kolejny fan Panasa LX3
    Od: j...@a...at

    On 13 Jan., 21:14, "Zbig T." <z...@z...net> wrote:

    > Świetnie skorygowany... softwarowo ;-)http://tinyurl.com/865x2j
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Zbig T.
    >
    > (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

    tutaj jest opis dokladnie przeciwny :

    http://www.photoscala.de/Artikel/Hervorragender-Erst
    eindruck-Panasonics-Lumix-LX3

    ja mam osobiscie najlepsze z mozliwych doswiadczen z panasonikiem i
    leica choc nie z tym modelem.

    jakosc zdjec jest taka , ze mozna by je zrobic w tej jakosci np 24-70
    L.
    roznice jakosciowe bez znaczen praktycznych . Bledy geometryczne
    vinietownia i tak sie dzisiaj koryguje softwarowo , w ocenie obiektywu
    nie maja juz takiego znaczenia jak kiedys.

    masz za 400 euro obiektyw 24 mm o sile swiatla 2,0 .
    tym sie da duzo , na pewno nie wszystko zrobic.

  • 12. Data: 2009-01-13 21:29:35
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    j...@a...at pisze:
    > tutaj jest opis dokladnie przeciwny :
    >
    > http://www.photoscala.de/Artikel/Hervorragender-Erst
    eindruck-Panasonics-Lumix-LX3

    Niestety nie rozumiem po niemiecku. Na stronie którą podlinkowałem
    wcześniej, w dziale komentarzy, wypowiada się nawet człowiek z Adobe
    pracujący nad ACR. Przyznaje on, że faktycznie jest umowa z Panasonikiem
    i jeżeli komuś się nie podoba korygowanie "z urzędu" beczki na szerokim
    kącie to niech się zgłosi z pretensjami do Panasa a nie do Adobe. Sprawę
    opisywał również autor strony www.bythom.com. W którymś z tych dwóch
    źródeł można doczytać, że część (większość popularnych) programów do RAW
    przymusowo aplikuje tę korekcję (już się z nimi dogadali) a część (mniej
    znanych) nie. Ale w sumie czemu by nie, jeżeli efekt jest dobry. Nie
    drążyłem tego tematu jakoś specjalnie bo sam wybrałem (z innych
    względów) G10, ale jest to jakiś argument (jeżeli nie dowód), że jednak
    nie taka ta Leica święta. Inni za to drążyli i opracowali "workflow",
    który dał im nieskorygowane, mocno beczkowate TIFFy a ciężko chyba tę
    konkretną dystorsję przypisać wadzie programu wywołującego - musiał ją
    wnieść obiektyw. Ale może nie mają racji, nie kłócę się i jest mi to w
    sumie obojętne. Jednak niespecjalnie wierzę już po prostu w
    firmy-legendy i uważam, że coraz trudniej już o legendarną jakość
    legendarnych producentów - przynajmniej w segmencie dla "zwykłych ludzi".

    > ja mam osobiscie najlepsze z mozliwych doswiadczen z panasonikiem i
    > leica choc nie z tym modelem.
    >
    > jakosc zdjec jest taka , ze mozna by je zrobic w tej jakosci np 24-70
    > L.

    Reichmann z kolei posunął się do porównania G10 do Hassela. Może tak,
    może nie, może w określonych sytuacjach. Z takimi porównaniami lepiej
    nie szarżować, ale jedno jest pewne: już można bardzo dużo i to coraz
    tańszym sprzętem. No i super.

    > roznice jakosciowe bez znaczen praktycznych . Bledy geometryczne
    > vinietownia i tak sie dzisiaj koryguje softwarowo , w ocenie obiektywu
    > nie maja juz takiego znaczenia jak kiedys.

    Winietowania - na pewno. Geometryczne - pewnie, też, ale osobiście wolę
    ich jednak nie mieć od razu na wyjściu.

    > masz za 400 euro obiektyw 24 mm o sile swiatla 2,0 .
    > tym sie da duzo , na pewno nie wszystko zrobic.

    Jak wyżej - jest dobrze a będzie (prawdopodobnie) jeszcze lepiej ;-)

  • 13. Data: 2009-01-13 22:44:55
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zbig T. napisal:
> [...]
    > firmy-legendy i uważam, że coraz trudniej już o legendarną jakość
    > legendarnych producentów - przynajmniej w segmencie dla "zwykłych ludzi".

