  • 1. Data: 2009-01-13 09:28:02
    Temat: PS (proste (?) pytanie
    Od: "Tadeusz" <t...@w...pl>

    Z kilkunastu zdjec mam przeniesc do nowego dokumentu fragmenty tych zdjec w
    ksztacie TAKIEJ SAMEJ elipsy. Jak to zrobic ? - jak zapewnic zeby
    przenoszone fragmenty mialy IDENTYCZNY ksztalt.

    Dziekuje

  • 2. Data: 2009-01-13 11:05:23
    Temat: Re: PS (proste (?) pytanie
    Od: Ziemo <n...@...mail>

    Tadeusz pisze:
    > Z kilkunastu zdjec mam przeniesc do nowego dokumentu fragmenty tych
    > zdjec w ksztacie TAKIEJ SAMEJ elipsy. Jak to zrobic ? - jak zapewnic
    > zeby przenoszone fragmenty mialy IDENTYCZNY ksztalt.

    Ustaw sobie konkretne wymiary tej elipsy, albo tylko proporcje boków.

    --
    Ziemo

  • 3. Data: 2009-01-13 11:47:39
    Od: "Tadeusz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Ziemo" <n...@...mail> napisał w wiadomości

    > Ustaw sobie konkretne wymiary tej elipsy, albo tylko proporcje boków.

    No dobrze, na 1. zdjeciu ustale sobie ksztalt i wielkosc tej elipsy,
    przeniose zaznaczony fragment i przechodze do 2. zdjecia i co ? Jak mam
    zrobic identyczne eliptyczne zaznaczenie jak na zdj. 1. ?

  • 4. Data: 2009-01-13 11:56:38
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Tadeusz napisał(a):

    > Z kilkunastu zdjec mam przeniesc do nowego dokumentu fragmenty tych zdjec w
    > ksztacie TAKIEJ SAMEJ elipsy. Jak to zrobic ? - jak zapewnic zeby
    > przenoszone fragmenty mialy IDENTYCZNY ksztalt.

    Utwórz zaznaczenie, wybierz Select/Save Selection..., potem Document >
    New, Channel > New, nazwij go jakoś (np. elispa) i daj OK.

    Potem idziesz do zdjęcia, wybierasz Select/Load Selection..., potem
    Document > nazwa dokumentu z elipsą, Channel > nazwa kanału z elipsą i
    voila! :)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 5. Data: 2009-01-13 12:12:29
    Od: Ziemo <n...@...mail>

    Tadeusz pisze:

    > No dobrze, na 1. zdjeciu ustale sobie ksztalt i wielkosc tej elipsy,
    > przeniose zaznaczony fragment i przechodze do 2. zdjecia i co ? Jak mam
    > zrobic identyczne eliptyczne zaznaczenie jak na zdj. 1. ?

    nie rob tego recznie tylko wpisz na gorze ekranu w pasku konkretne
    rozmiary/proporcje

    --
    Ziemo

  • 6. Data: 2009-01-13 12:47:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009, Tadeusz wrote:

    > Z kilkunastu zdjec mam przeniesc do nowego dokumentu fragmenty tych zdjec w
    > ksztacie TAKIEJ SAMEJ elipsy. Jak to zrobic ? - jak zapewnic zeby przenoszone
    > fragmenty mialy IDENTYCZNY ksztalt.

    Osobną wartstwą w roli maski.
    Przejdź na GIMPa to Ci podyktuję ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-01-13 13:42:13
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 10:28:02 +0100, Tadeusz napisał(a):

    > Z kilkunastu zdjec mam przeniesc do nowego dokumentu fragmenty tych zdjec w
    > ksztacie TAKIEJ SAMEJ elipsy. Jak to zrobic ? - jak zapewnic zeby
    > przenoszone fragmenty mialy IDENTYCZNY ksztalt.

    Możesz zapisać maskę (save selection), albo tworzyć ją "różdżką" z jakiegoś
    wczytanego na nową warstwę obrazka (z graficznymi konturami masek).

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 8. Data: 2009-01-13 17:15:08
    Od: Solar <s...@o...pl>

    Tadeusz pisze:
    > Z kilkunastu zdjec mam przeniesc do nowego dokumentu fragmenty tych
    > zdjec w ksztacie TAKIEJ SAMEJ elipsy. Jak to zrobic ? - jak zapewnic
    > zeby przenoszone fragmenty mialy IDENTYCZNY ksztalt.

    Sposobów jest co najmniej kilka.
    Taki "chłopski" - na nowej warstwie wypełnij sobie elipsę dowolnym
    kolorem. Potem ją przeciągasz na kolejne zdjęcia (z SHIFT wyląduje w tym
    samym miejscu). Ctrl+klik na warstwę elipsy tworzy selekcję, którą
    możesz skopiować, będąc na warstwie zdjęcia.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    W czasach rzymskich łotrów wieszano na krzyżach, a teraz jest odwrotnie.

  • 9. Data: 2009-01-13 17:28:52
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-13 10:28:02 +0100, "Tadeusz" <t...@w...pl> said:

    > Z kilkunastu zdjec mam przeniesc do nowego dokumentu fragmenty tych
    > zdjec w ksztacie TAKIEJ SAMEJ elipsy. Jak to zrobic ? - jak zapewnic
    > zeby przenoszone fragmenty mialy IDENTYCZNY ksztalt.

    Zabierasz się za to od dupy strony. Przenieś fragmenty zdjęcia do
    jednego pliku, na jednej z warstw zrób interesującą Cię elipsę i
    załaduj ją jako maskę. Później tylko skopiowanie maski do reszty
    layerów i voila. Jako bonus będziesz mógł sobie dowolnie przesuwać
    zdjęcie w masce (po rozlinkowaniu), zmniejszać/zwiększać niezależnie
    itede.

    de Fresz

  • 10. Data: 2009-01-13 23:41:52
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Z kilkunastu zdjec mam przeniesc do nowego dokumentu fragmenty tych zdjec w
    >ksztacie TAKIEJ SAMEJ elipsy. Jak to zrobic ? - jak zapewnic zeby
    >przenoszone fragmenty mialy IDENTYCZNY ksztalt.

    A można też narysować ścieżkę, przenosić ją na kolejne zdjęcia, zamieniać na
    selekcję i tą selekcją wycinać elipsy z obrazków.

    zdrówka, PW