    Wredny bede i powtorze moja prognoze sprzed kilku miesiecy:
    optyka bedzie coraz bardziej licha, ale za to doposazona
    w kolosalna pamiec z poprawkami zaszywanymi na stanowisku
    kalibracyjnym i aplikowanymi pozniej w podpietym body.
    Ot, taka software'owa optyka 'adaptacyjna'. Kazdy obiektyw
    bedzie inny, kazdy bedzie mial wlasny zestaw poprawek
    dla roznych wartosci przyslon i roznych ogniskowych.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-01-13 23:01:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jacek_P rzecze:

> [...]
    > bedzie inny, kazdy bedzie mial wlasny zestaw poprawek
    > dla roznych wartosci przyslon i roznych ogniskowych.

    To nas czeka jeśli FF ma wejść pod strzechy.

  • 15. Data: 2009-01-13 23:15:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Ot, taka software'owa optyka 'adaptacyjna'. Kazdy obiektyw
    > bedzie inny, kazdy bedzie mial wlasny zestaw poprawek
    > dla roznych wartosci przyslon i roznych ogniskowych.

    I wtedy to już każdy obiektyw będzie wymagał kalibrowania z AF
    lustrzanki. A kalibracja obiektywu nie będzie bajerem, a koniecznością.
    Ciekawe, czy będzie można za 10 lat kupić porządnie wykonany obiektyw?
    Przecież możliwości technicznych co do precyzyjnej obróbki materiałów
    przybywa, a obiektywy jakby gorsze niż robione ręcznie w manufakturze?
    Ale może to takie gadanie, że za dawnych lat to było inaczej?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 16. Data: 2009-01-13 23:22:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    "Paweł W." rzecze:

    > I wtedy to już każdy obiektyw będzie wymagał kalibrowania z AF
    > lustrzanki. A kalibracja obiektywu nie będzie bajerem, a koniecznością.
    > Ciekawe, czy będzie można za 10 lat kupić porządnie wykonany obiektyw?

    Tak, w Olympusie :>

  • 17. Data: 2009-01-14 06:33:35
    Od: j...@a...at

    On 13 Jan., 22:29, "Zbig T." <z...@z...net> wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam
    > Zbig T.
    >
    > (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

    akurat w tym artykule po niemiecu chwla obiektyw za b mala dystorsje i
    wogole swietna optyke.
    sa tam przyklady zdjec. rzeczywiscie jak na przyslone 2,8 sa b dobre.
    ja nie uzywalem , wiem nie mam osobistych doswiadczen , gdziec
    natknalem sie na dwie uwagi krytyczne.
    1. iso max do 400 jest znosne do 200 b dobre - czego mozna sie
    psodziewac
    2. dlugi czas od wyzwolenia od naciniecia spustu do zrobienia zdjecia
    ok. 0,75 sek - to powazne ogranmiczenie , praktyczunie wyklucza ten
    aparat ze zdjec szybkich , reporterskich , ale czesto przeciez w
    zdejciach statycznych mimo tego mozna rozsadnie wykorzystyc.
    dla mnie argumnet nie do zbicia ; ekw 24 mm i sila swiatla 2

  • 18. Data: 2009-01-14 09:05:49
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Adameck wrote:
    > Zobaczcie:
    > http://www.pbase.com/oluv/lx3dp1
    >
    > Sprytnie uzytkownik porownal LX3 do DP1 Sigmy. Wg niego jakosc obrazu LX3
    > prawie dorownuje Sigmie jednak obiektyw jest u Panasa duzo jasniejszy. Potem
    > jeszcze porownuje LX3 go G10 i znow lepiej sie tu prezentuje Panas.
    >
    > Adameck

    Panas to przede wszystkim obrzydliwe kolory... takie jest moje zdanie.

  • 19. Data: 2009-01-14 10:59:14
    Od: j...@a...at

    On 14 Jan., 10:05, Olek <o...@u...eu> wrote:

    > Panas to przede wszystkim obrzydliwe kolory... takie jest moje zdanie.

    a ktory masz ?

    czy tez tylko o tym slyszales ?

    ja mam dwa i calkowicie odmienne spostrzezenia.

  • 20. Data: 2009-01-14 11:33:42
    Od: Olek <o...@u...eu>

    j...@a...at wrote:

    > a ktory masz ?
    >
    > czy tez tylko o tym slyszales ?
    >
    > ja mam dwa i calkowicie odmienne spostrzezenia.

    hmmm miałem FZ-20 i TZ-3 - oba miały te same mdłe kolory i oba szybko
    sprzedałem (chociaż FZ-20 miał fajne szkiełko - chyba się rozpędzili ;-)

    ale masz racje może trafiłem na jakieś brzydkie modele z brzydkimi
    kolorami ;)